søndag 13. november 2011

Søt søndagssyssel


I dag har Augusta og jeg hatt en koselig hobbystund ved kjøkkenbordet. Vi lagde noe jeg har hatt planer om i flere år, og som jeg ble minnet på da jeg kjøpte Lantliv Jul&pyssel i går. Det er rett og slett melisglasur (ganske stiv) som man sprøyter ut på et papir, og fester et glansbilde på. Båndet til oppheng la jeg ned først, og så drysset vi glitter over etterpå:) De sukkersøte med engler skal Augusta ha på juletreet sitt.



Vi lagde også noen med andre julemotiver, som passer bedre på det store juletreet. En veldig passende syssel for en snart 4-åring, selv om det må innrømmes at det forsvant litt melis inn i munnen hennes også:)

Nå ligger de til tørk, så kommer det sikkert flere bilder når de er klare og henger på treet!



Og her er mine søte prinsesser i sofaen i dag tidlig, de var så skjønne der de satt:)

Vi har selvfølgelig skjemt bort pappaen i huset i dag også, han fikk sove lenge, og ble vekket til frokost med egg, og på bordet sto roser fra hagen (ikke dårlig i midten av november!)



Apropos søtt, så har søte små fri frakt nå, og der kan du blant annet kjøpe denne skjønne kjolen fra MeMini.




ha en fin søndag!

13 kommentarer:

Petrine sa...

Artig ide med melis istedenfor pepperkaker :)
Koselig bilde fra sofaen :)

Ha en fin søndag!

Christine C sa...

Ja, slike husker jeg at vi lagde da jeg var liten. Vakker og nostalgisk julepynt :-)

Lina sa...

Så søt & lur julepynt! Du har så mange fine idear, Silje :)

Nydelege jenter du har - Constanse har blitt stor! :) Fantastisk.

søndagsklem til deg

RoseSommer sa...

Det var søte jenter i sofaen. Gjett om de koser seg!

FruLykkelig sa...

Så fin julepynt dere har laget! Og nydlige jenter i sofan, minste har jamen blitt stor :)

stallnilsen sa...

Kor flott !!!
Det blr sikker fin pynt på juletreet, ha en fin søndag videre,
skjønne små prinsesser har dere,

hilsen Lisbeth :O)

To Ju Mama sa...

Sååå fint og lurt, takk for tips. Klem

Norwaystyle sa...

Nydelig nostalgisk julepynt, og så koselig å gjøre noe sammen med barna.

ennahs lille hjørne sa...

Åij, disse kommer til å bli fine på treet ;) kommer an på om noen små får lyst til å smake litt på pynten i år..hehe

Nydelige jenter, storesøster passer godt på ser jeg ;)

Ha en fin søndagskveld.
Klem

Veronica sa...

Oy, så lur julepyntidê. De så både dekorative og gode ut. Søte jenter du har.
Ha en god kveld!
klem

Kine sa...

Så fin idè, det ble jo kjempe lekkert :)

Og for et herlig bilde av prinsessene dine, Constanse har jo blitt så stor...:)

Ha en fin kveld :)

Hjørnestein sa...

Fine kreasjoner :) tipper disse blir fine på treet.
Ser ut som en stolt storesøster der i sofaen..

Ha en fin ny uke

Parohia Plopii Slăviteşti sa...

If you have toys and children clothes you don”t need pleas contact me or send them
to me :
Ionescu Otilia , Romania , Plopii slavitesti , 147255 , Teleorman
thank you !
Ps. Greate blog!