fredag 25. november 2011

Fredagskveld med pepperkakeduft!


Det blir stadig mer jul i huset vårt. Jeg har hengt opp noen skjønne engler i en lenke på tallerkenhylla, elsker slike gammeldagse motiver.




På bordet under tallerkenhylla står julekrybba vår. I går fikk jeg virkelig bevis på at ungene legger merke til ting og at det betyr noe for dem. Da Ferdinand kom inn døra etter å ha vært i barnehagen fant han esken med julekrybbe-figurene, og spurte om han kunne sette dem på plass. Jeg sa ja, og fortsatte å steke medisterkaker på kjøkkenet. "Den er ikke der jo!" ropte Ferdinand fra stua, krybba sto nemlig et par meter unna på stuebordet, og ikke der han forventet å se den. Han hadde gått rett bort til bordet den pleier å stå på.



Her står kaken i ovnen, i morgen skal Augusta feires igjen.

Angående julekjolen er jeg nesten sikker på at jeg velger den sorte faktisk. Jeg er helt enig i at den blå er mer spesiell, men jeg synes den sorte er mer høytidelig å bruke til jul. Og det er jo julekjole jeg skulle ha... Kanskje jeg er så heldig at det henger en enslig blå kjole i rett størrelse når julesalget kommer:) Tusen takk for alle tilbakemeldinger ihvertall! 

Jeg har fått spørsmål i kommentarfeltet og på mail om noa noa-butikken i Skien kan sende varer, så jeg spurte hun som driver butikken, og hun sa at det går helt fint, de tilbyr til og med fri frakt for kjøp over 1000 kr. Nummeret til butikken er 35525100.




ha en super fredagskveld!

9 kommentarer:

Ineke van den Akker sa...

So sweet. Just love that!

Ege sa...

Barn knytter seg mer til ting enn vi tror ja :)

Marianne sa...

Er englene glansbilder eller får man kjøpt disse et sted`? Utrolig fint og koselig :)

silje-sin sa...

Hei Marianne! Englene er i tykk papp, de er kjempefine! Den ene har jeg fått i gave, men den andre og noen flere har jeg kjøpt i en butikk som heter Inn t Anne i Skien sentrum. God helg! Hilsen Silje.

SNIKKERBUO sa...

Koselig pynt!
Håper du har ein fin fredag!

Klem Helene

Ps. Stem gjerne på oss inne på boligpluss, med nok stemmer kan me bli månadens blogg! :)
http://boligpluss.no/article/79529-stem-frem-manedens-blogger

Bdicte sa...

Virkelig skjønne engler:)
Ja, her er barna også vant til at tingene har sin faste plass, spesielt hos bestemor!

Ha en herlig adventshelg!

Klem Benedicte

Hearthandmade sa...

This is a brilliant idea!

Beth sa...

Koselige bilder fra deg...
Og jeg er HELT sikker på at du ikke kommer til å angre på at valget ble den sorte kjolen...

Klem...

Annekset sa...

Nydelige juleengler! :)