fredag 14. oktober 2011

Før kulda setter inn..


Herlige fredag!

Vi har enda ikke gjort hagen klar for vinteren, så det er planen i helga. Hagemøbler skal opp på garasjeloftet, men de må vaskes først, og da må vi kjøpe vaskemiddel... Da er det liksom ikke gjort på èn to tre alikevel;) Blomsterpottene skal tømmes og skylles, og verandaen må spyles over. Vi er veldig fornøyde med det lysegrå gulvet, men det er ingen tvil om det blir fortere skittent.

Vel, ny helg og nye muligheter!



Mamma har flyttet fra hus til leilighet og har stadig noen ting til overs, som kommer oss til gode:) Nå har vi fått et utemøblement i kunstrotting, gleder meg allerede til utesesongen begynner igjen!





god fredagskveld!


12 kommentarer:

To Ju Mama sa...

Er godt å få tatt det nå før interen sitter sine spor ;))

Klem

♣♠Lorena♠♣crochetLorena sa...

Usted se prepara para el invierno...yo estoy viviendo en plena primavera!!

Me gustan sus calabazas!!
Buen fin de semana!

Lorena

hannem sa...

Det er faktisk ikke nødvendig med vaskemidler for å gjøre rein hagemøbler eller blomsterkrukker. Det fins fiberhansker av merket Enjo som gjør jobben med bare reint (helst kaldt) vann, men vannet kan være 15-20 grader. :-)

heidi sitt ♥ sa...

Åh, så herlige høstbilder ")

Hege sa...

Er så koselig hos dere!
Kos dere med rydding av hagemøbler i helgen...greit å få det unna før snøen kommer.

Klem Hege-mamma til 3

Vigdis sa...

Her ble hagen vinterklar forrige helg. I morgen satser jeg på å pynte litt på trappa. Ønsker dere en god helg!

Kine sa...

fin fredag! koselig med høstpynt på trappa! Likte det forrige innlegget ditt, sånn er det her også - guttene leker med kastanjenøttene om dagen og jeg bruker dem som pynt om kvelden. De er kjempefine å bruke til å leke matematikk! Det er en fin lek for femåringen din! :) feks "Nå har du fire og jeg har fem, hvor mange har vi tilsammen da?" favorittleken til min gutt som er like stor som din! :)

Evy sa...

Hei. Vi skal også igang med høstopprydding idag:-)
Sjekk også ut denne siden for mange gode tips om hagestell( håper jeg får til å legge ut linken). Tanta mi driver et fantastisk fint hagesenter, og de kan virkelig faget:-)
http://www.bogront.no/temasider/planting-og-stell/240-slik-gjor-du-hagen-vinterklar

Renate sa...

Hei Silje, så flink du er:) Liker din hverdagslige blogg og leser det meste du legger ut.
Ha en deilig lørdag!

Lady D sa...

Er jo så utrolig nydelig hos dere. Enig med deg med lysegrå gulvet, det har vi også på plattingen. Er så fint, men blir litt skittent. Hva rengjør dere med?

Håper deg også er greit at jeg linker til bloggen din, da jeg fikk tipset hos deg om de fine putene fra princess :) (Innlegget er ikke publisert enda, men blir det i løpet av neste uke) Si ifra om du ikke vil det.

Ha en flott helg.

Hanne Mette sa...

Mannen min holder på med denne oppgaven i skrivende stund. Godt med alt som er gjort. Plutselig er vinteren her.
Ha en koselig lørdagskveld med gjengen din.
Klem fra meg

Anonym sa...

En nydelig og delikat blogg! Og tusen takk for de mange tips. om alt (O: Kos kos fra Mai Liss