onsdag 7. desember 2011

Vinterhvitt!


Så kom vinterværet jeg drømte om. Kritthvit snø som knirker under skoene, som lyser opp og skaper julestemning! Jeg hadde knapt kommet meg ut av senga i dag og tatt med meg Constanse inn på badet før jeg merket at det var uvanlig stille i huset. De to største hadde nemlig gått ned trappa og rett ut. Augusta fremdeles i pysj, men i det minste med jakke på. De skulle ut og gå på ski...



Etter frokost og kalenderåpning kunne de endelig gå ut, og de akte og herjet i snøen lenge. Lykkelige barn med røde roser i kinnene:)



Jeg ønsket meg snø, og jeg skal si jeg fikk det:)




Grønnsakshagen som vokste villig i sommer har tatt en velfortjent hvil. På bildet til høyre ser dere resultatet av en blogger som skal ta bilder av fine trær med snø på, og ikke ser hvor hun går... Vips sto jeg med snø til lårene:) Det må ha sett idiotisk ut;)




Kjekt med akebakke rett utenfor døra!



I kveld var jeg på en (forhåpentligvis siste før jul) bytur. Jeg hadde en liste over ting som skulle handles inn før jul, som nye votter til Ferdinand, strømpebukser til jentene, småting til å putte i julestrømpene, litt ny sminke osv. Flere juleblomster ble det også, så nå skal jeg bare kjøpe noen avskårne nærmere jul.

Når jeg snakker om at det er så mye jeg vil rekke før jul, mener jeg ikke husvask, syv slag eller skinnende vinduer. Jeg mener at jeg vil rekke julekosen. Lese julebøker med barna, lage julepynt, bake og lage julegodter med mannen etter at barna er i seng, se julefilmer, treffe venner og familie, spise god mat... Alt det som gjør julen så fantastisk! Storrengjøringa tar jeg til våren (om jeg rekker...;))


I går fikk jeg ihvertfall bestilt nesten 700 bilder til framkalling, og i dag har jeg kjøpt inn litt mer scrappeutstyr, så da har jeg enda mer å kose meg med i juleferien!




ha en herlig torsdag mine fine lesere!


14 kommentarer:

Anonym sa...

Skjønne og freske vinterbilder :) Så flott barna hadde det! Kos deg i morgen du også! Hilsen fra Maiken.

Mona Christin sa...

Så fine vinterbilder. Vi har ikke så mye snø her i Østfold, men det er så vidt hvitt og veeeldig glatt.

MC

Anna Berit sa...

Smukke vinterbilleder. Elsker sne, selv om det gør nogle ting besværlige. :) Klem

flowersandhome sa...

Beautiful home, beautiful sky, love the snow, it is a winter wonderland.
Bye,
Marian

Beth sa...

Ååå, for en helig julestemning det er hos deg? Vakre vinterbilder...
Og jeg forstår godt at ungene gledet seg over all snøen i dag...

Fjordheim sa...

Ja det er jo forståelig at ungene vil ut i slikt et snølandskap. Klær og mat er vel ikke så nøye. Hehe.
Kos dere i snøen fortsatt. :)

Talentina sa...

Flotte bilder du har tatt og innsatsen for de ser jeg at var like god hehe ja jeg er enig med deg at julekosen er veldig viktig både med mann og med barn=) Veldig koselig bilder med aking og snø=)

Du må ha en strålende dag!
klem Yvonne

Siv sa...

Nydelige vinterbilder! Venter spent på skikkelig snø her også, ingenting er som en hvit jul :-)

I likhet med deg så har jeg også planer om å nyte førjulstida til det fulle. har to presanger igjen å handle, ellers gjenstår baking av julegodteri. Herlig å kunne være så avslappet i det som for enkelte er en tid preget av kaos:-)

Herlig blogg du har forresten :-)

Marits Hverdagsgleder sa...

Herlig med vinter! flotte bilder. Jeg har også lagt ut noen vinterbilder i dag, om du har lyst til å ta en titt.
Velkommen inn!

Klem Marit

Jussara sa...

MUITA BONITA A PAISAGEM !!

stoffpunkt sa...

ohh Schnee, so schön!!!! Wir warten so sehr, aber er kommt nicht. Gruss Cornelia

PillePalle.... sa...

Bare herlige bilder!

Lina sa...

Skjønne, inspirerande Silje! ♥ Eg håpar eg blir ei like reflektert & fin mor som du er - om nokre år! ;)

Nyt snøen & julekosen, flottaste deg! ♥

Lina

I de dype skoger sa...

Er alltid innom deg og leser, syns det er så koselig å følge med på en hverdagslig blogg og ikke minst inspirerende.. Du får meg til å tenke i blant.. Som når du i dette innlegget skrev om at alt du skulle ha gjort til jul, ikke var julevasken og kakebakst. Det traff meg.. Det er jo ikke de tingene som er viktig, men å ha fine, gode og minnerike øyeblikk med ungene!

Takk :)

Klem fra Hege