tirsdag 20. desember 2011

Påfyll...


...i kakeboksene! Det er nemlig fast prosedyre hos oss, vi baker sjelden noe bare èn gang til jul. Det vi lager har nemlig en tendens til å forsvinne på mystisk vis;) I går bakte vi derfor pepperkaker for andre gang i år, og i dag har jeg laget ny runde med brente mandler og Leilas Rocky Road (trykk på navnene for å komme til oppskriften).



Pepperkakene ligger i en herlig hjerteboks i zink fra Sverdrup Gave og Interiør. 



Den gamle tresleiva fikk jeg i gave av gode venner som var her på førjulslunsj!






ha en flott dag alle sammen!





Les gjerne Heidi/Fru Fly sitt innlegg i dag. Det handler om å tenke på alle dem som ikke har det så godt i jula.. En viktig påminnelse i en hektisk juletid.

11 kommentarer:

Gøril sa...

For en nydelig pepperkakeboks.
I dag skal jeg prøve meg på Leilas rock candy... Fant oppskriften i kokeboken hennes også:-) Og et par andre jeg må prøve! Takk for tipset(nok en gang).
Klem fra Gøril

Lina sa...

Så vakker boks ♥ Her og bakast det i andr runde ;) hihi. Eg laga Leilas Rocky Road i dag - og NAM ♥ heilt fantastisk godt! Takk for at du tipsa - boka med oppskrifta hadde eg jo såg eg, berre ikkje oppdaga den herligheten endå ;)

Eg leste Fru Fly sitt innlegg før i dag - tankevekkande og viktig. Fint at du deler det - me må ikkje gløyma kva som egentlig betyr noko, oppi alt kjas og mas.

klem Lina

Beth sa...

Ååå, det er den søteste Pepperkakeboksen jeg noen gang har sett?
Så flink du er da som baker i flere vendinger? Blir det tomt, så blir det tomt her i huset... Jeg pleier gjemme unna noen til
2.juledag for da har jeg bursdag!

Jussara sa...

OLA , SERA QUE VOCE PODERIA PASSAR A RECEITA DOS BISCOITINHOS ,.ABRAÇOS.



JUSSARA.

Johannas innredning sa...

Så otroligt flotta bilder! =)

Anna sa...

Wow! Your pictures are so nice!
Best wishes, Anna

Berit sa...

Tenkte å prøve på den Rocky Road-greia, men finner ikke mini marsmallows... tips til hvor jeg kan kjøpe det?

Cecilie's hverdagslykke sa...

Så fine bilder du deler, nydelig kakebokser du har. Her blir også ting skjeldent laget kun en gang før jul, men det er sånn det skal være ;) Ha ei riktig god førjultid. Klemmer fra Cecilie

Kine sa...

Så fin pepperkakeboks:)
Her skal vi også bake påfyll av pepperkaker til torsdagen, for her har de også forsvunnet på mystisk vis;)

Hilsen Kine.

MillaCamilla sa...

Fantastisk oppskrift på brente mandler, og så tok det jo bare 7 minutter eller noe slikt. Tusen takk!

silje-sin sa...

Hei Berit! Jeg har kjøpt mini-marshmallowsene på Meny. Om du ikke finner kan du sikkert kjøpe vanlige og dele dem opp i mindre biter:) Lykke til, og god jul! Hilsen Silje.