onsdag 14. september 2011

Sorg og glede


Jeg har hatt ungene hjemme i to dager nå, og vi har hatt det så fint sammen, ihvertfall mesteparten av tiden;) Jeg har det best når jeg er sammen med barna mine! I går var vi i en nydelig park, hvor vi plukker kastanjer hver høst, og hvor jeg var masse da jeg var liten.



På vei hjem fra parken ringte pappa og fortalte at min elskede farmor hadde sovnet stille inn. Verdens beste farmor, det snilleste mennesket jeg noengang har møtt. Hun var gammel og mett av dage, men alikevel er det så trist og så endelig.



Det er godt å vite at farmor har det bra i himmelen, og at de gode minnene om henne lever evig.




        

Og det er godt med unger man kan gråte sammen med, for så å le i det neste øyeblikket. Unger som spiser nista si på "sjørøverskipet", som lukter på blomster og som løper lykkelige blant løvet som har falt.



 Unger som er energiske, lekne og hjelpsomme, og som har en uendelig nysgjerrighet på verden!




I dag har vi også vært på tur, og etterpå hadde vi hobbyverksted. Hva vi laget får dere se i morgen!




ha en fin kveld!

19 kommentarer:

RoseSommer sa...

Dette var et fint innlegg. Livet er alvorlig og trist noen ganger. Jeg tenker at din farmor forhåpentligvis har fått oppleve mange fine ting i livet, for eksempel at du, barnebarnet hennes har fått et bra liv og fine barn. Det gledet henne nok veldig.

Pink lady sa...

Et fint innlegg. Livet er fult av kontraster. Føler med deg i tapet av en fin farmor<3

Vibeke / Mammas Hus sa...

Flotte bilder!! :)


Beklager sorgen ♥

mali-mo sa...

Føler med deg i tapet av farmoren din! Sier meg helt enig med først ekommentar her!

Nydelige unger du har, de var liksom så store blitt på disse bildene ;) Fine bilder!

Klem fra meg!

KROnPRINSESSENE sa...

Så bra formidlet...
Kondolerer til deg og familien.
Nydelige bilder av flotte barn forresten :)
Stå sammen nå...
Klem May Helen

Anonym sa...

Hei Silje!
Føler med deg. Er utolig trist og miste noen en er så glad i. Du får ta vare på de gode minnene. Godt og ha noe og se tilbake på :-)Unger er til stor trøst når en er trist og lei. Det gjør hverdagen lettere oppe i alt det som er tungt.

Stor varm klem

Kine sa...

Så fint innlegg, Silje! Kondolerer så mye!

Talentina sa...

det var trist å høre men alderdom er noe man ikke kan kjempe i mot. og det er godt når det er av den grunn et menneske dør. men uansett så sender jeg varme tanker til deg og dine, føler med deg..

veldig fine og livlige bilder du har tatt :) skjønne barn du har!
klem fra Yvonne

GodTid sa...

Kondolerer! Nydelig innlegg, nydelige ord, nydelige bilder! Stor klem

Karin sa...

Hei Silje,et flott innlegg.Det er vondt og trist å miste noen.Jeg vil også si at jeg er sååå glad jeg fant bloggen din.Den er helt fantastisk.Alltid så fine innlegg fra deg og så innmari fine bilder. Du fortjener masse skryt for bloggen din. Stor klem fra en fan i Trondheim,Karin ;-)

Lottemora sa...

Huff, så leit. Kondolerer!
Det er så godt å ha unger rundt seg i slike stunder. De kan virkelig kunsten med å koble av og leve i nuet.

Klem
Lotte

Med kjæleik til livet sa...

kondolerer med tapet av ei bestemor .....

eg er så heldig å ha både bestemor og mormor ---- og det er godt å ha når ein har mistet sin mor ...

monikaklemma
ps... fine bilder

Anonym sa...

Nydelig, Silje... Klem fra Maiken.

Franske drømmer sa...

Så leit å høre, Silje.
Føler med deg av tapet på en fin farmor!

God klem

Hilsen Bodil F.T. sa...

Kondolerer med farmoren din. Det var fin harmoni mellom de flotte høstfargene og det du fortalte om farmor som var gammel og mett av dage og nå har det godt i himmelen! Slik er det. Alt har sin skjønnhet og sin pris. Vår frelse hadde den aller høyeste pris!

absolutthjemme sa...

Livet går sin gang, det er iallefall bra at hun fikk et langt liv, det er det ikke alle som får. Hun fikk sikkert mye glede ved å oppleve barnebarn og oldebarn. Det ønsker jeg meg også.
Kos deg videre med barna dine, de er den beste trøst og glede man kan ha, men det vet du jo:) Gleder meg til å se hva dere har laget av det dere fant!

Anonym sa...

Kjære deg. Du har så vakre tanker, og setter så fint ord på dem. Det er så godt å lese det du deler. Tusen hjertelig takk! Jane

Renate :) sa...

Kondolerer! Et nydelig innlegg:) Det er godt med en en trygg og støttende familie rundt seg, særlig i de tunge stundene.

Føler med deg og dine!

Allis i eventyrland sa...

Så trist, kondolerer! Håper det går bra med dere <3