mandag 21. november 2011

To favoritter


God kveld alle sammen!

Om jeg måtte velge to favoritter i huset vårt, måtte peisen bli den ene. Den varmer utrolig godt på kalde dager (nesten litt for godt:)) og det er så koselig å se flammene fra både sofaen og spisestua, og man kan se de fra kjøkkenet også, i speilet over kommoden. Vi valgte høy innsats (kjøkkeninnsats) og det er kjempekjekt, både fordi man ser bedre, og fordi små barnelanker ikke rekker opp.



Den andre favoritten er prismekrona vi fikk da vi giftet oss. Den var en gave fra mormoren og bestefaren min. Jeg får ofte spørsmål på bloggen om hvor den er fra, den er kjøpt i en lokal interiørbutikk, og jeg vet dessverre ikke hvilken leverandør den er fra. Jeg har bare sett den den ene gangen, og en gang i et interiørblad. Nå henger den over bordet i sofakroken, og når det blir enda kaldere skal jeg tenne alle telysene i den. Det har nemlig en tendens til å bli litt for varmt hos oss;)


Har du noen favoritter i hjemmet ditt?



god natt:)

14 kommentarer:

Ninni sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ninni sa...

Elsker peisovenen din! Smart med den høye luka.

Prismelampa er også fin. Ja, begge prismenlampene dine er jo fine♥

Mine egne favoritter er et gammel glasskap som jeg arvet etter momor og ei hvit hylle med speil fra Nordal!

Ha en fin kveld!

Klem Ninni

Magda sa...

Lovely blog, wonderful photos!

Tonje Merethe sa...

Nydelige begge favorittene dine. Syntes ovnen deres er utrolig flott.

Mine favoritter er nok kjøkkenbordet mitt som jeg fant på loppis i våres, og senga til min datter som jeg fant på Botania (rett før de stengt, og hele butikken brant ned). Bordet er stort, grovt, gammelt og vakkert. Senga er bare vakker, ikke mer å si om det.

Ha en fin kveld og flott tirsdag!

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Så skjønn prismekrone! Likte også peisen, smart med høyde med smårollinger i huset ja :-) Takk for titten!

Klem Tone

SNIKKERBUO sa...

Nydelige favorittar frå heimen din :)
Hos meg så blir nok favorittane spisebordet og kjøken innredinga (om det kan kallast ein ting).

Ha ein fin tirsdag!
Klem Helene

ps. Me har utfordring på gong inne hos oss ;)

Caroline sa...

Så utrolig fin og smart peis dere har! Er den dyr? Sånn har jeg også lyst på, når vi får hus en gang. Her hjemme har vi bare en gammel kakkelovn, og jeg må stadig passe på at lillegutt ikke tar borti den, for den blir utrolig varm.

Vi har et gammelt, malt spisebord som må være favoritten min. Gamle, vakre møbler skaper orginalitet i et hjem!

Ha en fin dag!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Forstår godt at dette er to av favorittene ja... Er jo så fine begge to.
klem

Fru Fjeldhammer sa...

Favoritten er det nymalte gråe skapet!

Ha en fin kveld..
klem

Hearthandmade sa...

oh so beautiful!!

ib sa...

To kjempe fine favoritter!
Jeg er misunnelig på peisen din!!!

Valgjerd sa...

Lurer også på hvor den flotte peisovnen er fra. Er det bygget på stedet, eller er det en ferdigpeis som kan kjøpes et sted? Den ser helt perfekt ut :)

Mine favoritter her hjemme er vegguret som min mormor og morfar hadde hjemme, det virker ikke, men det bringer tilbake mange minner. Det samme gjelder spisebordet min farfar har laget. Der kan du se merker etter gaffelen min far hakket i bordet da han var et barn... Helt herlig.

Hild Frøya sa...

Lekkert.. Vi har sånn gameldas åpen peis vi. Men elsker den. Må bare litt småtin til før den blir helt perfekt.

Elisabeth sa...

sO COSY DETE ER HOS DEG !