fredag 2. september 2011

Høstlig velkomst!


Etter snart fire års blogging begynner jeg å gå tom for overskrifter. Høst på trappa, høst på inngangspartiet, høst hos oss... Ja ja, nå blir du ihvertfall møtt av en høstlig velkomst hos oss!

I dag er første dagen jeg føler at det liksom er greit med høst- til nå har jeg nesten sørget over sommeren som aldri kom. Men men, høsten kan være fantastisk, og i dag har jeg nytt synet av bladene som begynner å gulne på trærne, lyden av traktorer på jordene, og den deilige friske luften.



Det store zinkhuset fikk jeg i premie da bloggen min ble kåret til mest estetiske mammablogg i januar. Tror jeg har glemt å vise det frem på bloggen faktisk! Tusen takk igjen til dere som ga meg en stemme!




I blomsterkassene er potterosene byttet ut med lyng, eføyen er fra i sommer.



Her ser dere huset vårt og taket på garasjen. To hus tett i tett, som dere ser:)







ha en riktig god helg!

14 kommentarer:

Hege sa...

Så koselig høststemning å komme på besøk på trappa de da :o)

Kjempe koselig.

Ha en herlig helg.

Klem Hege-Mamma til 3

Lene sa...

Den trappa di er bare alltid så flott:-). Hva heter den rosablomsten i sinkpotta?

Hegeslilleboble sa...

Nyyydelig høst-trapp!

KROnPRINSESSENE sa...

Så nydelige, høstlige bilder...
Og de eplene så smakfulle ut :)
God helg til deg og dine.
Klem May Helen

Vibeke / Mammas Hus sa...

Nydelig ♥

Jeg har samme huset, det er så fint, og det er bra du har det under tak. Mitt har stått utenfor og har rustet INNI, av alle ting. ;P

Håper dere får en fin helg! :)

Marianne på landet sa...

Med et så fint inngangsparti ville jeg hatt vanskelig for å gå inn :)
Deilig med mange blomster som møter deg på vei inn når vi går mot høst!

God helg

Klem Marianne

cooking-love sa...

Tus plantas son una preciosidad.
me encanta visitar tu blog.
besos.

Lena sa...

La oss ikke gråte over sommeren som aldri kom - la oss heller nyte alle de vakre fargene som snart kommer til å være rundt oss! Og vet du, jeg tror jeg har begynt å LIKE duften av høst, jeg - etter at jeg fikk hund... Det er deilig å gå en tur i skogen og kjenne naturen dufte...
Og ikke minst er det jo flott at vi igjen kan krype under pledd, tenne lys og kooose oss med tekoppen...

Glad helg ønskes!
;o)

Anonym sa...

Hei Silje! Jeg har fulgt med på bloggen din i sikkert et år nå, du er utrolig flink! Det er veldig lett å bli inspirert av deg, og det ser ut til at dere har det veldig fint sammen, den lille fine familien som dere er! :) Jeg har virkelig fått opp øynene for blomster de siste årene jeg også, og gjennom din blogg har jeg fått mange fine tips. Jeg lurer på en ting bare... Siden du bytter blomster så ofte (til hver sesong), har du et sted hvor du evt overvintrer blomstene? Eller kjøper du nye hvert år? (Blir ikke det dyrt, hehe?)

Tusen takk iallefall! For inspirerende påfyll! :) Klem Anita :)

Pink lady sa...

Så vakkert på trappen deres. God helg!

Ruskefrøken sa...

Nydelig inngangsparti! Også tar du jo så flotte bilder;) Herlig å dumpe over bloggen din en lørdagskveld, her var det mye fint å se på.

Fortsatt god helg til deg.

silje-sin sa...

Hei Anita!

Takk for koselig hilsen:) Joda, jeg bruker litt penger på blomster, det må jeg innrømme:) Men det prioriterer jeg. Vi er en familie som er mye hjemme, og da synes jeg det er verdt å bruke litt penger på å gjøre det koselig rundt oss. I år hadde jeg riktignok ikke så mange sommerblomster ute, og jeg er flink til å kjøpe på tilbud eller på de billigeste stedene. Jeg kjøper sjeldent dyre blomster! Jeg overvintrer ikke noen blomster (har ikke noe sted å oppbevare dem) men som du kanskje har lest tar jeg vare på alle blomsterløkene:) Dessuten er jeg heldig å ha en mamma som stadig kommer innom med en blomst!

Jeg tenker sånn at siden jeg hverken røyker, drikker eller har dyre hobbyer unner jeg meg heller noen blomster:)

Koselig at du også liker blomster:) klem fra Silje.

Eirin sa...

Nydelige bilder! Jeg blir så glad når høsten kommer, og så blir jeg glad av å stikke innom deg ;)

annemor sa...

Du er utrolig flink og jeg er innom bloggen din nesten hver dag, veldig koselig å se:)Mye inspirasjon! Ønsker deg en fin søndag:)

Annemor