søndag 30. oktober 2011

I dag har vi....


...syklet/gått/trillet tur i nydelig høstvær...



...matet hestene....


   

....og hilst på hestene for første gang!



Pratet litt med endene....


Og plukket to bæreposer mose fra vårt faste mosested! Det burde vel holde ut året...;) Jeg plukket også litt tyttebærris, og tenker å prøve meg på en krans når ungene har lagt seg i kveld.



....nytt synet av sprakende høstløv i nydelige farger.


...og igrunn kost oss skikkelig! Det har vært så mildt i dag, herlig!

Og vi har også tatt bilder til årets julekort! Jeg tror vi bestiller dette fra kortshop i år. Men med bilder av våre barn da;) (ha ha....) Jeg synes dette kortet er fint når man har tre barn, og jeg elsker skriften! Bildet er lånt fra kortshop.




Tusen takk for alle tips angående malingsfarge! Nå er jeg igrunn enda mer i tvil;), men skal dra til malingsforhandleren og be om hjelp, da er det kjekt å ha noen forslag i bakhodet:) Siden vi har benhvitt i resten av huset tror jeg nok vi burde velge noe som passer den. Da må det kanskje bli en farge som har gult i seg, og jeg liker forsåvidt det, det dumme er bare at de blir gulere over tid... Tusen takk igjen for tips, og kom gjerne med flere:)



Håper du har hatt en fin dag!





god søndagskveld!

11 kommentarer:

Hulda sa...

En herlig søndag dere har hatt! Så flotte og koselige bilder. Likte julekortet du tenker å ha. Den skrifta var nydelig. Tror jeg må innom der og kikke jeg også. :)

Her har det vært en slapp dag, og helg. Jeg er blitt syk.

FruLykkelig sa...

Ser ut som dere har hatt en flott dag! Høsten er så fin, spesielt når det er sol! Her har det regnet i hele dag, så bortsett fra en tur ut i sandkassen har vi holdt oss inne.

Anonym sa...

Perfekt søndag! Kos deg resten av kvelden, og ha ei fin uke :) Beste hilsen Maiken.

Vivian sa...

Ser ut som en herlig dag!!

Ønsker deg ei god ny uke.
Klem Vivian

Hanne Mette sa...

Ser ut som dere har hatt en nydelig tur i det fine høstværet i dag.
Likte godt julekortlayouten din også. Kanskje på tide tenke litt på det.
Ha en fin kveld.
Klem fra Hanne Mette

Anonym sa...

Fargen Hvit T vil jeg på sterkeste anbefale. Har sett den i et gårdshus med hvite lister,dører osv. Hvit T er alt ettersom lyset faller.. en farge som minner litt om lys lin, og som kan gå over i mer grå eller med olivngrønnskjær av og til. Absolutt en farge jeg skal male opp her hjemme. Delikat, varm nok, kald nok og lutrolig hyggelig farge!
Lykke til med fargevalg.
Klem fra Line

Caroline sa...

Så koselig høsttur! Ser dere har plukket mose. Det gjør jeg også hvert år, spesielt til å ha rundt sviblene nå i vinter, men hvordan lagrer du den? Trenger noen tips der!

Elin K ♥ sa...

Ser ut som dere har hatt en fantastisk dag. Flotte bilder. Og julekort ja, det var en god ide å starte med nå :-)

Monica sa...

Ser ut til at dere har hatt en fin dag ute ! Og det skal man jo når været er så flott som idag !

Det øverste bildet av Augusta ser nesten ut som du har tatt fra inngangsdøra mi ;-)

Fint område vi bor i !

Anonym sa...

Så heldig dere er som bor så landlig til:)

Er det noen grunn til at du viser mer bilder av de to eldste barna enn av Constanse? Blar tilbake i arkivet ditt og ser du har mange mange bilder av de to eldste da de var små.. og veldig få av minstepia!

Cecilie sa...

Hei. Vet ikke om denne infoen kommer litt sent, men vil bare si at vannbasert maling gulner ikke over tid. Det er bare oljebasert som gjør det :) Hilsen Cecilie