lørdag 8. oktober 2011

Lade batteriene


Noen ganger kan jeg kjenne at batteriene lades. Helst på en varm solskinnsdag, når jeg kjenner brennende sol, lukt av sjø og lyd av måker.

Men jeg merker også at de lades en fredag i oktober, når hele familien har fri. I går pakket vi sekken og dro til sjøen. Og selv om både vinterjakke og luer var på i løpet av turen, kjente vi også sola varme på kroppen i bare genser. Vi hadde med oss god mat, bl.a pinnebrød! Det har jeg ikke spist siden vi var på skogstur med barneskolen tror jeg, men det smakte akkurat så godt som jeg husket. Ungene elsket det også. Rykende varme pinnebrød, med smeltet smør og sukker.



Litt bokstavmoro ble det også tid til. Spesielt gøy for eldstemann som er skolegutt neste år.




En strandtur i oktober kan fylle batteriene like mye som i juli. Kanskje enda mer til og med!  


       

Vel hjemme luktet vi bål og ungene hadde kakaobart rundt munnen, minner etter en fin tur!



Jeg hadde tenkt til å ønske mine kjære leser god helg ved hjelp av bokstavkjeks, men mens jeg lette etter G'en hadde ungene andre planer....;)



God helg!




I dag skal garasjen ryddes, er jo greit å få plass til ihvertfall èn bil når man har dobbel garasje;) Og om vi rekker skal hagen gjøres klar for vinter, snøen kommer vel på oss som julekvelden på kjerringa i år også.


10 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

God helg. Hyggelige bilder fra tur;-))

Min Verden sa...

sikke smukke billeder

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så koselig ♥ Vi må nok ta oss en tur ut i hagen i dag, vi også. Får se om jeg kan få noen georginer neste år også, uten å kjøpe. ;)

Her har vi garasjeplass til min bil, en plankehaug som gjør at jeg slipper å skrape frontruten, men som megleren sa (ved ny verdivurdering); Den trekker ikke opp prisen, for det koster jo penger å rive den. *ler*

Ha en flott lørdag!

PS: Jeg kjøpte et par Enfant-sko fra Rose Lille i sommer, de er så flotte! :D

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Herlig med tur i vannkanten, det er viktig å lade batteriene når man kan. Kanskje særlig når det nærmer seg den mørkeste tiden på året :)

Ahh bokstavkjeks, good times :)

Klem Karina

Tindrande Auge sa...

Å så koselig!" Ser ut som dere har hatt det kjempefint! Gleder meg til vår mini er litt større♥ Ha en flott helg videre. Hlsen Nina

Tonerose sa...

Alltid like herlig å titte innom deg! Du har en NYDELIG blogg!! :0)

Riktig god helg!

Stor klem :0)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kosige bilder :) Ser ut som dere hadde ein fin tur :) I dag er det såå fint vær, så her blir det ein deilig trilletur i sola :) Skal nytast! Godklem

HusmorDronninga sa...

Så nydelige bilder!
Pinnebrød er bare helt fantastisk, og her båles det aldri lenger, uten at ho mor har med seg en deig pinnebrød.. Mmm... Så digg!
Nyt det herlige høstværet.
Her pleies formen for å komme en bedre uke i møte...

Klem fra
Kjersti

jordbærpiken sa...

Hei Silje! PINNEBRØD!!! Å, det er så koselig! Lenge siden jeg har spist det jeg også, men det vekker mange gode minner. :)

Pensko fra H&M funker veldig bra syns jeg. Kjøper nesten ikke annet til jentene mine. De varer til jentene har vokst fra dem, og når de er så billige går det an å kjøpe så de har flere forskjellige. Jeg syns ofte pensko blir slitte på tuppen om de er dyre eller billige, så da kjøper jeg heller billige så jeg kan skifte litt oftere. De er myke i sålen, og barna har aldri klaget over at de er vonde å gå med. Men dyrere pensko er nok bedre kvalitet, det tror jeg er ganske sikkert. :)

Ha en god helg! Klem!

Merethe sa...

Så koselig dere har det :) Herlig det siste bildet, så ut som om du fikk noe i vrangstrupen når du skulle ønske god helg :D

Her er det fyr i ovnen og film! Ha en fin kveld!

Klem