lørdag 17. desember 2011

Ingen jul uten...


....Love Actually ♥



Som så mange andre ser vi denne filmen hver jul (og bare da!) og vi "sparer" den ofte til ganske nær julaften. Og det er vi jo nå, så snart snurrer vi film!

Ungene her i huset er ikke så opptatt av Blåfjell, så i år, som tidligere år, har vi sett Skomakergata på dvd i stedet. Ikke meg imot, det er jo et skikkelig barndomsminne, og en mye koseligere julekalender enn de som sendes nå synes jeg!


Og takk til dere som sendte over litt arbeidslyst! For den kom den, og jeg gikk løs på (av alle ting!) vaskerommet! Nå er det ryddet og vasket i skap og skuffer, og alt rot er borte. Kanskje ikke det mest fornuftige å gjøre en uke før jul, men siden vi hverken har bod eller kjeller i huset blir vaskerommet gjerne brukt til oppbevaring (les: stue vekk alt rotet) og da er det greit å ha et ryddig utgangspunkt!



Nå- julefilm nr èn, kald brus og julemarsipan!




kos deg i kveld ♥

12 kommentarer:

Fru.Underberget sa...

Den filmen må jeg se! Takk for tipset:-)

Lina sa...

Ahh - elskar den filmen! ♥ Heilt sant, Silje, den høyrer med til jula. Eg skal sjå "The Holiday" no straks, går på tv oppdaga eg til mi store glede! Den såg vel de no nettopp? Flinke å kosa deko! ♥ er så viktig oppi alt anna. Jula er kjekk, men det blir jo fort mange "burde-burde" og litt kjas og mas.

nyt kvelden med din kjære ♥

Lene sa...

Den skal jeg se til uken også. Litt flaut å innrømme at jeg ikke har sette den.....

Frøken OppNed sa...

I skrivende stund sitter jeg å ser på The Holiday som er en av mine favoritt julefilmer :)

Kristin sa...

Er så enig! Vi så den filmen en kveld denne uka, og er absolutt en av de tingene som hører med! Skomakergata ser vi også! Konstaterer dessverre at det begynner å bli litt kjedelig for 8-åringen min, men har heldigvis to andre som er veldig interessert:) Kos deg med filmen!

Sveitserhus og rosehage sa...

Hm. Nå ble jeg jammen litt usikker på om jeg overhodet har sett den filmen... Må sjekkes ut.

Koselig med nissehylla du har under her. Vi hadde nisseland hjemme når jeg var liten. Ei hylle med vattunderlag, pepperkakehus og en haug med små nisser. Her i huset er det nesten ikke nisser. Bare et par store. Kjenner at jeg savner det litt.

Ha en fortsatt fin førjulstid!

Lina sa...

Tusen takk for svar, Silje! :) Ikkje for seint - eg skal handla inn over helga, og prøva meg - det ser berre SÅ deilig ut, så eg har store forventningar! ;) Så greit at det går an å bruka alternativ til Dumle! Takk for tipset der og. Ser for meg at det er litt arbeid å skrella pistasjenøtter, men i godt selskap er jo alt kjekt :) :) Skjønte at du og bloggevenninna di hadde kost deko veldig ♥

klem

elisabeth sa...

Åh, Love Actually er den ultimate julefilmen. Jeg er super-snikforelsket i Colin Firth, så jeg gleder meg like mye hver gang jeg skal se den. Du får ha en fortsatt fin førjulstid. Nå er det ikke lenge igjen før den store dagen er her.

Klem :]

Leonora sa...

Hahaa.. var ikke meningen å sende over ALL arbeidslysten! .. men godt å høre at du fikk bruk for den!! Jeg fikk nemlig ikke gjort særlig annet enn å spise vafler, pynte og kose med ungene;-)

Fin film som hører med til jul:-)
Klem Leonora

silje-sin sa...

Hei Elisabeth:) Å ja, Colin Firth er skjønn! Og Hugh Grant og... Kjekke engelskmenn;) Fin førjulstid til deg også:) klem fra Silje.

Tove `blogg verden sa...

Fantastisk film ja ♥
Akkurat nå ser jeg "The Holiday" på tv3!! Den er også hærlig!!! Men arg...alle reklaepausene...
nyt helgen
klem Tove

SNIKKERBUO sa...

Elsker den filmen!
Ha ein fin dag, klem Helene