fredag 16. september 2011

En fuglehistorie


Oj, nå har menneskene i det røde huset lagt ut mat på fuglebrettet igjen! Tør jeg fly bort dit tro...?



..jeg har veeeldig lyst...



Ja, jeg tør!!



Men jeg må være rask!!



Må bare ta med meg en liten matbit..



..og så flakser jeg tilbake til syrinbusken..



Andre sitter på gjerdet litt lenger...



Her er vi i gang med å mate småfuglene igjen! Egentlig skal man gjøre det året rundt (har jeg lest) men her blir det mest på høsten og gjennom den lange vinteren. Vi gir fuglene mat hver morgen, og i dag har vi sett ut på alle de skjønne skapningene som våger seg helt bort til matbrettet. Det var ihvertall 6-7 fugler i syrinbusken på èn gang, kjempekoselig! Bildene er tatt gjennom vinduene, og derfor varierer kvaliteten litt:) (for de er jammen lettskremte de små vesenene)



For en herlig septemberfredag vi har i dag! Sol, frisk og klar luft, høstfarger som begynner å vise seg på trærne... For meg er høsten magisk. Og når man plusser på friske barn, hjemmelaget pizza og en hel helg foran seg, da vel bare fredagen bli bra?




ha en fin dag alle sammen!

12 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Utrolig fine bilder, og spesielt det so kjøttmeisen "flakser" avgårde til syrinbusken igjen :) Herlig med dyrelivet så tett innpå en :) Ha en strålende fredag og en god helg !!
Klem Heidi

Hilsen Bodil F.T. sa...

Å du verden for en koselig billedserie!! Og for et nydelig fuglebrett! Hvor har du fått tak i noe så vakkert?

Hilde. sa...

Kjempe fine bilder. Ha en fin helg. Klem fra Hildehg

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så koselig bilder... Er jo så kos med småfugler på brettet.
Sitter og planlegger fulgematingen om dagen jeg også.
Ha en fin helg
klem

heidi sitt ♥ sa...

Det var en herlig bilde-serie! Go' fredagskveld :)

Trultemor sa...

Søte bilder! Men to fuglar...ei blåmeis og ei kjøttmeis:)
Pleier å ha flust av dei på brettet her og. Er vel på tide å fylle på igjen ja!

Anonym sa...

Hei, hvor har du fått tak i det fuglebrettet?

KRISTIN - Vingesus og Julebrus sa...

For en herlig bildeserie med skjønn tekst til!!

Ha en god helg! KLEM!

visbysjarm sa...

Koseligfe bilder ;-) Hvor har du kjøpt fuglebrettet ditt? Det var så nydelig!

lillpastill sa...

Så utrolig fine bilder! Likte spesielt godt det med vingespennet, skikkelig koselig!

Snakk om herlig bildeserie! ♥

Vi mater også fuglene, men vi har gjort det gjennom hele sommeren også.. Er så koselig med de søte små som hilser på.. :)

Ønsker dere en fin fin søndag
Klemmer fra meg

Anonym sa...

For noen fantastiske bilder!!!!

Anonym sa...

Åh, elsket dette innlegget og de kjempesøte bildene :)

Ha en fin dag!

mvh Kristin