lørdag 17. desember 2011

Nisseskapet


Jeg er glad i både rødt og nisser til jul, og hos oss er det ikke noe som heter less is more:) Men alikevel prøver jeg å ha litt system, så det ikke skal virke rotete. I skapet ved spisestua har mange nisser fått plass. De fleste gamle eller skapt av små barnehender. Ferdinand elsker å stå i hjørnet her og leke med og flytte rundt på nissene.




De små lysene formet som julenisser og snømenn er fra da jeg var liten, og jeg husker dem kjempegodt. Det er synd de ikke produseres lenger synes jeg! Ferdinand vil veldig gjerne tenne dem, men det går jo ikke;)

Nissene til høyre har ungene laget i barnehagen. Jeg er veldig imponert over alt de gjør i barnehagen til jul. De baker masse, lager julepynt, har julebord, nissefest og masse mer. Det virker som de gjør hele desember til en fest, og det er jeg selvfølgelig veldig glad for:) Nå har ungene bare tre dager til i barnehagen før vi tar juleferie sammen. For vi må jo bake enda mer og lage noen julegaver her hjemme også!




I dag er liksom dagen jeg skal få gjort masse, masse, men dessverre er både arbeidslyst og motivasjon fraværende... Har noen litt å sende over?:) Jeg får bare sette i gang, for det er nok å gjøre! Regner med at ytterst få ligger på sofaen denne helga:)




ha en fin lørdag!



takk for at du besøker bloggen min!

10 kommentarer:

Grønsdal Gård sa...

Sender over en masse arbeidslyst og motivasjon! Kjempeflott med masse nisser. Skikkelig jul! Ha en fin lørdag :)

Anonym sa...

Jeg er en av de ytterst få som ikke får gjort annet enn å ligge på sofaen denne helgen.. Er gravid og veldig kvalm, så jula blir nok ikke den samme i år.. Jeg er glad i jul, men definitivt mer begeistret over å være gravid. Det blir kanskje fiskeboller i hvit saus med karri på julaften, det eneste jeg får i meg om dagen, men det får så være;) jula blir desto bedre neste år;)
Koser meg når jeg leser om andres juleforberedelser da.

Therese

Zondra Art sa...

So cute and lovely!
Have a great weekend!
Greetings!

silje-sin sa...

Hei Therese! Kos deg på sofaen, og tenk om et år har du en liten baby når du skal stelle til jul:) Jul blir det uansett! Lykke til:) stor klem fra Silje!

Høstmamma sa...

Så koselig du har pyntet til jul!! Rød er julefargfe nr 1, det blir ikke jul uten nisser og rød julepynt:-)
Jeg leste for en stund siden at du ønsket å vite litt mer om hvem som leser bloggen din. Jeg er innom ofte hos deg, og koser meg med dine fine bilder og ord.
Jeg er 30 år, mamma til 3 og godt gift.Jeg bor i Oppland og jobber som lærer til daglig. Liker godt håndarbeid, og interessert i interiør. Oppdaget bloggverden for litt over et år siden, og koser meg med det:-)

Takk for at du deler så mye fin inspirasjon på bloggen din!

Stor juleklem fra Anne Beate med bloggen Høstmamma.

Mine-puslerier sa...

Hei! Sender over masse lyst og motivasjon til deg! Selv har jeg fått unna en god dose brente mandler, og konfektsjokolade, stryking av kjoler, nå gjenstår det å pakke inn noen gaver, før vi tar på finstasen og reiser på det tradisjonelle møljelaget med familien! Håper nå lysten kommer seg, ellers er det jo lov å bare ta det helt med ro med god samvittighet en dag også, det er jo tross alt jul! God jul til deg og dine!

Nicoline sa...

Kjempekoselig!
Her kommer det arbeidslyst...............
Nei, ikke sofaen denne helga, men ikke noe stress.
Klem Nicco

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei fine Silje! :)

Så nydelig - lekkert! Sender deg litt arb.lyst også, trenger nok litt selv!

Nyt siste helgen, godklem J

Beth sa...

Så koselig å lage nisseskap? Kanskje jeg skulle gjøre om mitt veggskap til nisseskap også?
Jeg liker også å omgi meg med alle mine kjære ting, men alt må ha en "viss orden", enig med deg i det...
Og alle julegavene i innlegget under, ser ut til å være pakket inne med glede og omtanke..., sånn bør det være!

Hearthandmade sa...

i LOVE all of your toadstool mushrooms ^_^