lørdag 31. desember 2011

Gutterom


Hei!

Jeg avslutter bloggeåret med å vise bilder fra Ferdinands "nye" rom! Gutten er storfornøyd, og jeg nyter at rommet virker mye større og ryddigere. Han ønsket seg veldig svart på rommet sitt, og kombinert med hvitt og lyseblått synes jeg det alikevel ble passe til en snart-skolegutt. Skjenken hadde vi tidligere som tv-benk, og har nå fått svart halvblank maling. Teppet jeg hadde sett meg ut på ikea var altfor stort, så da ble det denne dørmatta (!) i stedet.



Bokhylla hadde jeg på rommet som ungdom, og den ble malt hvit for lenge siden. Vi kjøpte nye, store oppbevaringsesker fra Ikea, de rommer masse! Skatollet er fra min bestefar, og har også blitt malt hvitt etter at det kom inn i huset. I skapet er store biler, traktorer og playmo-deler, herlig å få ting vekk fra gulvet! I vinduene er det lystette liftgardiner som mammas venninne har sydd.



Kjekt å ha et sted å skrive og tegne, men like mye står han her og leker.






Nye lamper og puter er på plass! Kattebildet fikk jeg til jul, og det erstattet det som hang der før under photoshoot'en:) Det andre bildet ser dere under. Nye madrasser til senga si har han også fått. Vi bor to timer unna ikea, så da gjelder det å handle mens vi er der!



Så oppbevaringen da...:) Hemnessenga har tre store skuffer, og den ene har Ferdinand til rådighet (de to andre er gaveskuff og til tepper/ryer). Her har han biler og andre kjøretøy. I skjenken er det spill/puslespill og noen tomme esker, kjekt med litt ekstra plass.



Og i den nye Malm-kommoden er det masse plass til playmo, lekedyr, lego og andre småting. Jeg ser at det er en stor fordel å bare åpne skuffen og putte tinga oppi, i stedet for å måtte åpne mange esker og bokser.



 Planen var å skrive PLAYMO, KlÆR osv på skuffene, men etter å ha lett etter resten av sjablongene i hele går kveld (jeg fant bare halvparten) bestemte jeg meg for å plassere tilfeldige bokstaver her og der i stedet (det er jo ikke et alternativ å vente til de dukker opp;)). Håper bare F'en dukker opp, for han registrerte kjapt at den ikke var der.





Fornøyd gutt:) Velkommen-skiltet på døra hadde jeg kjøpt for å gi det bort i julegave, men så har tydligvis Ferdinand funnet det og hengt det på sin dør:)


Kult stjernekikker-sett han fikk av tante Anette til jul.


Her lukter det nydelig av kalkun, og snart skal Augusta og jeg dekke nyttårsbord.

Takk for året som har vært, takk til alle dere som skriver så fine ord til meg, og til alle dere som følger bloggen min! Jeg rekker dessverre ikke svare så mange, tiden strekker rett og slett ikke til, men jeg setter stor pris på hvert eneste ord!




Godt nytt år alle sammen!

20 kommentarer:

Hulda sa...

Ser virkelig ut som at Ferdinand er fornøyd med det nye rommet sitt. :) Så flott med svarte detaljer der. Stilig! Godt nytt år!

Marits Hverdagsgleder sa...

Tøft gutterom, samtidig som det litt barnslige får lov til å være der. Stilig!
Godt nyttår!

Merethe sa...

Så fint det ble Silje! Det var ikke mye som skulle til før det ble et skikkelig gutterom for en snart 1-klassing :)
Happy New year!

stallnilsen sa...

Gutterommet ble kjempefint.
Godt nyttår fra stallnilsen.

Lisbeth :)

ennahs lille hjørne sa...

Nydelig gutterom :)
likte godt de sorte detaljene, fikk rommet til å se mer stor-guttete ut ;)

GODT NYTTÅR til dere, både store og små :)
Klemmer

Vibeke sa...

Så fint rommet til Ferdinan ble:) Jeg vil tro du har en noe stolt gutt hjemme.

Herved fikk du min aller første blogg komentar noensinne :)

Takk for dine ord. De støtter og motiverer vet du ;)
Godt nytt år!

Klem

Lise sa...

Så fint rom han har fått. og så lite som skal til deg:) det tipset med smårom i komoden var virkelig lurt! Det tar jeg med meg videre til mine gutter. de har nemlig hver sin malm kommode .

Godt nytt år

Anonym sa...

Kjempestilig stor-gutterom :o))

System fra a-å .Du er så flink Silje .Ønsker deg og dine et godt nytt år med det samme jeg er innom :o)

Hilsen fra Solveig :o)

silje-sin sa...

Tusen takk Solveig! Godt nytt år til deg også:) klem

Kine sa...

Knallfint gutterom :)
veldig kjekt med boksene/skilleveggene i kommoden. Kjekt å få plass til småtingene. Men måtte nok hatt en hel kommode for å få plass til alle smådyrene femåringen min har:p hehe.

Riktig godt nyttår til deg og dine :D
Gleder meg til å følge deg i 2012:)

Hilsen Kine.

Britt Kristin sa...

Stilikt gutteromm......

Godt nyttår til deg og dine også...

Klem fra Britt.

Anette sa...

Så kost gutterom,midt i blinken for en gutt som nærmer seg skolealder.Tenker at han er fornøyd!

Fru Fjeldhammer sa...

Dette ble veldig fint.. jeg skal selv straks starte på barnas rom her hjemme også. Lillebror her er like gammel som ferdinand, tusen takk for tips, blir sort, hvitt og grått her! Storesøster vil jo bestemme selv og hun er visst i det sorte hjørne..hehe, kanskje påvirket av mor?

Godt nytt år...
klem

Tove `blogg verden sa...

Kult gutterom :)
Ønsker dere et godt nyttår :)
Gleder meg til å følge deg videre:)
Klem Tove

Blickwinkel sa...

Happy New Year !!!...I hope all your dreams may come true. ♥ Esther

Siw Aina sa...

Så stilig med noe som har andre farger enn hvitt og pasteller, som selvsak ikke er noe for en som snart skal starte på skolen ;)
Godt nyttår!

Helena sa...

Perfekt inspirasjon, her er det gutterom for fireåring som står på planen i januar. Takk for flott innlegg.

Godt nytt år :)

Guttemamma sa...

Kjempefint stor-gutt-rom!! Godt nytt år til deg og gjengen din, Silje! GLeder meg til å følge med i 2012!
Klem♥

Anonym sa...

Så stilig og kjempe inspirerende. Flink du er som hører på hva sønnen din syns og, har selv litt problemer m svart i interiør
Mon.

Lady Maya sa...

Så koselig gutterom! Digget skatollet :)