torsdag 27. oktober 2011

Det nærmer seg...



Jeg må ærlig innrømme at det begynner å bygge seg opp julestemning hos meg, og den steg et par hakk da jeg så dette julecollaget fra lille martine. Akkurat slike plagg liker jeg på ungene i jula. Små gutter i skjorter og med duffelcoat, og jenter i kjoler og kåper og med sløyfer i håret! God, gammeldags jul er det jeg drømmer om, og den skal være rød!


I dag har jeg vært på koselig tur til Kragerø, og kan krysse enda tre gaver av lista, og da gjenstår bare ÈN!!! Pluss til mine to døtre, men det skal ikke bli så vanskelig å finne noe til dem tror jeg;)



Har du begynt å tenke på jul, eller synes du det er altfor tidlig?





ha en fin kveld!


16 kommentarer:

Kine sa...

Så fine klær :)

Ja jeg har begynt å tenke på jul. Har kjøpt noen julegaver og er nesten ferdig med innkjøpene til julekalenderen :)

Augustsnuppe sa...

Så flink du har vært som har fått handlet så mange gaver allerede. Har selv to døttre på 9 mnd og 3 år, så har du noen gavetips tar jeg gladelig imot.
Yvonne

Tonje Merethe sa...

Så nydelige klær... Her er det også røde klassiske og gammeldagse kjoler til min datter.

Mangler kun tre julegaver, så fornøyd over egen innsats (mann og to venninner). Deilig å være ferdig slik at man slipper å gå i butikken sammen med resten av befolkninga. Kalenderene er også klare.

Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Helt enig med deg, jula er best på "gamlemåten" med rødt og hvitt som farger.
Jeg er så og si ferdig med julegavene, og helt ferdig med alle smågavene til adventskalenderen til barna :)Har vært tidlig ute med julegavene i år, da jeg venter nr 3 i begynnelsen av des. For etter fødselen skal jeg være hjemme og kose med babyen og nyte adventstiden, ikke fly stressende i butikker etter julegaver.
Jeg bruker å sy kjole til snuppa til hver jul og bursdagen hennes,jeg vet hvordan kjolen skal se ut, så det gjenstår bare å kjøpe stoff, og det skal være rødt, ja ;)
Ønsker deg en fin ventetid :)
Er stor fan av bloggen din, må innom den hver dag...

Ingunn

Nicco sa...

Så delikate og lekre juleklær.
Tidlig å tenke jul? nei nei...Jeg har vært i den modusen lenge.
Jeg har alltid vært glad i julen og startet tidlig, men etter at jeg oppdaget bloggen din har jeg blitt enda mer glad i julen. Du har så masse inpirerende og det er veldig koselig å lese om det du skriver.
Ha en fin kveld, klem Nicco

Fruehuset sa...

Eg har heilt klart begynt å tenka på jul:) Det er så kjekt! Gler meg til det blir enda meir jul i butikkane og til det lukter pinnekjøtt og pepperkaker.
Ha ein fin kveld:)

Anita Kristin sa...

So flotte klede. Eg syns duffel er fint på jenter også, og raudt er nydelig, men her er jentene like godt kledd i blått og grønt også. (har tre jenter).

Jula er i tankane, ja. Ønsker å være tidleg ute, då vi har to bursdagar rett før jul,(rundt tall) so no skal eg snart byrje for fullt. Men ei julegåve er ferdig laga, og fleire er under produksjon, då planen er å gi vekk heimelaga julegåver i år, og november egnar seg veldig godt til slikt.

Riktig god ventetid.

Else sa...

Blir alltid i så godt humør av å lese på bloggen din! Mange flotte bilder og så er du så god til å formidle en hyggelig stemning - tusen takk :-)

Hege sa...

Elsker jula...og er så smått igang!
og enig med deg...veldig koselig juleklær her altså,likte de veldig godt.

Klem Hege-mamma til 3

SNILLPIKE♥ sa...

Har vært åpning av 2 nye butikker på senteret her i dag, så de fleste butikkene hadde 25% og 30% på aller varer. Så jeg kjøpte faktisk 5 julegaver i dag.

Godt med alt som er gjort.

En strålende helg til deg og dine, klem.

PS! Nydelige klær forresten. ds

Mona sa...

Den grå kåpa var helt nydelig!!!! Jeg er godt i gang med julegavene, i alle fall oppi hodet. Det er jo der det meste skjer. Selve shoppingen går raskt unna når man vet hva man skal ha:)

Helene sa...

Ja her har julebladsamlingen min ligget fremme i noen uker allerede - veldig koselig å ta en titt i ledige øyeblikk, og drømme seg litt bort :) De første julegavene handlet jeg i juli, så jeg er heldigvis godt i gang med den biten også. Når desember kommer så er det godt å være ferdig med gavene synes jeg :)
Jeg er nok like glad i jul som deg, men hos oss er den hvit (bortsett fra på rommet til eldstemann som virkelig elsker den klassiske julen, så der blir det rødt og hvitt fra topp til tå ;)).

God helg!

Ida sa...

Herlig å lese bloggen din Silje :)

Jeg er også godt i gang med julegavene, noen få igjen. Og så bestilte jeg julekortene i går!!! :) utrolig deilig å ha de i boks :)

God helg til deg og dine!

Lillan sa...

jeg tenker masse på jul og årets pynting:) og jeg lager endel julegaver selv, men selve julegaveshoppingen starter alltid i desember for meg. Hvert år første helga i desember på Hadeland Glassverk, der er det så masse små duppeditter, kremer, glass og masse interiørstæsj og spiselige gaver:) Men juleinspirasjon begynner jeg med tidlig:) og jeg elsker når julestjerner skal opp i vinduene...da blir det sååå jul og sååå koselig:) GOD HELG klem Lillan

Hildegunn sa...

Hei, så flotte juleklær, akkurat slik jeg liker å kle jentene mine i til jul:) De er like gamle som dine eldste. Her er julegavene nesten i boks, og julekort er ferdig. Men kalender er ikke påbegynt engang så får det å gjøre i november, da:)
God helg!

Fru Andersen sa...

LOVE IT! Må inn å netthandle litt kanskje;-)

God helg!