fredag 9. desember 2011

Juleblomster i krukker og kar...


...eller i et desilitermål og en kopp!


I dag har Augusta vært på bytur med mormoren sin, og Ferdinand og jeg fikk litt alenetid mens bittelillesøster sov. Da ordnet vi blant annet med de nye løkblomstene jeg hadde kjøpt inn. Jeg lette i skap og hyller, for å finne nye steder å plassere de fine blomstene. Det sjarmerende desilitermålet har jeg arvet etter farmor, i det fikk en svibel plass.



I terrinen satt vi en hvit amaryllis og tre hvite svibler, gleder meg til de springer ut!




Og en annen amaryllis ble satt i en glassvase, som ble pyntet med mose og rødrutete bånd.Da hvelver den ikke så lett heller, blomsterklokkene har jo en tendens til å bli veldig tunge.




Og på kjøkkenbenken lyser en rød emaljekopp opp, med svibel og mose i.




ha en fortsatt fin kveld!

9 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Det er så herlig med blomster, og du er utrolig flink å få det til å se ekstra lekkert ut !!
Herlig Header du har fått deg :)

Ha en flott fredagskveld, klem Heidi

Huldra sa...

Kjempefint, Silje! -også var det veldig lurt å sette amaryllisen i høy vase slik at den ikke velter. Jeg har måttet klippe flere av mine som rett og slett ble for tunge, så det skal jeg huske på neste gang jeg skal plante noen:)
Takk for tips og god helg til deg og gjengen:)
Klemklem

hjertero.com sa...

Jeg har andre runde med juleblomster på gang, og det er så artig å finne alternative ting å plante dem i! Det er liksom til jul man blir kreativ på den fronten! Jeg tenkte å ordne til jul i helgen, så får vi se hvor langt jeg kommer... ;)

PS: Mannen er igang med gulvet på Mikkels rom! Sprett champagnen!! :)
Haha!

Klem klem

Jatte sa...

Kjempekoselig å pynte med blomstene litt her og der, har selv plantet svibler i litt forskjellige skåler og boller!:)

Du er virkelig til inspirasjon med alle de flotte julebildene dine!
Nydelig og nostalgisk jul hos dere!:)

Ha en fin adventshelg,
Klem Jatte:)

irene sa...

Kjempe fint, helt enkelt!!!
Ha en fortsatt fin helg!
Klem

Ævlebævle sa...

Det ser rigtig fin ud, god ide med amaryllis i højt glad. Den lille emaljekop er rigtig fin også, den ide vil jeg huske til foråret, jeg har en gul emaljekop

ennahs lille hjørne sa...

Koselige bilder :)
Svibler må være i hus denne tiden.. jeg går å små lukter på de hele tiden,skikkelig julelukt.. ;)
Likte såå godt den Amaryllisen som stod i vasen, skikkelig dekorativt og kommer til å bli nydelig når den får blomst på seg :)

Ha en fin helg.

Marits Hverdagsgleder sa...

Så flott med mye juleblomster! Smart med Amaryllis i høy vase. Du er superflink til å bruke det du har i skapet, og fint blir det!
God helg!

ann-helens hjem sa...

Her fikk jeg mye julestemning!
Så flotte julebilder fra hjemmet ditt.
Kos deg