tirsdag 29. november 2011

Baketips og oppskrift!


I dag står nok en gang baking på programmet, vi blir nemlig tolv rundt bordet i ettermiddag når Augusta skal feires for tredje (og siste i denne omgang!) gang. Vi gjør det slik hvert år at vi ber inn hele slekta når noen fyller år. Det blir tre omganger i året, siden vi pleier å slå sammen mannens og min bursdag, og sånn blir det også i april når Constanse og Ferdinand skal feires. Jeg synes det er kjempekoselig å be inn familien, og godt å vite at de ihvertfall er her på selskap tre ganger i året!

Jeg har tipset om stekebrett-holderen før, men må gjøre det igjen! Den er så genial, særlig nå til jul. Min er kjøpt hos Clas Ohlson, men den finnes i andre butikker også har jeg sett! Kjekt å få samlet brettene, og få frigjort plass på benken. Når stativet ikke er i bruk kan det klappes sammen, slik at det er lett å oppbevare.



Flere ønsket oppskriften på pepperkake-ostekaken, den har jeg nå lagt ut i bunnen av innlegget, klikk HER! Håper den er leselig, jeg rekker ikke skrive den av nå dessverre. Si fra om noe er uklart!




ha en fin tirsdag!

13 kommentarer:

hjertero.com sa...

Jeg som her miniatyr-kjøkken klarer meg nesten ikke uten det stativet, så takk for tidligere tips!! :)

Her våknet jeg med halsbetennelse idag. Er det mulig???!! Føler meg ikke så værst i formen, for T jobber kveld, så han tok Mikkel så jeg fikk sove litt på dagen og det hjalp!

Ha en finfin feiring ikveld! -Og pepperkake-ostekaken skal jeg definitivt prøve en gang!

Klem klem

Talentina sa...

ååå så koselig nisse!tror jeg må unne meg selv en ny nisse i år :P

Ha en fin dag =)

kråkeslottet sa...

høres ut som en spennende kake å bake så den tror jeg at jeg skal prøve:) jeg ser på nissene dine i vinduskarmen og jeg har jammen maken.. kjøpte mine på årets høst antikkmesse nå i høst, var heldig og fikk dem for 100,- pr stk og tror forsåvidt jeg gjorde et godt kjøp der:)

SNIKKERBUO sa...

Dette stativet visste eg ikkje om! Genialt! Takk for tips :)
Ha ein fin dag vidare, klem Helene!

erdbeerdiamant sa...

Sweet little Nisse :)

Beth sa...

Ååå, såå koselig med baking? Fine bilder med julestemning...
Ønsker dere en super, super bursdagsfeiring!

Klem...

Bdicte sa...

Det stativet er helt genialt! Har et slikt, og det er uunnværlig når man baker mer enn ett brett. Og det er jo de fleste gangene:)

Kos deg med familieselskap!

Klem
Benedicte

Hanne Mette sa...

Du har et nydelig julehjem Silje. Skikkelig koselig.
Smart med den stekebrettholderen. Særlig for deg som baker så mye kan jeg tenke meg.
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem fra hanne Mette

City Romance sa...

De mel og sukker krukkene var utrolig søte...

Annekset sa...

Skal jammen meg kjøpe et sånt stativ neste gang jeg er på clas o. Har et bittelite kjøkken, så når jeg skal bake blir det fort fullt på benken. Herlige krukker, og den mugga di var jo bare sååå søt! :)

Hilsen Lene

HeRo sa...

Godt tips nå i 7 kakesorterbakesesongen :o) Kom i veldig bakestemning av å se på bildene dine ;) De krukkene var bare helt nydelige! Ha en finfin bursdagsfeiring og en herlig førjulstid! God bakst!

tussa_84 sa...

Takk for tips :):)

Jeg lurte på hvordan det går med innredningen av rommet til Constanse? :)

Therese sa...

Hei hei siljemor. Å, blir så glad av innleggene dine. Ser på bloggen din nesten hver dag vettu. Selv om jeg ikke etterlater meg spor bestandig, så gir du mye liv til meg og mange andre interiørglade mennesker som brenner for det GODE liv, vil nå jeg si.

Ja, livet er tungt noen ganger, dagnene er ikke like familiære, noen ganger gråter vi, noen ganger tenker vi for mye, noen ganger er vi rett og slett tomme for energi. Men du Silje, skaper liv i hjemmet og legger ord på tanker som gir glede til mange. Takk for det.

Takknemlig for deg og er glad vi har et koselig vennskap. Å dele interiør tanker om skjønne kjoler, deilige kaker, herlige opplevelser, romantiske ting, gammeldagse historier, gjenbruk og følelsen av det å kose seg i hjemmet sitt er utrolig flott i seg selv. Takk.

Snart er det konsert og det gleder jeg meg til. Klem