mandag 10. oktober 2011

Takk;)


Tusen takk for all respons på forrige innlegg! Jeg er enig i at det er godt å se virkeligheten noen ganger, og det er faktisk godt å vise den også! Men skulle jeg gjort det bestandig hadde jeg ikke orket å gå inn på min egen blogg tror jeg:) Det er overhodet ikke sånn at det alltid er strøkent og ryddig hos oss, langt ifra, her bor det fem mennesker og huset lever! Og jeg setter meg mye heller ned med et interiørblad enn å vaske dagen lang. Men alikevel viser jeg altså bilder av et ryddig hjem på bloggen, fordi det er mest inspirerende tror jeg! Flere virkelighetsbilder kommer sikkert også;)



Vi har ihvertfall ryddet, ryddet og atter ryddet. Garasjeloftet og skapet i gangen var to uendelig store prosjekter i mitt hode, og det er herlig å være godt i gang med begge deler! Masse er gitt bort, kastet eller kommet i en eske eller på en plass det hører hjemme. I år ser det ut til at vi for første gang klarer å gjennomføre planen om å pakke vekk vår- og sommerjakker og sko, og ta frem vinterklærne. Forhåpentligvis er alt lett å finne når man trenger det!

Og når man rydder dukker rare minner opp! Jeg har tidligere jobbet i skobutikk, og hadde bortimot 100 par sko på det meste. Og det var dessverre kvantitet foran kvalitet... Ganske kontrast til i dag, som jeg tenker praktisk og kjøper dyrere (og færre!) sko som jeg bruker til de nesten ikke er mer.

Pelsskoene over fikk jeg av tante en gang vi var i Glasgow sammen. De har jeg ikke hjerte til å kvitte meg med..



...mens disse nydelige rosa stoff (!) skoene og de hvite støvlettene er gitt til Fretex, sammen med åtte bæreposer med andre par. De hvite husker jeg at jeg hadde på meg da jeg var i tredjeårspraksis på sykepleien, og skulle takke for meg på sykehjemmet jeg hadde vært. Jeg hadde disse og en hvit kåpe i ull med sorte knapper. Kontaktsykepleieren min mente jeg liknet på Audrey Hepburn, og det er jo i og for seg et kompliment, men om det gjør antrekket så mye stiligere vet jeg ikke:)


Det ser ihvertfall ut til at oktober blir en skikkelig ryddemåned, akkurat som jeg håpet på! Passer fint med ryddig hus når julepynten skal tas frem vet dere;)




Mandag, treff med verdens beste barselgruppe, og koselig trilletur med hele familien på kvelden.





ha en fin kveld!


8 kommentarer:

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Artig med gamle "skatter" som dukker opp når man rydder. Ofte kan mye kastes, men innimellom kan man finne noe som får "en ny vår" :)

Jeg har bladd gjennom juleinnleggene i bloggen din i dag. DET gir julestemning skal jeg si deg ;)

Stor klem fra Karina

Nicco sa...

Sånn er realiteten noen ganger, og godt er det.
Jeg har sendt den en mail, for jeg har en liten ting til deg, gå inn og sjekk, jeg må ha adressen din.

Har begynt å tenke på jul selv, jeg også elsker den høytiden. Tok forresten en test her en dag; hvilken høytid er du? Jo da, julen!

Gleder meg til alle dine innlegg, du har en herlig blogg!

Klem Nicco

Blåveispiken sa...

Hei! Moro å rydde når det er ting som vekker gamle minner. Noen ganger tenker jeg: har jeg virkelig gått i det der? Hehe. Pelsskoene var herlige ;o)

Og nydelig kandelaber forresten!
Ønsker deg en fin ny uke :o) Klemmer, Marianne

Petrine sa...

Blir nesten litt inspirert til å ta et tak og rydde litt jeg også :) Og som du sier; det passer bra nå før jul.
Ha ei fin ny uke!

Ege sa...

Litt av begge deler, tenker jeg. Ang rot og ryddig altså :)

Alltid godt å få ryddet etterpå ;)

hjertero.com sa...

Haha, for noen fantastiske sko!! :) Uff, rydde ja... Jeg leter etter motivasjon og giv til å begynne på Mikkels rom. Det bør være ferdig til desember, men ting tar desverre tid... Men Gud så deilig det føles å rydde og få system! :)

Klem klem

Tonerose sa...

hihi, supersøte pusesko!! :o)

Flinke deg som rydder sånn!

Håper du har en DEILIG uke!!

Stor klem

Mailinn`s interiørblogg sa...

det er så deilig og få ryddet litt. blir så mye ryddigere oppi hodet. gleder meg til vi også er i boks i dette huset. ha en trivelig dasg videre;)