søndag 16. oktober 2011

Hagesøndag


Som tittelen sier har vi tilbragt søndagen i hagen. Og selv om vi ikke kan krysse av alt på gjøre-lista, fikk vi gjort en del. Mannen har vasket og satt bort utemøblene, og tømt alle krukkene for sommerblomster. Augusta og jeg dro til et hagesenter, og kjøpte med bl.a et gresskar. Det er enda noen dager til Halloween, men siden ungene skal be noen små venner på Halloweenfest til uka, var det greit å ha det klart!



Noen vintergrønne busker kjøpte vi også, som nå står i krukker på en nyspylt veranda. Det virkelig kryr av fugler her om dagen, og det er veldig koselig! Eneste ulempen er at de skiter noe helt forferdelig! Overalt. Men de må jo ha mat stakkars små, så det overlever vi!



Jeg har aldri klart å ta bilder i mørket, derfor uklare og kornete bilder. Når kvelden kommer tenner jeg lyktene ute, og masse lys inne. Plenen fikk vi ikke klippet i dag, sånt gjør vi nemlig ikke på søndager.





ha en fin søndagskveld!



Takk for fine ord om blomstene, og takk til alle som leser og følger bloggen min!

9 kommentarer:

hjertero.com sa...

Herlig! her startet vi ryddingen i hagen idag også! Startet... Nope, ble ikke ferdig. -Men nå må jeg snart få et litt mer trivelig inngangsparti, for nå er jeg lei av det "halvveise"...

Nå er det hekletøy, bena høyt og film! Deilig!

Ses imorgen snuppa!

Klem klem

Hanne Mette sa...

Så koselig det ble! Må vel kjøpe oss et gresskar vi også Det er stas med Halloween, i alle fall for de små. :)
Klem fra Hanne Mette

Lina sa...

Du er så SØT, Silje ♥ elskar Halloween-stillebenet ditt ved innganspartiet. Inspirerande. Klem Lina

Anonym sa...

Fine bilder :)
Men du, har hørt man ikke skal klippe gresset nå like før vinteren kommer.. eller?
At det er lurt det er litt lengde på det.

klem

Erika sa...

Takk til deg som skriver en så flott og koselig blogg :-)

The Smiths sa...

Så herlig med gresskar! De er så dekorative, syns jeg. Vi har vært hos en bonde i dag som selger masse gresskar. I år hadde han Norgesrekorden på 188 kg! Vi kjøpte masse gresskar, og er klar til å feire Halloween snart. Siden mannen min er amerikansk er denne tradisjonen veldig viktig her i huset;-) Klem

Min Verden sa...

hvor ser det godt ud..
god søndag :)

Svetonik sa...

Så mye moro! TILNÆRMING til bloggen min for tildelingen.

Karen sa...

Åh, jeg er absolutt helfrelst i denne bloggen!!! jeg fulgte en link til havrekjeksene dine, og nå har jeg bare sittet å lest innlegg etter innlegg, og fylt opp med herlige og inspirerende inntrykk!
Jøss for et nydelig hus du har! Og det ble jo så fint og høststelt utenfor...

Likte veldig godt det fuglematstativet. Skikkelig stilig!

Tusen takk for titten - og jeg har så klart blitt følger :)