mandag 9. januar 2012

Er det lov...


....til å drømme seg bort til sommeren, bare bittelitt, en kald januardag? Vel, det gjør jeg:) Jeg drømmer om grønt gress, sommerblomster, bading i sjøen og piknik med familien!

Jeg er en drømmende type, som elsker å planlegge! Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på nåtiden fordet. For jeg er ganske flink til det også tror jeg! Jeg husker faktisk godt en strofe fra sangen en av fadderne mine hadde skrevet til meg i konfirmasjonen min:

Du har jo alltid vært en drømmer, behold du drømmen all din dag. Da vil du aldri helt oppfanges av voksenslivets mas og jag...


 Tror den gikk slik, og kanskje er det noe i det;)








 Jeg drømmer og planlegger. Sommerferie, hva som skal gjøres i hagen, hvilke sommerblomster jeg skal ha i år... Store og små prosjekter som spinner rundt i hodet. Inne og ute, store og små. Det er så godt å ha masse fint å se frem til! Men nå er det mandag, januar, -10 grader og hverdagsliv. Og det er ganske godt det også





ha en fin dag!

26 kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

Nydelige sommerbilder... og ja, det er lov ;) Lengter stadig til sol og sommer jeg :)
Ha en fin uke!

Glassveranda sa...

Guuuri så godt å se noen sommerbilder!! - Herlige var de! ;) Jeg lengter etter våren og sommeren, lange lyse dager og kvelder, sol og varme jeg også må vite, sukk, men nå er vi snart midt i januar og nå går det endelig, sakte men sikkert, den rette veien! :)) Det er enda en stund til det blir vår i hagen min, men nå er det kun få dager til det blir full vår på bloggen! ;) -Må jo være lov å begynne å glede seg til den flotte årstiden vi nå har foran oss! ;))

Ha en fin uke! :0)

Klem, Ann,
Glassveranda.

Hege sa...

Å jodda...er lov og drømme seg bort.Drømte meg igrunn ganske langt bort i de nydelige sommerbildene dine selv :o)
Nå går vi heldigvis mot lysere tider...ikke værst bare det ;o)

Klem
Hege-Mamma til 3

Emmas hvite borg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Emmas hvite borg sa...

Hei Silje....jeg drømmer også om sommer og sol. Spesielt i år siden sommeren uteble i fjor. Kropp og sjel skriker etter varme, enda mer etter disse nydelige sommerbildene du viser. Koselig picknic i hagen, liker bildet av F som bader dukken...søt han er :) Klem Anette

Sweet Chili . sa...

Så herlige bilder Silje:) Og ja det er lov å drømme...og lengte... etter varmere tider:) Dukkehuset er det fineste dukkehuset jeg har sett og stemningen i bildene dine er alltid magisk. Ha en fin dag og god ny uke til deg og dine:)

Klem fra Pernille

Torill sa...

Eg er slik som deg. Drøymer og drøymer. Men sommaren er ofte ikkje så idyllisk som dine bileter viser. Mykje regn og kalde dagar. Det er tre år sidan til sommaren vi bada sist i sjøen her. Sommarblomstrane regnar vekk og vi må ofte vere inne.

Men dei gode dagane er det ingen som kan slå! Gleder meg til vår, det er den beste tida. Med skog på alle kantar har vi tusenvis av fuglar som vekker oss om morgonen. Og det også når det regnar. Fantastisk! :)

Ida - Villa VR sa...

tusen takk for herlige sommerbilder, det trengte jeg i dag når det var kaaaaldt og 10 minus her.

Herlig å drømme seg bort til sommeren.

Ha en flott dag :)

Kristin sa...

Å kjære vakre deg! Jeg lengter også noe inderlig etter varme og SOOOL, så disse bildene var en fryd for øyet. Selvfølgelig er det lov å drømme og planlegge- er jo halve moroa det:) Men du er vel en av de i blogglandia som er flinkest til nettopp å leve i nuet, og holde på hverdagen:) En god januardag ønsker jeg deg!

Monica sa...

ja, klart det er lov:) Det var godt å se litt sommerbilder. Så fine!

Lina sa...

Det er lov! :) eg fekk heilt frysningar når du siterte dei kloke orda i songen du fekk til konfirmasjonen. Eg trur du kjenner deg sjølv veldig godt, Silje! Det er iallefall nettopp slik eg "kjenner" deg gjennom bloggen - drøymande, glad i å planlegga, flink å gleda seg, og ein mester på å gjera kvardagane gode ♥

klem Lina

Lillan sa...

herlig sommerlig innlegg. Klart vi gleder oss til sommer, barføtter, uteliv og kos:) hihi..
Men jeg er også gla i denne tida hvor vi kan kose oss med bål ute i snøen, grille pølser, gå på ski og ake:) Ha en fin uke!! klem Lillan

mkm sa...

klart det er lov til å drømme! jeg så akkurat forsiden av panduros vårkatalog, og vips, der var energien, tankene og drømmene på god vei avsted mot våren! :) godt å kunne drømme seg vekk noen ganger! ha en fin "drømmedag"!
-monakristin

Beth sa...

Det er lov å drømme seg bort litt... Men om bare 4-5 måneder nå så kan vi igjen flytte ut! Gleder meg alltid til den tiden av året...

Renate sa...

Fikk sommer helt ned i magen av bildene dine :-) Du er så flink Silje!

Ragni sa...

For en fin sang du fikk! Og deilige sommerdrømmer. Godt å ha alt foran seg også, kan lissom bare bli bedre! =) Ha ei god uke.

Drømmehuset mitt sa...

Herlige bilder:) Å som jeg gleder meg, her laver snøen ned i dag og det er jo egentlig bra med tanke på at det er januar. Men litt sommer bilder er aldri dumt!

Klem

Therese sa...

Ja, det er lov Siljemor. Vakre bilder og herlig sommer stemning. Klem til deg.

Karin sa...

Hei Silje,ja det er lov!! Herrlig sier jeg bare.Fantastiske bilder. Du virker så organisert og jeg tror du liker å ha alt iorden. Det er smart å planlegge.Man må vel nesten det når man har hus,hage og småbarn. Like fantastiske bilder som alltid Silje. Sukk... Du er bare såååå flink.Klem fra en fan, Karin :-)

Annekset sa...

Så skjønne bilder, Silje! Drømmer meg helt bort! :)

Hilsen Lene

Therese sa...

Åååå ja det er lov!! Som jeg kjenner jeg lengter etter sommeren!! Nydelige bilder av lekende barn:-)

Klem

tante HILDE sa...

Herlige bilder. Klart det er lov å drømme. mange fine innlegg. Ha en fin uke. Klem fra tante

Hos meg og av meg sa...

Klart det er lov, det er jo det vi ser frem mot nå. Og ikke minst alt det som skjer ute frem mot sommeren. Nydelige serviser du har:-)

Penelope P. sa...

What a lovely post. Here in England we've been having just grey blustery winter days. This post made me feel so happy and cheerful. Thank you! Penny L xxx

Elisabete sa...

Beautuful!!! Lovely post!

Anja sa...

HERLIGE bilder:)Tusen takk for en lite smak av sommer♥ Gleder meg enormt til å nyte varme dager sammen med familien♥