lørdag 12. november 2011

By night....


I dag kom ny lysekrone opp, og den er heldigvis ikke sååå skeiv:) Den er ikke helt rett den heller, men vi kan jo bare late som den er gammel;) Vi er ihvertfall veldig fornøyde med å ha fått bedre lys i stua, og det er koselig med levende lys om kvelden. Gleder meg allerede til å dekke til julemiddagen, i levende lys fra lysekrona:)


bildet er lånt lekmer.no

Vi lurer på å kjøpe dukkehus til Augusta til jul, Småland fra Lundby. Hun fikk et lite dukkehus i tre av oss for to år siden, dengang var hun for liten for Lundbyhusene. Hun har lekt mye med det hun har, men jeg ser at det hadde vært moro for henne å få et dukkehus med flere detaljer og muligheter (til Lundby finnes det jo så masse tilbehør!) Jeg lurer på om noen av mine fine lesere har erfaring med disse dukkehusene? Jeg synes de kan se litt spinkle ut, men de har jo vært på markedet i en årrekke, det er jo en skikkelig klassiker!


Og hipp hurra for at Atle vant, han var absolutt best:)




ha en fin kveld!


22 kommentarer:

Hverdagsglimt sa...

Stemningsfulle bilder,og nydelig lysekrone,skeiv eller ikke ;)Kan godt se for meg en magisk juleaften hos dere med nydelig levende lys:) Jeg hadde et slikt Lunby dukkehus da jeg var liten,og kan huske jeg lekte masse med det:) Heldigvis ble det tatt vare på,og i dag kan godjenta mi på 5 få glede av det:) Det er over 25 år gammelt og er fremdeles inntakt:)

Klem Linda:)

Tonje Merethe sa...

Koselige bilder fra stua di. Nydelig lyskrone.

Mi fikk dette huset til 4årsdagen i fjor, og jeg (og hun) er veldig fornøyd. Det er ikke samme kvalitet som ved et trehus, men når du har fått satt det sammen så har ikke vi hatt noen problemer med kvaliteten iallefall. Til 5årsdagen nå blir det kjeller og hage.

Jeg hadde samme selv, og det er like fint (skulle gjerne hatt akkurat det huset, men det lar seg dessverre ikke ordne av div. årsaker).

Tilbehøret til huset er jo ganske dyrt, men da kan hun jo ønske seg møbler og stæsj til bursdag og jul (da var "barn har alt for mange leker så det får de ikke" problemet løst også :p )

Ha en fortsatt fin helg, og hurra for Atle ja..

Miriams små detaljer sa...

Jeg hadde et slikt da jeg var liten, og det er like helt i dag og nå er jeg 26 :) Lekte mye med det! Så tror det er et godt kjøp :)

Mona sa...

Kjempeflott lampe du har fått!!

Har veldig god erfaring med Lundeby-hus her også. Jeg hadde når jeg var lita og det er ganske inntakt den dag idag, men bærer preg av mange års lofts-lagring.
Jeg lekte utrolig mye med mitt hus den gangen, så jeg anbefaler det veldig!!

Vurderer det til jenta mi også, men da skal hun nok få et helt nytt...jeg mangler nok litt på å få restaurert mitt gamle!! :-)

God kveld!
Klem Mona :-)

Sweet Chili . sa...

Så fint det ble Silje:) Lysekronen din er vakker og passer så fint inn hos deg.

Ang dukkehuset fra Lundby så lekte jeg masse, masse med det når jeg var liten, men jeg var nok litt eldre enn det Augusta er nå... Uansett mener jeg å huske at kvaliteten var bra, men litt svinn må man jo regne med når det gjelder barn:)

Lykke til med valget!

Klem, Pernille

Kine sa...

Søsteren min hadde Lundby dukkehus når hun var liten, og hun var veldig forsiktig med det og det var kjempe fint, med "ordentlige" lamper og alt. Da jeg overtok det ødela jeg det i løpet av et par uker:p jeg var en "sånn" unge dessverre:p hehe.

Jeg har forresten fått et litt ødelagt lundby dukkehus etter svigerinna mi, som jeg har hatt planer om å gjøre i stand...!
Men ting tar tid:p

klem

Anonym sa...

hei det er veldig koselig hus.men husk at du må kjøpe alt uten om.det er mange som har dritti seg ut på det. klem monica

Hulda sa...

Jeg og søsteren min hadde et sånt da vi var små. Det står på loftet hos foreldrene mine og er fortsatt like fint. :) Men, vi var forsiktig med lekene, men det er nok dine barn også. :)

Hege sa...

For en vakker lyskrone...den kommer dere til å ha mye glede av :o)
Lundby hus ja. Snuppa fikk en del av det til jul og bursdag her ifjor...men synes det er alt for dårlig kvalitet på det i forhold til pris...Halvparten av tingene til huset er allerede ødelagt :o(
Så jeg er litt delt i meningene om det!

Klem Hege-mamma til 3

Hanne Mette sa...

Nydelig lysekrone. Passet helt perfekt inn hos dere.
Jeg hadde også Lundby dukkehus da jeg var liten og jeg lekte masse med det. Det er skjøre materialer så hvis hun ikke er av typen som er veldig forsiktig med tingene sine så ville jeg kanskje ventet et år eller to. Hermine ønsker seg den andre utgaven, Stokholm. Lurer på om det blir årets bursdagsgave. Hun er veldig opptatt av dukker selv om hun blir 8.

Anonym sa...

Hei .. Vi har dukkehus fra le toy van kjøpt på mitt rom nettbutikk :) dei er veldig solide og masse fint å få kjøpe til som tåler masse leik ! Ta deg ein tur inn å sjå :) vi er så fornøgd med det ! Klem Janne

Karin sa...

Hei Silje,kjempevakker lysekrone.. Nydelig... Åååh,jeg husker jeg fikk et sånt dukkehus da jeg var lita.Det var sånn stas!! En kjempefin gave til ei jente ja. Klem fra Karin

Karin sa...

Hei Silje,kjempevakker lysekrone.. Nydelig... Åååh,jeg husker jeg fikk et sånt dukkehus da jeg var lita.Det var sånn stas!! En kjempefin gave til ei jente ja. Klem fra Karin

Bergfrua sa...

lekmer.no selger billige lekehus nå til 499,-
Nydelig lampe i stua =) Ha en fin søndag!

Tina sa...

Lysekrona ble jo nydelig!

mali-mo sa...

Herlighet, jeg hadde skrevet DEN lange kommentaren ti deg, men den forsvant. SÅ irriterende!!!

Tipser om mittrom.no, en venninne kjøpte dukkehus i tre der, veldig fint.
Vi har lvanian + Playmobil dukkehus, begge er plast. Bruke rkun Sylvanian figurer + tilbehør i begg ehusenemalien elskeg leker med dem hver dag stort sett, de tåler veldig mye. Perfekt valg fo ross fordi hun liker kosedyr best og leke rikke med dukker.

Lykke til med valget, blir nok populøært uansett ;)

Må også få takke fo rtips om maileg-skap, tror jeg må forsøke å få til noe lignende. Ting må pp fra gulvet nå mikett krabbenundt her ;)

God søndag Silje!

anna sa...

Jeg fikk et sånt hus til min 2 årsdag, det er nå 28 år gammelt og min datter på 2 har arvet det, inkl møbler. Fremdeles i fin form. Kvalitet varer :)

Anonym sa...

Hei! Vil bare tipse om "Grand hotel" fra Sylvanian families...i dette er det lysekrone med lys i og det finnes jo utrolig mye fint i møbler til disse...og de er solide som bare det :-) Passer utmerket for en 4-åring :-)

Anonym sa...

Hei. Nydelig lysekrone. Gratulerer. Går det an å spørre om hvor du har kjøpt den?? mai Liss

Anonym sa...

Hei Silje!

Min datter fikk lundby huset til 9 årsbursdagen sin..Tenkte kanskje hun var litt for gammel,men hun ønsket seg det veldig....Siden hun har bursdag i Desember er det litt vanskelig å finne på så mange gaver..Så tenkte det var en lur idè,for da hadde vi mange gaveideer..Huset måtte jo fylles opp.hun fikk hus,underdel,hage og masse møbler til bursdag ,jul og kalender.Kjøpte b.l.a lamper som jeg delte i mange små gaver i kalenderen.Hun ommøblerer å bytter rundt i rommene å pynter til jul osv..Som sitt eget lille hus:)En må være litt forsiktig med ledninger o.l for de kan ryke...men en trenger jo ikke å ha altfor mange ledninger når en er liten..Altså huset kan lekes med i mange år!!!Nydelig blogg du har Silje:)

Augustsnuppe sa...

Kjempeflott lyskrone. Vi har gått for dette dukkehuset til snuppa på 3,5 år. Men vi har valgt Sylvanian tilbehøret, synes det var mye koseligere.
Yvonne

Anonym sa...

Venninnen min hadde et sånt dukkehus når hun var liten og det begynner vel å bli over ti år siden, det er fortsatt helt fint, og nå er det småsøsken som bruker det! Jeg anbefaler virkelig å kjøpe et slikt dukkehus. Det har ikke no å si på kvaliteten ihvertfall :)

God søndag til deg!