fredag 30. desember 2011

Året vårt - del 2


Juli kom, med skiftende sommervær, men vi koste oss alikevel. I hagen blomstret rosene, jeg plukket med meg inn så de skapte glede selv på regnfulle dager. Vi spiste jordbær og høstet fra kjøkkenhagen vår...



...var i familiebursdag og på hytta ved sjøen. Og så rammet det utenkelige Norge, og vi gråt med landet vårt. De neste dagene var preget av sjokk og sorg. Vi var på turer til Gøteborg og Vrådal, men sommerferien ble ikke den samme. Heldigvis var barna for små til å skjønne så mye, så livet måtte gå videre for deres del. 22.juli er datoen vi aldri glemmer. Men jeg har aldri vært så stolt av å være norsk som etter denne dagen!



I august kom hverdager, og etterhvert høsten. Vi dro på skogstur, plukket epler, spiste vanlige hverdagsmiddager (det er alltid så godt etter jul og sommerferie!), vi kjøpte ny sofa og jeg ble endelig ferdig med sengeteppet til Constanse.



September kom med vakre høstfarger, hobbydager med barna, tur til parken og til Vrådal, og jeg fylte 29.



Oktober bød på mange fine høstdager. Vi dro på tur til sjøen, bakte havrekjeks, og sjokoladekake til pappaen i huset som hadde bursdag. Ungene hadde skattejakt med vennene sine, og ba dem senere på Halloweenfest. Augusta fikk ny skrivepult på rommet sitt, den har vært i bruk nesten daglig!



Så kom november, og juleplanleggingen kunne begynne. Men først skulle Augustamor feires, hun fylte 4, og feiret med små venner, muffins og Hello Kitty-kake! Vi lagde julepynt av melis, fikk ny lysekrone og malte stua og takene i 1.etasje. Så ble det første lyset tent...



...og siden har det gått slag i slag, som det gjør hvert år. Desember har vært fin, men uten det store juleværet. Snøen kom, og gikk, og vi har hatt nesten samme temperaturer som i sommerferien vår! Det ble jul i huset, vi har bakt, hatt besøk, vært på besøk, spist... Og kost oss masse!


Nå venter en rolig nyttårshelg, før vi går et nytt år i møte. Vi håper at det blir et fint og godt år for oss alle!


I kveld har en lykkelig gutt lagt seg på "nytt" rom. Det er ikke de største forandringene, men vi er veldig fornøyde, og det er så mye mer praktisk! Håper å få vist noen bilder i morgen:)




ha en god kveld!

16 kommentarer:

Franske drømmer sa...

Vakker, vakkert, vakkert!
Du skriver så godt, og bildene du viser er så nydelige!

Bruker du forresten photoscape til bildene dine? jeg gjør det selv,
når jeg skal lage header eller en montasje, men jeg finner ikke den "malen" med fire kolonner, slik den du bruker her.

Ha en herlig nyttårshelg,
og takk for at jeg har fått lov å følge deg i 2011. Gleder meg til å følge deg i 2012 også!

Klem fra Trine

Livy sa...

Herlig!!
Takk for en nyyydelig kavalkade☺ Jeg har latt meg inspirere og laget en jeg også.

Så koselig med nytt rom til storebror!! Gleder meg til å se!

Godt nytt år! Gleder meg til å følge deg i 2012 også(og hvem vet; kanskje vi får til en treff i løpet av året?)

Klem fra Livy

May Lene sa...

Du er så flink å ta bilder, Silje! :) Ser ut som dere har hatt et flott år, håper 2012 blir minst like fint! Godt nyttår! :)

Ann-Helen sa...

Flott årskavalkade:)

Tusen takk for at du deler bloggen din med meg og alle andre, den er til stor inspirasjon og veldig koselig å lese:)

Godt nytt år Silje:)

(håper vi får se det "nye" rommet, har samme planer med rommet til vår snart-skolejente)

Jeanette sa...

dette fikk meg enda klarer for å kaste ut jula snart og se mot vår/sommer og lysere tider:-)godt nytt år til deg og takk for mye inspirasjon i året som har gått:-)

Anonym sa...

Kjære Silje. Flotte bilder og nydelig kavalkade. Skulle ønske jeg hadde tatt litt flere bilder selv her gitt... Tusen takk for at jeg oppdaget bloggen din dette året. Gleder meg til å følge den videre i 2012. Lov meg at du aldri slutter!! Hev deg over dustete, misunnelige mennesker som kommenterer med frekke, uspiselige ytringer! Det er de som har et problem, som i det hele tatt gidder å bruke tiden sin på kommentere, hvis de allikevel bare har negativt å komme med! Har glemt å si til deg ang. det nydelige playmohuset, at de på ebay selger både gardiner og tapet, dersom det måtte byttes. Bare søk på victorian playmobil. Masse der ute. Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!!

klem Kjersti Berg

Solvejfire sa...

Hvor er det bare en sød og sjov måde, at du har lavet collager hvad der er sket i hver måned i din familie :)

Ann-Kristin sa...

Så nydlege bileter! Eg kjenner at eg VIRKELIG gler meg til sommaren!!

Traumscheune sa...

Lieben Dank für die wunderschönen Bilder von Dir im Jahr 2011.

Ich wünsche Dir und Deiner Familie
ein tolles, fröhliches Jahr 2012.

Happy New Year

Liebe Grüsse aus Germany

Heidi

Cosmos sa...

Så flotte bilder fra året som snart er over
Fylt med mange gode minner og skjønner godt at det var stas når familien ble til 5.
Ønsker deg ett godt nytt år
Sees

Whitebite sa...

nydelig kavalkade fra 2011!
Ønsker deg en super nyttårsfeiring Silje! klem!

Tone sa...

Hei Silje!
Jeg har mimret meg igjennom bilder fra året som har gått, og ble inspirert av deg til å lage min egen oppsummering på bloggen min. Ble blogger i høst og er fast følger av bloggen din!
Riktig godt nytt år til deg og dine!
Klem fra Tone

Anonym sa...

Åh kjære Silje! jeg blir alltid så glad av å lese bloggen din- du får meg i alltid så god stemning. Tuusen takk;) gir meg så mye inspirasjon og ideer. Nydelige bilder. Ønsker deg og dine et godt nyttår! hilsen cathrine fra Trondheim

Daniela sa...

Hello! I wish I would be able to understand your postings :(
but the pictures are just beautiful! Congratulations, lovely blog!
Happy New Year!

smilahome sa...

`⋎´✫¸.•°*”˜˜”
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ♥♥ ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ . 。
/▌*˛˚ ░ ░ٌٌٌ░ Happy New Year 2012 ░░ ░ ˚ . ✰ •
/ \ ˚. ★ *˛ ˚♥♥* ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ ♥♥ 。✰˚* ˚ ★ ˚ 。✰ •* ˚

Tove sa...

Tusen takk for følget i året som har gått, Silje!!! Det er så kjekt å lese bloggen din og sjå dei flotte bileta du tek!

Eg ynskjer deg og den vakre familien din alt godt for det nye året, og gler meg til å følge dykk alle vidare på ferda i 2012!