søndag 6. november 2011

Jul for meg


I dag er det tre uker til det første adventslyset skal tennes. Helt uvirkelig synes jeg, og litt skremmende når man vet hvor fort de ukene kommer til å gå! Ihvertfall når man er mer enn gjennomsnittlig glad i jula og har mange ting man vil gjøre, lage, bake og fikse. Jul blir det uansett, og jeg gjør bare ting jeg koser meg med. Men det er jo så mye;)

Jula for meg er rød, og den inneholder ikke så få nisser. Aller mest liker jeg gammel julepynt, og har samlet på det i flere år. Vi har faste ting vi pynter med hvert år, og de står gjerne på samme plassen, som Luciakoret feks. Det er lite nytenking for min del, pynten er den samme, med unntak av eventuelle nye, gamle skatter. Faktisk tror jeg bloggen min blir litt kjedelig i desember, for dere har jo sett alt før. Men det er vel det som kalles tradisjoner:)


Hvordan er din jul? Bruker du den samme pynten hvert år, eller følger du det som er på moten? Jeg føler at jeg snart er det eneste som har fremme nisser til jul (ihvertfall nesten;)) hvordan er det for deg? Og hvilke farger liker du til jul?

Fortell meg gjerne om din jul!


Men neida, jeg er faktisk ikke i full julemodus enda. Det er en del annet som skal fikses først. Men snart så... Og planlegginga er jo halve moroa:)




ha en koselig kveld!

21 kommentarer:

Janne sa...

Heisann
Jeg er helt enig med deg,jula skal være rød. Jeg har også masse nisser,og som regel noen nye hvert år,så det blir fult til slutt:)
Liker tradisjoner jeg da,har blitt mer bevisst på det etter jeg ble mamma,vil at barna skal ha en like fin opplevelse av jula som jeg har hadt:) Gleder meg til å se førjulstia på bloggen din:)
Ha en flott uke:)
klem fra Janne

Bestemorhuset sa...

Hei!!
ENDELIGE en person som LIKER RØD jul;o))
Jeg ELSKER tradisjoner, og for meg så er jula RØD!!!
Tror ikke det kommer til å forandre seg hos meg, og med jula så kommer selvfølgelig nissene frem, hva er jula uten??
Klem
Ann Berit

ps som gleder seg til jul;o))

chili og kjærleik sa...

Planlegginga er definitivt halve moroa, eg kosar meg minst like mykje med planlegging som utføring av juleting!!

Her er det lite nissar, men det blir vel nokre etterkvart som dei kjem heim frå barnehage og sånt ;) Har ikkje tradisjon for nissar, men er kanskje litt belasta frå jobben *hehe* Ikkje mykje nissar i den norske kyrkja trur eg...

Kine sa...

Jeg er enig med deg i at jula skal være rød :) Jeg er ikke så glad i adventsfargen lilla jeg da, men er veldig glad i rødt og hvitt :)
Bruker stortsett samme pynten, og liker nostalgisk pynt :)

visbysjarm sa...

Hihi, jeg startet allerede planleggingen i slutten av august. Jeg er JULEGAL, med store bokstaver ;-) Julen er magisk!

For meg er julen rød, og med mange nisser. Jeg følger absolutt ikke moten. Det blir helt feil for meg. Jul er tradisjon, og vi pynter også med de samme tingen hvert år. Det er det som er så koselig, når man finner den frem etter et år i dvale, og med så mage gode minner tingene bringer med seg, år etter år.

Gleder meg virkelig til jul!

Ha en fin søndagskveld videre ;-)

Whitebite sa...

Liker veldig godt rødt, men det passer så dårlig i stua!
men jula er hvit og rød og sinkaktig for meg:) Og litt mailegaktig såklart:

Elsker julen på bloggen din jeg Silje!
klem!

Petrine sa...

Jula for meg er også rød med en hel del nisser :)

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Nydelig bilde kavalkade:)

Her er også julen rød med de samme tradisjonene...Flytter litt på ting,men mye blir som i fjor--Har feks en kirke som har stått på den samme benken de siste 10 årene med den samme pynten rundt seg:)

Nyt ny uke!!

Klem Linda:)

Mette, FjellroMantikk ♥ sa...

Skjønne bilder du viser♥
Akkurat slik eg likar jula:)Raudt,nisser,tradisjonar,englar...
Den beste tida er før jul synest eg.Alle forberedelsane,forventningane og gleda det er å ordne til denne høgtida♥Ei magisk tid...

Klem frå Mette.

Kremaktig sa...

KOSELIG! Nå gleder jeg meg bare enda mer til jul :)

CamillaSH sa...

nå vil jeg begynne å pynte til jul selv!!! så koselig!!! camilla

Anna Svenning sa...

Hej Silje

Dejlige billeder:-)
Jeg er ikke så meget til nisser, men mere til engle. Julen for mig er farvestrålende - alle farver samt guld og sølv må gerne være repræsenteret.
Jeg er en fanatisk samler af den antikke julepynt fra 1800-tallet og starten af 1900-tallet. Min samling viser jeg frem hver dag i julemåneden, så kig forbi på laralil.blogspot.com hvis du godt kan lide antikt julepynt!

KH
Anna / LaRaLiL

Anonym sa...

Hei:)
For meg er også jula rød:)Bruker også mye kongler, granbar, mose og fine julekuler. Det er heller ingen jul uten nisser:) Tradisjoner betyr mye for meg spesilet i julen:) Tradisjoner som jeg hadde når jeg var liten, fører jeg videre til mine barn nå:) Jeg elsker desember!! Håper det kommer noen minusgrader snart så kan vi lage fine islykter.

alottes verden sa...

Nydelige bilder:)..
Jeg er helt enig med deg....julen SKAL være RØD...
Pga plassmangel pynter jeg nok ikke så voldsomt opp til jul her jeg bor...men Røde gardiner, duker, nisser og andre ting kommer frem på den lille plassen jeg har her i leiligheten:)
Jeg bruker den samme pynten hvert år...men så lenge jeg ikke har så mye pynt, liker jeg å kjøpe EN fin varig ting hvert år:)

Ha en fin uke
Ann-Charlotte

Anonym sa...

Hei Silje.
Gleder meg til å følge deg og julepyntingen din av huset ditt. Julen skal være rød, blanding av nytt og gammelt, nisser og engler og barnas håndlagde julepynt.Du blander alt så fint, akkurat slik jeg også liker det ;). Dessuten har jeg alltid vært vant til at jeg kan komme hjem til mine foreldre og se at konglekransen jeg lagde på begynnelsen av barneskolen henger på sin vante plass ;) Det er så koselig -da kommer den gode gamle julestemningen alltid. Tradisjoner er viktige og ikkje minst når barna er blitt store og kommer hjem til det som for dem er et koselig julehjem:)

Klem Ingrid E

Lotte sa...

Elsker bloggen din! :)

Jeg er utrolig glad i julen, og har vært det så lenge jeg kan huske. Tradisjoner er veldig viktig for meg, og nå som jeg har fått barn er jeg veldig opptatt av å holde på disse og skape gode minner. Interiørmessig liker jeg det best hvitt og rent, men i julen må jeg ha innslag av rødt, det blir liksom ikke jul uten! Ellers liker jeg også sølv/gull og kanskje en liten kvast med granbar eller noen kongler...

Lillan sa...

åhhh jeg gleder meg til jul!!!!!!!! sitter midt i eksamenslesing, men bloggen din er en pust i bakken og jeg bare koser meg her inne!!! I år blir det mer hvit jul på meg med en dæsj av rødt:) stor klem Lillan

LIVS LYST sa...

Herlig collage.
Var som å bla i en deilige og fargerik inspirasjonsbok.

Gooood dag til deg, Silje!

Liv ;O)

Med kjæleik til livet sa...

Heisan ;)

så koselig jule innlegg på bloggen din ;)

her sniker jula seg litt etter litt --- og rødt og nisseer hører med ;)

og så viktig med tradisjoner

monikaklemma
ps... så koselig blogg du har

Therese sa...

Helt nydelig og vakkert. Julen er total rød her i huset også. Og du er jo så flink til å pynte til jul.

Håper jeg kan komme på besøk en gang i desember, hi,hi....det hadde vært veldig koselig.

Gleder meg til konsert.

Klem klem

Lillehuset sa...

Hei!

Jeg er også glad i rødt til jul, spesielt på kjøkkenet da! Har endel nisser ja, men også engler, det er jeg veldig glad i!

Ha en fin tirsdag! :)

Hilsen Lene