onsdag 28. september 2011

Heklet sengeteppe!


Som jeg skrev er jeg (endelig) ferdig med mitt andre hekleprosjekt: Sengeteppe til sprinkelseng. Det er også laget av bestemorruter, siden det er det eneste jeg kan hekle;)

Fargene på hekleteppet går i rødt, hvitt og to forskjellige rosafarger, og det skal være på senga til Todanse (som Augusta kaller henne;)) Om det vil dekke hele sprinkelsenga vet jeg ikke, men det vil uansett bli et pledd i fotenden når hun får større seng.



I dag var det for dårlig lys til å ta bilder inne, så da ble det på verandaen oppe, med malingsflekker og det hele;)

Jeg begynte på teppet for veldig lenge siden, men det er tydeligvis bare når jeg er på hyttetur jeg får heklet! Hjemme er det alltid noe annet som skal gjøres, eller så frister tv eller pc'en. Men det er jo igrunn veldig koselig å pusle med noe håndarbeid!



I den ene ruten har jeg brodert (på barneskolenivå) et hjerte, fordi jeg begynte på den den kvelden jeg satt med rier hjemme, og jeg heklet noen runder på barselavdelingen også. Jeg fullførte den da jeg kom hjem. Ting tar tid;) Kanten rundt teppe fant jeg bare på selv, men den får duge:)



Det første hekleteppet jeg laget kan du se her.



 Til Constanse fra mamma




ha en fin kveld!

35 kommentarer:

Jatte sa...

Kjempesøtt teppe - elsker fargekombinasjonen!:)

Ha en fin kveld,
KLem Jatte:)

Lenemor sa...

nydelig, silje!!! Du er flink. Herlig fargekombinasjon!
Klem

Med kjæleik til livet sa...

kor koselig ;)

no fikk eg så lyst til å hekle litt eg og ;))
monikaklemma

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

Oi, det var berre heilt nydelig!! Har veldig sansen for dei 3 fargane sammen, så her går dei igjen inne i frøknas leikestove, OG på det kommande bursdagsbordet om eit par veker:) Og likte veldig godt det med hjertet, så symbolsk og koselig å tenkte på at den lappen vart til akkurat rundt fødselen!! God idè å ta med håndarbeid på barselavd, det trur eg jammen eg òg vil gjere når eg tar turen til Skien i samme ærende om nokre veker! :)
Ha ein fin dag!

Fru Andersen sa...

Det var et vakkert teppe! Så fint med det hjertet i den ene spesielle ruten, tenker lille Constanse kommer til å sette veldig pris på dette teppet. Laget med kjærlighet!

Ønsker deg en god kveld videre!

marianfo sa...

Kjempefint teppe :-) Tenker det blir fint på soverommet til lille tuppa. Gleder meg til å se det ferdig innredet. Du har så go smak. Digger stilen din. Du gjør det såå koselig =) Alltid inspirerende og koselig å titte innom bloggen din. Er innom daglig :-)

Mvh Marianne :)

Gøril sa...

Kjempefint teppe i nydelige farger. Likte kombinasjonen av rødt og rosa!
Jeg brukte mitt første lappeteppe på vogna til lille gullet mitt i dag... Alle rutene var ferdige i mars, men jeg har aldri fått satt det sammen før nå, og i dag tidlig var det hele ferdig! Så ja... Ting tar tid:-)

Mona sa...

Så fint det ble!!! Jeg har nå begynt på teppe nummer to, men sliter også med å finne nok tid! Heldigvis er det masse dårlig vær i Trøndelag og da er det perfekt å sitte inne og hekle:)
Fin onsdagskveld!

ann-helens hjem sa...

aldeles nydelig!

Miriams små detaljer sa...

Så fint teppe i rødt! Det andre teppet var også kjempefint. Hjertet midt på er jo bare helsøtt, og selvfølgelig ekstra sjarm når du vet at du laget den under riene til jenta som skulle få den :)

Bodil sa...

Nydeleg teppe i flotte fargar :)

Hilde. sa...

Så flink du er. Kjempe fint teppe. Klem fra Hildehg.

Kine sa...

kjempefint! så sprekt å kombinere rødt og rosa, lekkert!

Synnøve Olava sa...

Teppet ditt er kjempeflott.... :O)

Anonym sa...

Nydelig gave til Constanse fra mamma :)

Klem, Anita.

Kine sa...

For et herlig teppe, kjempe lekkert :) Og i grunn ganske rørende med det hjertet som viser at det var akkurat DEN ruten du lagde når du hadde rier :) nå fikk jeg nesten en tåre i øyekroken her jeg altså, synes sånt er så koselig. Hun kommer sikkert til å sette veldig pris på det når hun blir eldre.
Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne hekle sånn altså.
Tror nok jeg får prøve meg på mer hekling etterhvert. :)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så friskt å fint det var i fargene :) Beundrer tålmodigheten !!
Har fridd til min tante som skal hekle et til meg... Jeg liker andre ting enn hekling og strikking liksom, så hvorfor ikke spørre en som alltid må ha noe håndarbeid på gang :)Heldige meg da :))

Klem Heidi

Hegeslilleboble sa...

Knallfint teppe, så flink du er! Koselig med det hjerte da:).

KinesKlode sa...

Nydelig teppe!! Skulle ønske jeg kunne hekle... Jeg lærte meg å hekle staver en gang,men da jeg hadde heklet en klut som ble helt skakk, ga jeg opp... :)
Klem Kine

Hanne Mette sa...

Helt nydelig Silje! Du er flink. :)
Klem fra meg

Hege sa...

Så utrolig flink du har vært-Det var kjempe lekkert. Likte de fine fargene du har brukt på pleddet.

Klem Hege-mamma til 3

Charlott sa...

Det ble kjempesøtt, Silje!! :)

Hekling er deilig avkobling. Ha dessverre ikke blitt så mye hekling på meg i det siste, men nå når høstferien nærmer seg kanskje det kan bli litt. :)

Klem til deg og dine

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, vad fiiiint! Jag brukar inte gilla att virka men nu tror jag inte jag kommer att kunna låta bli. Så vackert det var att blanda rött, rosa och vitt... Och du... tack för din goa kommentar hos mig. Rodnar! :0)

Varm kram/ Anna

HildeP. sa...

Nydelig teppe! Fargene var lekre! : )) Ha en fin kveld! Klem Hilde

Emelie sa...

Otroligt fin! Nu blev jag så sugen på att virka också...det kliar i fingrarna...
Så fint med vitt rött och rosa.

Emelie

Merethe sa...

Åhh, det er nydelig Silje!! Utrolig gøy med noe man har gjort selv altså.. Jeg fikk nesten lyst til å prøve me litt igjen :)

Ha en fin kveld vennen!

Klem!

K @ Aurora Blythe sa...

I am absolutely adoring this blanket in every way - the colors, the pattern, the way it is pieced together. So lovely!

Anonym sa...

Så fint det ble. Nydelige farger, og så vakker historie om hjertet! Du er flink :) Klem fra Maiken.

Tove `blogg verden sa...

Det var nydelig!!! Hadde passe perfekt inn på minstejenta mi sitt rom :D Hun skal nemlig ha rødt og rosa der :D
Nyt dagene
klem Tove

Kikka sa...

Så nydelig teppe! Og så fin fargekombinasjon! Du er fliiink!

Siren sa...

Så nydelig :)

Anonym sa...

Så nydelig teppet ble! Synes kanten ble flott jeg, og nydelige farger! Jeg er ikke flink i håndarbeid, ikke sying, hekling og strikking i allefall! Rent misunnelig! Elsker bloggen din, leser den hver gang du har nye innlegg! Min favoritt! Ha en fin kveld

Vigdis

Elise`s Bergen sa...

Nydelig teppe! :) Her er mitt teppe som eg laget ferdig for ikkje så lenge siden: http://baringao.blogspot.com/2011/09/oldemorteppet-er-ferdig.html


Det har søskenbarnet mitt fått og har allerede fått bilde av det i bruk :) Men har veldig lyst å begynne på nytt prosjekt snart, må bare få tak i garn :)

Ineke van den Akker sa...

Just love this! Well done!

Camilla Marie sa...

Sååå nydelig det var!! Lager et teppe til gutten min, og hadde tenkt å kun ha like ruter. Men nå ombestemte jeg meg:) Første gang jeg lager slikt teppe, så er litt uerfaren!