lørdag 19. november 2011

Rosa jentebursdag!


I dag har vi feiret Augusta som snart fyller fire, med besøk av ti små venner:) Nå har ungene blitt så store at de var i bursdagen alene uten foreldrene, og det gikk kjempefint! Det var lek og moro fra største stund, og pølser, kaker og gaver ble det også selvfølgelig;)




Jeg brukte feene med ballerinaskjørt til pynt på muffinsene i år også, de har ungenes tante Anette kjøpt i USA.



Jeg kjøpte glassflasker med rød julebrus, fjernet etikettene og limte på egne lapper som jeg skrev ungenes navn på. Da var det enkelt å se hvilken brus som tilhørte hvem;) Og jeg husker selv fra barndommen hvor gøy det var å drikke brus med sugerør!



Vi hadde verdens fineste Hello Kitty-kake, den skal jeg vise mer av i morgen! Ellers serverte vi muffins og gelè, og massevis av godteri! Er det bursdag så er det bursdag!




Marshmallows på pinne er en stor suksess!




Vi hadde en kjempefin feiring, og Augusta var storfornøyd! Faktisk er jeg lettet hvert år feiringen er overstått, å ha bursdag på denne tiden er litt "skummelt", før har vi opplevd å måtte avlyse pga sykdom, eller at flere av gjestene må avlyse pga det. Sånn er det vel med vinterbarn, i dag gikk det heldigvis kjempefint!



Nå leker bursdagsbarnet og broren (som mistet tann nr to under selskapet!) med de nye lekene, og jeg skal (nope, ikke legge beina høyt og spise take away fra wok'en) på juleverksted hos en god venninne! Herlig!




ha en fin kveld alle sammen!




Jeg ser jeg har fått mange nye følgere den siste tiden, velkommen til dere! Og tusen takk til alle som leser min blogg!

49 kommentarer:

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

For et herlig og sukkersøtt selskap! Kjenner jeg fikk litt ekstra lyst på julebrus nå ;)

Ha en fortsatt fin helg!
Klem Karina

Livet i Villa Dallbo sa...

Hvor ser det bare hyggeligt ud, en rigtig tøse fødselsdag. Sikke mange dejlige ideer :o)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

WOW så fint du har pyntet bursdagsbordet !! Må si meg enig her ang denne julebrusen, for ikke å snakke om de herlig pyntede marshmallov'ene :)

Ha en fortsatt strålende lørdag !!

Klem Heidi

Har en drøm... sa...

Sukkersøtt jenteselskap ♥
Du er utrolig flink med dekking av bord!
Nydelige ballerinaene på muffinsene;)

Ha en fin kveld!

Klem Line

trine sa...

Fineste jentebursdagbordet jeg har sett! Du er kjempeflink.

Klem Trine

Kine sa...

Wow for et fantastisk selskap :)
Og for en nyydelig kake, gleder meg til å se mer av den :))
Veldig lurt og dekorativt med flaskene, kjekt å ha navn på. Husker selv hvor moro det var å drikke brus fra flasken med sugerør;) (vi hadde i tillegg donald krave på husker jeg haha).

Hvordan har du festet strøssel på marsmallowsene??
Stilig og gjennomført altså:)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld :)

Hilsen Kine :)

Hilde sa...

Noe SÅ NYDELIG Silje!
For ei heldig lita jente
som får et så flott og
ikke minst gjennomført selskap!
Kaka med vimplene var jo bare
helt bedårende!!!!
Gleder meg til å se og høre mer om den ja :-)

Kos deg på juleverksted.
Klem fra Hilde

Kjersti sa...

Du er bare helt rå, Silje! Den som var fire år og fikk et sånt bursdagsselskap... :-)

God helg!

Anonym sa...

Hahahaa Så heeeerrlig! Et ordentlig eventyr bord!! Nydelig og innbydende. Skulle ønske jeg var invitert (O: Jeg oppfatter deg som ei jente med sans for detaljer! Inspirerende og søtt! (O: Bloggen din er som en sommerkveld, en bursdag og julekvelden, på en gang!!! Kos kos fra Mai Liss

mammaLise sa...

For et søtt rosa selskap :)

Hvordan lager du de marshmellowsene? Hva festes strøe i? De så gode ut :)

Ha en fin kveld :)

ennahs lille hjørne sa...

Her var det gjennomført ser jeg :)
Vil tro bursdagsbarnet var strålende fornøyd også!
Takk for tips om egen etiketter på brusflaske..smart.. det har jeg aldri tenkt på.

ha en fiiin lørdagskveld.

Myke minutter sa...

Utrolig flott alt sammen! Nå fant jeg mye inspirasjon :) Ha en fortsatt herlig helg!! Klem

ida sa...

å får ett lekkert bursdags selskap :) fikk lyst til å stjele noen av ideene dine neste gang tulla mi har bursdag :) lekkert lekkert lekkert!!! :D
ha en goood helg!
-klem fra Ida-

Anita sa...

Tenk at det er 4(!!!!!) år siden du fikk henne! Helt utrolig! Husker det kjempegodt, gikk her å venta ;) Ha en koselig kveld og helg fortsatt! Klem!

mali-mo sa...

Knallfin rosabursdag ;) Litt koselig hvert år å se bursdagsinnnlegg hos deg, for det er ikke så lenge etter at det er bursdag he rogså ;) Bare 1 år mellom dem ;)

Egen brus tror jeg at jeg må lage her også. Marshmellows hadde vi også ifjor, populært ;) I år har hun bestilt muffins ;) Og godteri må til! De ballerinafigurene var utrolig flotte!

God lørdagskveld!

Hearthandmade sa...

Oh my god! Can you make my birthday party decor?!? This is so perfect

Anonym sa...

Her var det høy jentefaktor! Og så kjempekoselig du har stellt til. Ikke noe rart at frøkena var fornøyd. Dette er en blogg jeg virkelig koser meg med.
Ha en fortsatt flott helg!
Hilsen Berit

Rita sa...

Så utrolig søtt og gjennomført! Bokmerk'er denne til jeg selv skal har rosa bursdag til Bertine (hun er nå bare 1,5 år, men tida den flyr jo..)

Fru Lyserød sa...

Wauw, så gennemført og fint, en rigtig pige fest.
Tillykke med Augusta

God lørdag aften til dig

Hilsen Anette

MissMette sa...

- fantastisk bursdagsbord du har laget... Dette må da være alle jenters drøm ღ mye godt, fristende og herlig laget - alt sammen... Lurte på hva du fester strøet på marsmallowsene på?

Ønsker deg en fortsatt fin lørsdagskveld, kos deg - og GOD HELG ღ Klem fra Mette

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Wauhh... hvor ser det lækker og super flot ud.
Lige mine farver.
Tillykke med din Augusta
hun må være stolt over det fine bord.

Knus Susi

Sukkertøy for øyet sa...

...dette var helt nydelig!
Så mange skjønne og originale detaljer!
En fryd for øyet ;)

HERLIG!

- Ida Susanne

jordbærpiken sa...

Så fint du hadde dekket! Tenker barna koste seg. Du er virkelig en racer på bursdager! :)

Anonym sa...

Fantastisk flott bursdagsbord!Du er utrolig flink altså:-)
Elisabeth

Fru Fjeldhammer sa...

oioioi denne var sukkersøtt og virkelig herlig! Dette kan du... godt jobba!

kos deg nå med beina høyt!
klem

Pink lady sa...

Du er flink!! Dette må være en drøm av en fireårsdag!! Nyt kvelden:)

Silje sin blogg sa...

Åååå jeg kunne ønske jeg var bedt, for der var det veldig mye fristende!! *sikle*

EMILLANA sa...

ooo drømmebursag. så inspirerende.

ha en fin kveld.

FruLykkelig sa...

Du er så utrolig flink altså! Bare det å fjerne etikketene på brusene for å lage nye med navn, yøss! Jeg hadde ikke kommet på det en gang jeg! Nydelig rosa bursdagsbord, her har jeg noe å strekke meg etter skjønner jeg :D

Heddas gode grunner sa...

Herlighet, så flink du er til å stelle i stand! Dette måtte jo være helt perfekt for bursdagsprinsessa! Gleder meg til å få se nærmere på kaka, for den ser fantastisk ut! IMPONERT!
klem

KROnPRINSESSENE sa...

Så HERLIG bursdag du har stelt i stand :)
Gleder meg allerede til neste bursdag her i huset, selv om jeg må vente helt til februar...
Takk for fin inspirasjon.
Etiketter på brusen er notert ;)
Klem May Helen

Anonym sa...

For et fantastisk flott bursdagsbord for en 4 åring! Masse idèer som jeg takker og bukker pent for :-) Jeg har ei som fyller 4 i februar, og dette var absolutt noe jeg vil lagre i minnebanken til da!

Kan tenke meg både hovedperson og gjester var storfornøyde!

Kan jeg spørre hvordan du legger opp bursdagen? Har du noe opplegg, eller lar du de bare leke selv. De er jo så små enda, så er vel bare vi mammaene som tenker på det kanskje?

Og jeg lurer også på hvordan du har fått pyntet marsmallowsene?

Fortsatt god helg!
Klem fra Elin - en ivrig følger

Drømmehuset mitt sa...

Hei
For ett herlig bord og fin pynt på mufinsene:)
Alt var superfint faktisk så kan tenke meg frøkna var stolt:)

Klem

Lene Christins Interiør sa...

Guuud, så flink du er..
Det med etiketten var kjempelurt..
Klem LC♥

Tonje Merethe sa...

Så utrolig herlig og sukkersøtt. Kan tenke meg at du hadde en strålende fornøyd Augusta i dag.
Jeg har ei som skal feires om tre uker, så hadde faktisk tenkt det samme med julebrusen. Ellers dvs, jeg hadde ikke kommet på ideen med småflaskene. Mye bedre det enn de store flaskene som jeg hadde tenkt. Tror jeg stjeler med meg den idèen.
Jeg som mange andre her lurer også på åssen du laget di supersøte marshmallowsene. Prøvde å studere dem, og lurer på om det er hvit sjokolade?

Håper du kosa deg på juleverksted. Ha en fremdeles flott helg!

Sommerjenten sa...

For et bord!!! Er helt overveldet jeg! Fantastisk pynt og godsaker! Takk for titten :)

Klem Lene

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Wow! Fy søren så mye godt også så gjennomført nydelig. Nam nam nam:)

Franske drømmer sa...

bursdager hos dere er jo helt magiske :) såå vakkert! :)
Tenker Augusta svever resten av helgen, jeg ;)

Hvordan lager du de marsmellowsene?
Med pynten, mener jeg ,)

Ha en fin søndag!

Klem

Mona sa...

Det så ut som en herlig bursdag, akkurat passe med rosa og sukker for ei lita jente! Jeg plukker opp masse tips!!!!

Maren sa...

så koseligt og fint bursdagsbord :-) Du er så flink og kreativ.. :-)

SNIKKERBUO sa...

Ser ut som ein drømmebursdag for ei lita prinsesse! Masse inspirasjon å hente her :)

Ønsker deg ein fin søndag!
Klem Helene

Nicco sa...

For noen fantastiske bilder! Så lekkert og søtt du har laget til. Håper du hadde det kjekt på juleverksted, jeg hadde her hjemme på fredag.
Ha en fin søndag!
Klem Nicco

Monica sa...

Åhhh... det så jo helt fantastisk ut ! Skulle ønske jeg fikk like fint bursdagsselskap ;-)

Monica sa...

For en fantastisk bursdag. Utrolig inspirerende bilder!

Lenebo sa...

wow..veldig imponert. barna dine er heldige som har en mamma som deg.

maanebarnet sa...

Så hærlig bursdagsselskap!
jeg googlet litt, og kom over bloggen din tilfeldig, for vi har nemlig 4-åring her om knappe to uker, og da måtte mor ut å jakte bursdagsideer. Så, tusen takk for hærlig masse inspirasjon! Tror det med brusflaskene må adopteres i allefall!

Fortsatt finfin døndag til deg, og fortryllende fin uke ønsker jeg deg!

maanebarnet sa...

Så hærlig bursdagsselskap!
jeg googlet litt, og kom over bloggen din tilfeldig, for vi har nemlig 4-åring her om knappe to uker, og da måtte mor ut å jakte bursdagsideer. Så, tusen takk for hærlig masse inspirasjon! Tror det med brusflaskene må adopteres i allefall!

Fortsatt finfin døndag til deg, og fortryllende fin uke ønsker jeg deg!

Mari sa...

Et helt nydelig bord Silje, Nydelige farger sammen:)

MittLilleHjerte sa...

Hei Silje:)
Nydelig bilder du har her og jeg blir veldig inspirert av deg:) Her i huset er også hello kitty en favoritt:-D
La meg til som følger på bloggen din. Håper at du besøker meg og kanskje vil følge bloggen min også;-)
Ha en fin dag!
Klem fra Janne