søndag 4. september 2011

Innesøndag


Vi har hatt en deilig helg, og en rolig søndag. Gutta har vært på telttur (i regnet!) så det har bare vært oss jentene hjemme. Augusta er min lille hjelper, og følger meg overalt. Hun henter avisa, setter ny pose i søppelbøtta, vasker bordet, leker med lillesøster og gjør alt en mamma kan be om. Og det var godt med litt alenetid med henne, vi hadde det faktisk ganske idyllisk. Og det er jo ikke alltid det er sånn;)



Regnet har høljet ned i dag, så vi ønsket far og sønn i huset velkommen hjem til...



...nybakte kanelboller med vaniljekrem. De fine rosene fikk jeg av pappa i går!



 Og jeg bakte en krans i dag også, men det er virkelig ikke min sterke side.. De blir som regel svidde oppå og tunge inni. Og joda, den i dag ble også rimelig godt stekt. Men den var faktisk god alikevel, men jeg tar gjerne imot kranstips hvis noen har;)




Ny uke, nye muligheter! Men først skal vi nyte siste rest av søndagen.
-og igjen, TUSEN TAKK for de gode ordene dere skriver til meg!



ha en fin kveld!


20 kommentarer:

Anonym sa...

Tips for at kransen ikke skal bli så mye stekt på toppen er å legge på et bakepapir på toppen fra den er passe stekt :-)

Kakene så deilige ut!

Hilsen Gunn K

silje-sin sa...

Tusen takk Gunn! Jeg satt inn et stekebrett over, men kanskje det er bedre med bakepapir! Klem

hjertero.com sa...

Bakepapir-trikset var lurt. Da blir det som når jeg lager lasagne og legger folie oppå hvis den blir litt fort stekt på toppen... Er ingen kløpper på krans selv. Kan knapt boller... :)

Vi har også hatt skikkelig inne-søndag idag. Ryddet og puslet litt og bakt solskinnsboller.

Fortsatt god søndagskveld! :)

Karina sa...

Mmm... De så virkelig gode ut!! Kan tenke meg det smakte når gutta kom hjem!!

Blir ofte stekt godt det jeg lager også... Men har etterhvert begynt å gå ned 25-50 grader enn det som står i oppskriften og heller steke litt lenger... Fungerer ihvrtfall for meg :)

Pink lady sa...

Det høres ut som en koselig dag!

Ang krans, jeg pleier i grunnen stort sett å legge den rett på en bakeplate og ikke i form slik du har gjort. Ellers tror jeg tipset om å legge bakepapir over mot slutten av steketiden var et godt tips.

Ønsker deg en fin uke!

Klemmer

Vigdis sa...

Wow som du baker! Jeg har dessverre ingen kranstips, men har heller ikke noe å utsette på den jeg ser på bildet. Den ser nydelig ut ;)

Marianne på landet sa...

Må være ekstra deilig for guttene å komme hjem når de kommer hjem til en slik velkomst som både lukter godt og smaker godt! :)

Godt å bare være jentene innimellom, en får plutselig tid til å mye mer sammen :)

God søndag!

Klem fra Marianne

Irene71 sa...

Klippekrans er lettest å få til hvis du lager den litt tynnere og legger den i en større sirkel rett på stekeplate. Når jeg gjør det slik trenger jeg ikke bakepapir over, blir vellykket hver gang :)

Lykke til!

visbysjarm sa...

Nam, det så veldig godt ut syntes jeg! Syntes du er flink jeg ;-)

Ha en fin uke ;-)

Linn sa...

Hei. Fin blogg du har :) Kanelbollene så veldig gode ut :)

NOSTALGIBUA sa...

Hei hei :) Så trivelig å kose seg inne med god bakst, når det øser ned ute. Har aldri prøvd vaniljefyll i kanelbollene, men det skal jeg jammen prøve.
Ønsker deg en ny og fin uke:)

Kjersti Berg sa...

Hei Silje. Vi driver i disse dager og skal skaffe oss en kakkelovn a la den anne har. Er det kakkelovn dere også har? Kan ikke finne lignende på noen av de store forhandlerne, som varmefag, varmeøkonomi etc. Deres har vinduet høyere opp enn på andre kakkelovner,noe jeg gjerne vil ha for å se den fra alle sitteplasser. Og i så fall; hvor lenge holder varmen i deres? Klem Kjersti

Anonym sa...

Hei Silje!

Jeg vil bare takke deg for bloggen du skriver :)
Jeg har for 3 uker siden blitt mamma til nr 2, ei lita jente.
Men fra jeg kom hjem har det vært en "svart sky" over meg. Vil jeg klare dette, orker jeg dette, hvorfor gjorde vi dette??"

MEN, jeg får faktisk trøst i bloggen din :) Du skriver så fint, og koselig, og du inspirerer meg!

Mannen min sier "gå inn på silje-sin-blogg!! Da buker du å komme deg litt" ;)

Så takk Silje, for at din blogg er til! :)

Klem mamma til 2

Mayka sa...

Hei

Jeg er mektig imponert - som alltid :)

Men en ting jeg lurer på, er hvor man før kjøpt de trelekene fra Le Toy Van? Jeg har forelsket meg helt i den fine bondegården du viste for litt siden, og nå er jeg på utkikk etter maken til gutten min :)

silje-sin sa...

Hei Kjersti! Peisen vår kommer fra Jøtul, men jeg husker dessverre ikke hva den heter (tror det var en bokstav og noen tall). Den er i moduler, og er vel en kopi av kakkelovn, bare i mur:) Vi er veldig fornøyde med den, og valgte den høye innsatsen (egentlig kjøkkeninnsats) nettopp for å se flammene og for at det er mer barnevennlig. Ang varmen er den egentlig altfor effektiv for vårt hus, som er på 155 kvm, og forholdsvis nybygd. Vi kan nesten ikke fyre før det er under 0 grader, og varmen holder lenge. Den er ganske stor, så den varmer veldig godt! Håper det var svar bra nok, hvis ikke spør igjen, og lykke til:) klem fra Silje.

silje-sin sa...

Kjære mamma til to. Tusen takk for de fineste ordene jeg noengang har fått. De varmet, og gir meg enorm glede og motivasjon til å fortsette bloggingen. Håper dagene dine blir lysere og lysere, husk at ting blir lettere etterhvert, dette klarer du:) Og husk at vi alle har tunge dager innimellom. Masse lykke til, og tusen takk igjen for det du skrev! Stor klem fra Silje.

silje-sin sa...

Hei Mayka! Bondegården er kjøpt på tinyshop.no, og de har den fortsatt ser jeg:) klem fra Silje.

Anonym sa...

Hei. Lurer på hvilken bok du har liggende der jeg? Den hadde så fine høstmotiv.
Hilsen Tone.

silje-sin sa...

Hei Tone! Boka kan du lese om her: http://silje-sin.blogspot.com/2010/07/en-liten-bokskatt.html Jeg har funnet den i bruktbutikken til pappa, og den er utrolig flott. Håper du også finner den et sted! klem fra Silje.

Lenebo sa...

Han mannen din er heldig altså. Må virkelig si du imponerer. Liker bloggen din veldig godt ,-)