onsdag 9. november 2011

Ny stue!


Vel, ny stue kan jeg ikke skryte på meg, men den har ihvertfall ny farge! Malerne ble ferdige i dag, og vi er kjempefornøyde! Valget falt til slutt på egghvit, mye fordi den passer med de andre fargene vi har. Og jeg synes det ble kjempebra! Ikke minst ser det så rent og pent ut når alt er nymalt. Nå er tak, vegger og lister i samme farge, og det føles rett og slett som en ny stue!




Men kaoset råder fortsatt, så vi har litt å pusle med i kveld:) Flere bilder av stua kommer nok etterhvert. Merker igrunn jeg gjerne ville satt frem julepynten nå, men den må vente 2,5 uke til. Og det er ikke lenge! Vi har ihvertfall fyrt i peisen og fått tilbake varmen her, og jeg har vært på butikken og storhandlet stearinlys, det er så viktig å ha det koselig rundt seg.




Jeg har hatt de tre små hjemme i dag, og vi tok en tur til lekebutikken så ungene kunne fortelle meg hva de ønsker seg til jul (kjekt å vite når folk spør). På vei ut av butikken så jeg en julefilm på halv pris, som veldig tilfeldig ble med hjem. F&A har sett den i dag, og mannen og jeg fikk med oss deler av den, og FOR en fantastisk julefilm! Jakten på den forsvunne julenissen heter den, og er blant de søteste julefilmer jeg har sett. Ungene var også overbegeistret! Koselig med familiefilmer man kan se hver jul:)



Vi har vært uten internett og tv i hele dag, fryktelig irriterende synes jeg. Håper det virker nå ihvertfall! Men før jeg kan sette meg ned skal det ryddes videre:) Ikke glem å melde deg på give away'en i innlegget under om du ikke har gjort det!




ha en flott kveld!

17 kommentarer:

Mademoiselle Black sa...

Så fint :-)

Hverdagsglimt sa...

Så fint det ble:) vi har også eggehvit i stua,og er kjempefornøyd med fargen:) Elsker julefilmer,så dette tipset må sjekkes ut,supplerer med nye julefilmer og bøker hvert år..det er så koslig:) likte veldig godt tipset du hadde med bostavklossene,og må innrømme at jeg har også bestilt de til min lille frøken til jul,tror de kommer til å falle i smak ja:) så takk for all god inspirasjon du legger ut på bloggen din:)
Ha en fin kveld
Klem Linda:)

janne - kathrine sa...

Hei og god kveld.
Så mye vakkert du har. De rådyrene var virkelig søte :-) Ha en fortsatt fin kveld! Hilsen J - K

hjertero.com sa...

Ah, så deilig! Tenk å gå førjulstiden i møte med herlig, nymalt stue! Deilig! Koselig dag dere har hatt da! :) Her har jeg hatt nok en dag med syk Lyder, men satser på at han er barnehageklar imorgen. Torstein fikk passe pasienten mens Mikkel og jeg dro på lunsj til en en venninne :)

Klem klem

Prinsesse Elin sa...

Hei på deg. Gleder meg til å se mer fra stuen. Jeg misunner deg litt jeg. Her er det beige på vegger noe som av og til er greit og av og til ikke. Kunne tenkt meg helt hvitt jeg men jeg ser liksom ikke syn på å male over en dyr tapet. hi-hi Men man skal aldri si aldri meg meg vet du ;)

Huset på Grønnmyra sa...

Kjempefint. Gleder meg til å se flere bilder av stuen.
De rådyrene du har i vinduet var kjempesøte.
Kjempefin blogg du har.

Klem fra Jeanette

ennahs lille hjørne sa...

Det ble veldig fint!! Godt å sette seg ned når alt blir helt ferdig,det er nesten som å få NY stue :)
De små rådyrene dine er sååå søte, har veldig lyst på sånne selv!!

Poden i huset synes det var på høy-tid at julekatalogen til lekebutikken kom, for nå skal det visst skrives ønskeliste.. Her er det lego som er tingen, så her må det nok syes en lego-pose til.

Anonym sa...

Hei hei... kjempe flott blogg.... titter stortsett innom hver dag. bare lurte på hvilken lekebutikk du hadde handlet den på filmen på halv pris ?? down town ? elsker julefilmer :)

åshilds villa sa...

hei.det ble kjempefint.klem åshild

Ana sa...

Wooden deers are adorable - I love them!!:) And I love to look at your blog - so many inspirations and beautiful things!

Anonym sa...

Hei Silje! Stua ble kjempefresh,lurer på hvilken farge du har på lister og tak når veggene er eggehvite?

silje-sin sa...

Hei Anonym 1: Filmen kjøpte jeg på Brio (tidl Lekeplaneten) De hadde mange filmer på tilbud der!

Anonym 2: Alt er i egghvit! Det ble veldig bra! Det er visst en annen egghvit på listene, siden vindusforingene hadde den typen, men jeg ser ikke forskjell.

Ha en fin dag! Klem fra Silje:)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så koselig det ble i stua....
Ha en fin dag
klem

Mailinn`s interiørblogg sa...

klart det blit ny stue med maling. ikke mere som skal til.ser ut som det ble kjempe bra. Her har jeg også fyrt i peisen i dag og tent masse lys. det kjennes at kong vinter snart kommer på besøk;) ha en finfin dag;)

Anonym sa...

takker og bukker Silje :) kjører innom der imorgen :) :)koselige julefilmer er JULEkos for meg :) :)

Anonym sa...

Takk for svar:) Ja hvis alt er eggehvit så slipper man jo å tenke på at det ikke mætcher ihvertfall
! Det ble veldig fint! Kristin

Anonym sa...

Heisann..Fast leser av bloggen din.Syns den er utrolig koslig..:)Lurte på hvor du hadde kjøpt den pynten som henger i stuevinduet ditt?Det med en gutt og jente,syns den er så fin.:)