mandag 7. november 2011

Julegave- og kalendertips!


Det blir visst enda et julete innlegg fra meg! Disse bokstavklossene har jeg hatt lyst på til ungene veldig lenge, og da svigermor tilbød seg å kjøpe dem til Ferdinand til jul var jeg ikke sen om å takke ja! Han er snart skolegutt (innskrivningspapirene kom i posten i dag!) og synes det er veldig moro med bokstaver og tall. Og dyr har han alltid vært glad i!

Klossene kan brukes til så mangt, og jeg er sikker på at både Ferdinand og de to småsøstrene kommer til å få masse glede av dem.


Slik ser settet ut! Pose følger også med. Vi kjøpte våre fra Hviit.no, og det er der jeg har lånt bildene fra.



bildet er lånt fra playmobil

Og snart er det tid for julekalender! I fjor kjøpte jeg pakkekalendere til ungene, men måtte nok en gang innse at de små tingene ofte ender opp som rot. Kanskje det blir lettere når de blir litt eldre, og kan ønske seg ting til skolen feks? Vi skal nok ha pakkekalender igjen, men da med èn felles kalender, og gjerne med opplevelser. Vel, i fjor kjøpte jeg også denne kalenderen fra Playmobil, den fant jeg da de andre pakkene var ferdige, så det ble en bonuskalender! Men også så utrolig vellykket! Ungene åpnet en luke annenhver dag, og de ble like begeistret hver gang! Til slutt har man julenissens verksted med mange søte juleting! Kalenderen koster 179 kr, og jeg synes vi fikk masse for pengene! Den finnes også i ridder (som Ferdinand får i år!), prinsesse, skogens dyr og mange flere!

Ellers er jeg enig med Christine i at en sjokoladekalender er nok i massevis det også!




ha en flott kveld!



Og takk for at jeg fikk vite mer om din jul!

10 kommentarer:

Marthe - Fruen fra Trondheim sa...

De treklossene fikk min til jul. Det beste kjøpet jeg har gjort til han, tror jeg. Han elsker de og har blitt kjempeflink med å lære seg bokstavene:)

Er veldig frem og tilbake på hva slags adventskalender min skal få. Sikkert sant at for mange ting bare blir rot. Leste en plass om ei som kjøpte en legopakke hvor det lå et par klosser for hver dag som til slutt ble til noe:)

Ege sa...

Minner veldig om klossene jeg hadde som liten :) Fine :)

Kine sa...

Nydelige treklosser :)
Jeg tror nok kanskje min 5 åring ville synes de ble for kjedelig.
Han både leser og skriver.
Men kanskje etterhvert til den minste gutten min, men han er bare to måneder ennå ;)
Ellers synes jeg ikke noe om sjokoladekalender...synes de rett og slett ikke smaker godt!
Her blir det pakkekalender i år, og i den er det alt fra dvd`er, småbiler, badeskum, små stempel, tatoveringer og viskelær:) Jeg synes det er så morsomt selv, og prøver å finne funksjonelle ting til kalenderen.

Fire Hjerter sa...

Så søte treklosser. Virkelig forseggjort.
Når vi er inne på kalender så slår det meg at man nesten kunne gitt en kloss hver dag som kalender. Så har man en bokstav å konsentrere seg om gangen :)
Ha en fin uke

Anonym sa...

Vet du hvor playmokalenderen med nisser kan kjøpes hen? Minstemann ønsker seg veldig en slik, men har ikke funnet den på noen butikker enda...
Er i tvil om det blir bare lego/playmo kalendre i år eller pakkekalender i tillegg. Lettere å finne på ting til pakkekalender når når største går på skolen!

silje-sin sa...

Hei anonym! Den finnes på playmobilbutikken.no, som har butikk i kragerø og nettbutikk. Der kjøpte vi vår i fjor. Lykke til med kalenderene:) Hilsen Silje.

Tuva sa...

Hei Silje!
Jeg har kalenderidé som jeg har med meg fra jeg var liten, og som nå er innpakket og klar til min datter på 2 år. Bondegård/stall (jeg synes de fra Sprell er veldig fine og et solid valg) og ett dyr hver dag. Bondegården kan jo og være en hovedgave på selve juleaften, eller første pakken som jeg gjør. Da blir bondegården/stallen fylt opp litt hver dag. Planen er og å pakke bort alt i feks juni (som min mamma gjorde) og bruke den igjen og igjen. (Tror jeg var ca 8-9 år før jeg forstod hva hun drev på med:), og det er jo noen år) Har man flere barn kan man jo pakke inn flere dyr hver dag, eller pakke opp annenhver dag. Ønsker deg en fin førjulstid, har fulgt bloggen din i ca 2 år nå, og blitt inspirert av marshmallowsfondant, knekkebrød, hagen, lekestua, barnekjøkken og alt annen koselig du driver på med.
Hilsen Tuva (som og bor i Telemark)

silje-sin sa...

Hei Tuva! Det høres ut som en kjempefin tradisjon! Kan se for meg hvor koselig gjensynet blir hver jul! Vi har tenkt litt i de baner i år, da Ferdinand skal få playmokalender med riddere, og så få ridderborgen på julaften. Men om det blir det samme neste år vet jeg ikke da:) Likte idèen din kjempegodt! Tusen takk for koselig hilsen! Hilsen Silje.

Anonym sa...

Du har saa nydelig en blogg :)) Ha en fin dag

Fruen sa...

Jeg er vant til å dele pakkekalender med søsken. Når vi var 2, fikk vi annenhver dag, og når vi ble 2 søsken fikk vi hver. 3 dag.
Om man har feks en slik playmobile kalender i tillegg, så kan jo få åpne luke der, når det ikke er pakke.
Jeg syns det er viktig å gledes seg på andre vegne, uten at man får noe selv. Den egenskapen ser man ikke hos så mange barn idag, dessverre:/
Når det er sagt, så håper jeg at jeg klarer å holde på premissene mine også når vår snuppe blir stor nok til pakkekalender:)

Stua ble forresten helt nydelig! Eggehvit er ikke feil;)

Ha en fin kveld!
Dere er flinke og står på:)
Klemklem, Fruen i nord!