torsdag 24. november 2011

Julekjole fra noa noa


Denne uka har jeg vært en tur på noa noa for å kjøpe julekjole! Jeg prøvde mange forskjellige, men favoritten ble..



...denne. Den satt veldig fint på, er i mykt stoff og jeg liker at det er en liten arm på den. Spørsmålet er da, kjære lesere, hvilken farge skal jeg velge?? Vinglepetter som jeg er klarer jeg ikke å bestemme om jeg skal ha denne i nydelig blått...



...eller denne i svart??

Jeg heller nok mest mot den svarte akkurat nå, men samtidig hadde jeg egentlig bestemt meg for å kjøpe noe annet enn svart i år. På den andre siden er jo svart både tidløst og klassisk... Men den blå kan man jo f.eks bruke i et bryllup også.. Jepp, dere skjønner hvordan jeg er... Hvem likte du best?

Jeg kjenner de fine jentene på noa noa i Skien, så jeg fikk låne med meg begge hjem. Men èn må snart leveres tilbake.



Øredobber i strass kjøpte jeg også, de kan pynte opp ethvert antrekk! Og glitrende strømpebukse ble med hjem, er det jul så er det jul:)




ha en herlig kveld!



Vi skal sette opp pepperkakehus! (i et komplett julekaos-hus..)

43 kommentarer:

Whitebite sa...

Den blå!
Fordi jeg tror den blir nydelig på akkurat deg, Silje!

:)

Kine sa...

Lekker kjole:)
Jeg hadde nok valgt sort:)
nydelige øredobber også:)

Hilsen Kine.

Lina sa...

Vakker kjole - veldig DEG, som eg "kjenner" deg gjennom bloggen. Og enig med Whitebite - den blå! Ser for meg at den er nydeleg på deg :)

Bloggen din gjer dagen min bedre - det skal du vita ♥ du skapar alltid den nostalgiske, romantiske, tidlause stilen, blanda med minne frå min eigen barndom hos meg, gjennom interiøret, og alt det fine du finn på med ungane dine. Love it! ♥

klem Lina

KinesKlode sa...

Blått er både en flott sommerfarge og veldig klassisk!
Jeg hadde gått for blått... :)
Tenk deg lekkert med et rødt tørkle i halsen osv til 17.mai? :)
Klem Kine

Ingrid Louise sa...

Vakker kjole!!
jeg hadde nok valgt sort,men skjønner du er litt forvirret for den blå var også veldig fin!!
Lykke til med valget,fin blir du nok uansett!!
ingrid l

Elfepigen sa...

Jeg ville vælge den blå,jeg er stensikker på at den vil klæde dig rigtig godt:)
Glæder mig til at se dit valg OG dit peberkagehus:D

Knus og kram herfra

Anonym sa...

Hei!
Kjempe fine kjoler begge to. Men jeg hadde valgt den sorte.

Monica sa...

Begge var fine. Men den blå var litt mer spennende spør du meg:)

Wenche sa...

Den blå var heilt utruleg nydeleg!
lukke til med valet!

Kristina, Nord i bygdo sa...

Eg ville valgt den blå,den var nydeleg. Den svarte såg litt meir ordinær ut synes eg, på bildene iallefall. Lykke til med valet :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Hadde personlig valgt det svarte da jeg synes den passer bedre til jul, julefargene og strass øredobbene... Men den blå er sikkert utrolig fin til deg som er lys i håret og helt sikkert har blåe øyne :)) (eller?)

Lykke til i ditt valg Silje

Klem Heidi

Lene sa...

Stemmer på blått;-)

Petrine sa...

Jeg ville gått for den svarte :)

Drømmehuset mitt sa...

Kjolen var nydelig:) Jeg kjenner meg godt igjen i det der. Jeg får nemlig aldri bestemt meg selv.
Men det er lettere å si noe når det ikke er til meg selv:)
Jeg likte den blå best:) Ser ut til å være en nydelig blå farge som ikke er for blå:)
Kanskje jeg må komme meg ut å se om jeg kan få tak i en lik:)
Lykke til med valget.

Klem Janne

Anonym sa...

Den blå til deg som er lys!! Den vil du kle veldig godt. Nydelig kjole :-) og fin blogg du har!

ennahs lille hjørne sa...

Kjenner til den vinglepetter-greiea..

Den blå tror jeg passer deg veldig fint, åsså kommer detaljene på kjolen bedre frem på den.
Men så er det noe med den lille sorte også da.. Men har du flere sorte kjoler i kleskapet så velg den BLÅ ;)

Augustsnuppe sa...

Så flotte kjoler. Jeg hadde nok gått for den blå. Kjempe fine øredobber:)
Yvonne

Lisa sa...

Tjo og hei.
Kjolene var kjempefine, men synes den svarte var litt meir elegant og sofistikert og dermed perfekt til jul. Og heilt nydelig med de øredobbene.
Skjønner godt at valget ikkje er lett. Lukke til :P
klem :)

Kine sa...

Jeg syns den blå var helt klart finest!

Karin sa...

Hei Silje,jeg ville valgt den blå. Nydelig farge. Jeg velger selv ofte sort,men i dette tilfelle ville jeg ikke vært i tvil.Den blå definitivt.Klem fra Karin

Susanne sa...

BLÅ! Uten tvil!

Lisbeth T. Hansen sa...

I think the black one. It is timeless and classic and would work even for a summer wedding!

Veronica sa...

Nydelig kjole! :-)
Syns du skal gå for den blå, tror du kler den best. :)

Anonym sa...

Den blå uten tvil!
Trude

Anonym sa...

Hei Silje skjønne kjoler du har lånt. jeg er ikke i tvil, det må bli den blå, Linn syntes også den. Detaljene kom mer frem og fargen er flott til deg. Velg den du føler best for selv. Lykke til, klem fra "tante" Brit

Beth sa...

Hadde helt klart valgt sorte.
Da kan du pynte med alle farger som tilbehør...
Sko, veske, pynte tørkle, smykker... og du er alltid riktig antrukket!
Lykke til med valget!

Anonym sa...

Velg den blå ;) Tror du blir veldig fin i den. Kan lett finne en sort kjole. Og du kan jo ha sorte sko og en liten sort jakke til :)

Linn

Anonym sa...

Den blå ;) Jeg har nemlig den kjolen i blått, OG du har helt rett, den kan jo brukes i bryllup og. Jeg gjorde nemlig det for en måned siden. Men en naturfarget bolero i kirken, naturfargede sko i semsket skinn, og pynta opp med smykker og oppsatt hår ble det bryllupskjole god som noen. Jeg skal også ha den til jul :) Heia blått ;)

Hverdagsglimt sa...

Ville absolutt valgt den blå julekjolen,den var så spesiell:) Fin den svarte også!..men det var noe ekstra med den blå:) Fikk lyst å handle ny julekjole jeg nå:) Lykke til med valget,du kommer nok til å velge den som er perfekt for deg:)
Klem Linda:)

Merethe sa...

Blå! Den kommer til å stå til de fine øynene dine! :)

Kristin sa...

Blå! Den passer til deg som er lys:-)

Anonym sa...

BLÅÅÅ:) Klem Tuva

Anonym sa...

Gjør som Ole Brum, ta begge to (du får sikkert en god pris:). Begge var flotte! Lykke til!

Rekkehuset sa...

Stemmer for den blå! Ut fra bildene jeg har sett av deg tror jeg den vil være lekker til deg:-)

Lenebo sa...

Jeg hadde gått for den blå. Syntes det er litt kjedelig med svart,men d er min mening

Linda sa...

Den blå!
Nydelig til ditt lyse hår og blå øyne!

Lykke til med valget av flott kjole!
Klem fra Linda

Anonym sa...

Jeg stemmer også for blå! Den var nydelig. Gøy med noe annet enn "standard" svart. Og du har vel kanskje uansett noen svarte kjoler fra før...?
Koselig blogg. Jeg gleder meg til flere juleinnlegg! :)

Anonym sa...

Jeg hadde gått for begge :) Den sorte til jul og den blå til sommeren :)
Marianne E
Ps gleder meg til å se bilder av julehuset deres :)

Marie sa...

Den blå uten tvil :))

Anonym sa...

Nydelige kjoler begge to. Går det an å evt. få dem tilsendt hvis jeg ringer Noa Noa i Skien? Det er nemlig ingen slik butikk der jeg bor. Hilsen bondelandet

Anonym sa...

BLUE!!! :)

Anonym sa...

Jeg ville valgt den blå, den tror jeg blir nydelig på deg.
Kombinert med svarte sko og svart veske. Den er lekker både til sommmer og vinter.

Lykke til med valget. Ha en fin helg.

Hilsen Anne Jorunn

Hege K sa...

Den blå var kjempefin! Tror jeg må en tur på Noa Noa snart! :)