søndag 18. desember 2011

Den fineste adventsgaven!


Som jeg har skrevet før fikk alle husets medlemmer julekalender av pappa skrotnisse i år. Han har funnet ting i den store bruktbutikken sin, og pakket inn 24 gaver til oss hver. Jeg må ærlig innrømme (og det sier han selv også) at kvaliteten på tingene varierer litt, men små skatter finnes innimellom:) Men i år er både Augusta og jeg i ekstase, for se hva hun har fått! Dukkehuset (tror det er hotell kanskje?) fra Playmo fikk hun av han til bursdagen, og etter en grundig vask pryder det nå et hjørne i stua.



Og hver eneste dag i desember har hun fått møbler, inventar og figurer som hører til! Alt i god, gammel stil, som jeg husker fra da jeg var barn. Herlig!



Juletreet er nyprodusert, det har hun fått i kalenderen fra oss. Men sjekk husholdersken, leketoget og pianoet som spiller! Og røde "fløyelsgardiner". Er det rart jeg lekte med dette til langt på natt?:) Dvs, jeg innredet det da:) Men jeg kunne jammen hatt lyst til å leke med det også:)




Tapetene buler litt ut, og noen mangler, så det er mulig de må byttes på sikt. Jeg får være på vakt etter vakre tapeter!



Og det er enda noen dager igjen, og jeg må ærlig innrømme at jeg har sniktittet i papirposene (fy meg!) og sett både spisestue og kjøkkeninnredning... Og da hun kom hjem i ettermiddag åpnet hun en peis og litt annet!



Se på komfyren inni hjørnet der.. Jeg blir som en unge på julaften jeg;) Og Augusta hadde jo ikke trengt flere julegaver i år! Men det er vel fare for at hun får et par til:)


Her er juletreet pyntet (jeg var ikke vond å be da ungene spurte om vi kunne, selv om det er litt tidligere enn vi pleier) og vi heier på Norge!!




ha en fin kveld!

36 kommentarer:

Fjordheim sa...

For ei heldig jente.
Et herlgi dukkehus som hun kan kose seg med lenge. I tillegg er det vel ei lillesøster som også kan tenke seg å låne det litt etterhvert.
Ha ei herlig siste adventsuke :)

Hild Frøya sa...

Åååå.. jeg husker jeg hadde så lyst på dette huset når jeg var liten. men jeg fikk det aldri, desverre. det var nok litt i overkant dyrt for mine foreldre.. hehe.. men hadde jeg funnet det idag, hadde jeg betalt nesten hva det måtte være. Det er en barndomsdrøm det der..

Leonora sa...

Oj! Skjønner godt at du satt oppe i går med det ja!! Elsker dukkehus, og dette var jo kjempekoselig:-)

Heldige tulla! Blir koselige juleminner :-)

Monica sa...

Ååå, så fiiint! Heldige jenta :) Jeg husker jeg var så misunnelig på ei venninne som hadde en bror som hadde et slikt! Jeg og ei til ville bare leke med det når vi var på besøk og måtte nesten dras hjem :) Så skjønner godt du satt sent oppe og "innredet" det :)

Dagrun sa...

FANTASTISK !!!
Skot-Tor kan det:)

hobbyvimsa sa...

Wow!!Så heldig en jente:)Dette må vel være alle jenters drøm,kunne tenkt meg et selv jeg:)

nyt ny uke:)

Klem Linda:)

ELLEMELL sa...

ååå! husker så godt at det huset var så fint, og det hadde jeg veldig lyst på da jeg var liten... fikk det ldri da!

kjekt med en sånn pakkekalender da, pakke opp og innrede litt hver dag:) kunne jeg gjerne tenkt meg, bare litt at det hadde vært på ordentlig:) hehe
klem ellemell

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

det huset er kjempefint!! mannen min kjøpte dette til dattera vår da ho var 2 mnd. skal tru kven som hadde mest glede av det da, he he:) men no når ho er 4 år, elskar ho å leike med dette! playmo er fantastiske leiker, og sidan me bur i kragerø, så har det blitt ein del playmo etterkvart! den verandaen med rom under, er den eit tilbygg, eller er fast på huset? den var nemlig ikkje på huset me kjøpte, men kanskje det fins som ein laus del?!
ha ein fin kveld, og kos dikka med huset:)

Hegeslilleboble sa...

Wow, så fantastisk kjekt!!!! Tror nok jeg hadde sneket meg til å "lekt" litt!! :)

Anonym sa...

Åh, helt fantastisk, Silje. misunnelig!! he he. Når kan det være fra? Husker ikke sånt når jeg var liten på 70-tallet. Men hadde ikke playmo selv heller da. Klem Kjersti

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

åå så heldig dere er,husker jeg ønsket meg et slik ♥
-Beate-

Leni Rambjørg. sa...

neee så utrolig stilig. Og en juletredetaljen var jo bare såå lekker! helt fantastisk ;)

Solveig sa...

kjenner jeg blir GRØNN av misunnelse!! Jeg ønska meg såååånnn AKKURAT dette playmo-huset da jeg var barn! Har alt innholdet; husholderske, senger, babyvugge, bokhyller, skatthold osv osv - men hadde et mye mindre hus jeg hadde arva av storesøster ;) åååå

littlepresents sa...

Hei,

jeg er fra tyskland, så jeg er vant med playmobil :) Og dukkehuset er det største jeg har fått fra playmo noensinne...Det var så hærlig å leke med. Jeg tror Augusta blir kjempefornøyd...

Hilsen
Heike

Kine sa...

Så heldig hun er :)
For et nydelig dukkehus.
Det er når jeg ser såne hus jeg savner det å ha en jente...!

Men kan jo hende jeg får det engang ;)

Hilsen Kine.

Tonje Merethe sa...

Så heldig Augusta er. Å se disse bildene var barndomsminner det. Ei venninne av meg og søsteren hennes hadde nettopp dette huset, og vi lekte med det hele tida. Nostalgi♥

majamysil sa...

For en skatt! Jeg husker at de solgte det huset da jeg var lita, fantastisk!

Kikka sa...

FOR et fantastisk hus!!! Det er jo drømmen for både en liten jente og mamman!

mali-mo sa...

ÅÅÅh, så koselig da, det er det samme huset som lillemalien har fåt arve!!! Vi har ikke alle original møblene, men har fyllt det opp med masse fra Sylvanian serien, et lite tips m du mangler noe, de passer fint i str ;)

Håper du og Augusta vil kose dere like mye med dette som meg og lillemalien ;)

Stor førjulsklem;)

Siv sa...

Wow....for en skatt !
"dere" er jammen heldige, dette er jo helt fantastisk.
Har aldri sett på maken jeg.
Sønnen min på 12 sto bare her å sa wow... hun er heldig altså ;)hi hi..
Må si meg enig der :)

Kos "dere" med huset i jula ;)

Gode juledager ønskes dere ♥

hjertero.com sa...

Å hallo!!! Skjønner at du har vært i ekstase den siste tiden!! Det var jo helt fantastisk flott!! Jeg kjenner igjen den gamle damen på verandaen! :)

Sååå moro!

Gleder meg til å se deg imorgen søta!

Klem klem

Marimor sa...

For et nydelig dukkehus!!!
barndomsminnene kommer når jeg ser dette:)
Heldig liten og stor jente:)

Klem Mari

Anonym sa...

Hei
Jeg og tvillingbroren min hadde dette lekehuset da vi var liten. Vi ELSKET å leke med det. Uheldigvis har det forsvunnet.. Fikk virkelig lyst til å leke med det igjen.
Hilsen Maria, 28 år.

May Lene sa...

Det må være et av de fineste dukkehusene jeg har sett! Heldige Augusta, dette får hun nok MYE glede av :)

Kine sa...

ÅÅÅÅh så heldige dere er! :)

Beth sa...

Såå vakkert? Hun er en heldig liten jente...
Dette er jo en liten skatt som bør tas godt vare på...

Bare èn uke igjen å vente nå...

Merethe sa...

Heldige Augusta og deg! :) Det er likt playmohuset vårt, men deres hadde mye finere "tapet" i seg, også har vi ikke det lille utbygget. Barna har let utrolig mye med det huset, jeg er siker på at Augusta kommer til å få masse glede av det! :)

Vi skal også pynte treet i dag. Siden jeg tar ut julen så tidlig er det koselig at treet får stå litt, er alltid litt vemodig å ta det ut :)

Ha en fin dag gode Silje!!

Klemmer!

Hverdagsglimt sa...

Åhh så nydelig et hus! Heldige Augusta:) Har stor sans for slike gamle skatter. Synes alt som ble laget før i tida hadde så mye mere sjarm,-enn mye av det som blir laget i dag.Mange fine detaljer:) Ha en fin mandag :)
klem linda:)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Utrolig fint lekehus !!
Det kan bli mange sene nattetimer på deg fremover :)))
Dette har nok barna dine glede av i mange år !!

Nyt siste adventsuka :)

Klem Heidi

Lina sa...

Så utruleg fint! Du er så skjønn! hihihi :) eg hadde garantert reagert heilt likt som deg ;) så godt å sjå at du bevarer barnet i deg - det er viktig ♥

Heldige Augusta! Det var berre så nostalgisk vakkert ♥ fine pappen din!

Kos deko! ♥

klem Lina

stallnilsen sa...

Å himmel og hav, det var da et skikkelig flott hotell:O)
At ungen og du er i ekstase, det skjønner æ godt, hihi, må le at du smugtitter i posene ;O)
Ha en fin jul med familien din og kos dæ masse med dokkehuset , hilsen Lisbeth ;D

Vigdis sa...

Wow! så nydelig!
Det er jo mange fine designark å få kjøpt nå, som sikkert egner seg til tapet.
Jeg hadde sett frem til å "pusse opp" mitt gamle dukkehus til prinsessa vår, men det er jo i helt fin stand. Selv etter to småsøstre som har brukt huset mer eller mindre til legeoppbevaring...
jeg tror faktisk panduro selger fine tapeter til dukkehus ;)

Fru Gullhår sa...

For ett nydelig dukkehus :) dere er jammen heldige :)

Hilde :o)

Anonym sa...

Vist dun spørr på en butikk som selger tapet så kan det godt hende de har små rester eller prøve lapper du får gratis.. de ble gjort i mitt dukkehus når jeg var mindre

Hege K sa...

Kjempefint! Jeg hadde samme da jeg var liten. Hadde nesten glemt hvor fint det egentlig er! :)

Aurora Josefine sa...

Må bare si at jeg har helt likt hus! Fargene på møblene er litt annerledes men ellers så har alt likt! Sengen, toget, sofaen og masse andre ting kjenner jeg igjen! :D