søndag 11. desember 2011

Førjulskveld


Tre innlegg på èn dato, det er jammen første (og siste;)) gang tror jeg! Som jeg skrev hadde vi et koselig vennepar på middagsbesøk i går. Vi serverte helstekt indrefilet av svin, med stekt løk og champignon, poteter, saus og salat til. Og oste-iskake, kransekake, sjokolade og marsipan til dessert. Herlig selskap og masse latter og skravling:)



Jeg tenkte på julaften flere ganger mens jeg stelte i stand i går, da jeg hørte på julemusikk og skrelte poteter, dekket bord og tente lys. Om under to uker fylles stua av ribbelukt og forventningsfulle barn (og voksne!). Det er helt uvirkelig at det er så kort tid til julaften synes jeg! Men selvfølgelig veldig moro også:)



Jeg dekket med juleserviset "Maria" fra Porsgrund Porselen. (jeg lovet å vise servisene mine en dag, og jeg har ikke glemt det!) På julaften bruker jeg et servise som er hvitt med sølvkant, som jeg faktisk foreløpig kun har brukt den ene dagen i året.



Augusta ser på barne-tv og spiser lørdagsgodt:)

Håper dere alle har hatt en fin søndag, den tredje i advent. Jeg er METT, en følelse jeg sikkert kommer til å kjenne på flere ganger i tiden fremover! Så heldige vi er.




ha en koselig søndagskveld!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Jeg er ivrig følger av bloggen din. Er så koselig å lese her.

Lurer på hva slags sofa dere har? hvor er den fra?

Hilsen Cecilie

silje-sin sa...

Hei Cecilie! Sofaen er fra Trend Møbler i Skien, vi er superfornøyde med den! Det er hjørnesofa med sjeselong, plass til maaange:) Trend møbler har hjemmeside, kanskje den finnes der! Hilsen Silje.

FruLykkelig sa...

Så koselig førjulsstemning hjemme hos dere!

Magda sa...

Wonderful home!!! :-) Greetings from Poland :) M

Anonym sa...

Hei og hå!
Lurte bare så de fine grønne kransene du har på stolene....har du laga dem sjøl!?.Ekte???evt hvor hardu kjøpt de??.
En herlig blogg med høy trivselsfaktor!!LIKER!!
Fortsatt god adventstid!!
Hilsen bente i bartebyen

silje-sin sa...

Hei Bente i Bartebyen:) Takk for fine ord! Kransene kjøpte jeg på supersalg på Hemtex for tre år siden (tror jeg det er) Har kjøpt andre steder også (interiørbutikker) men til en mye stivere pris. Håper du kommer over noen billige du også:) Hilsen Silje.

Anonym sa...

Hei.....

For en flott blogg du har.
Flott hus, og flotte unger.

Men du, den lekestua, hvor mange m2 er den??

Hva måtte dere betale for den hos maxbo??

Gleder meg til å følge deg videre....

Eldbjørg Andrine sa...

Oi, nå posstla jeg som ANONYM.....det var ike meninga....hehe, men jeg som lurte på størrelsen og pris på lekestua .........

Jeanette sa...

suuuper fin blogg og stil du har:-)

Anonym sa...

hei Silje

This is a wonderful blog. your photos are beautiful.
I´m from germany and read your blog with google translator :-)

Greetings from Baltic Sea

Juliane

BellaCrea sa...

Kjempe flott med de grønne kransene på stolene:) Flott blogg :)