fredag 9. september 2011

Effekten av en femminutt...


...skal virkelig ikke undervurderes!

De siste ettermiddagene har jeg vært ganske trøtt. Urolige netter, med barn som flytter fra èn seng til en annen, en baby som skal ha mat (naturlig nok!) og en mann som snorker, har ført til lite og oppstykket søvn for mor i huset. Jeg er gjerne våken og opplagt på morgenen og formiddagen..



...men når middagen er fortært er det like før jeg sovner i suppebollen... Noen få timer senere kvikner jeg til, og når det nærmer seg midnatt er jeg plutselig ikke trøtt i det hele tatt, og det blir altfor seint før jeg finner senga.



Etter å ha tatt helgehandelen og henta ungene i barnehagen i dag, var all energi borte. Mannen min foreslo at jeg skulle legge meg litt på sofaen, noe jeg så godt som aldri gjør på dagtid. Han skulle klippe plenen, de to største hadde løpt ut for å leke og Constanse sov. Så det gjorde jeg. La meg på sofaen med pledd over meg, i et helt stille hus. "Jeg får nok ikke sove", tenkte jeg. Og etter det husker jeg ikke mer...



Etter bare noen minutter våknet jeg av at Augusta sto i verandadøra og ropte om vi snart skulle se på film. Constanse var også våken igjen, så da var det tilbake til virkeligheten. Og jeg følte meg faktisk som et nytt menneske! Bare noen minutters søvn var alt som skulle til, det burde jeg virkelig tenke på oftere, når jeg går rundt som en zombie hele ettermiddagen!




 Nå er pizzaen i ovnen ferdigstekt, og etterpå venter filmkveld med nypoppet popcorn og Gråtass får en ny venn. Og jeg føler meg som den mammaen jeg ønsker å være igjen!





ha en fin kveld alle sammen!


Som dere kan se på det ene bildet, har ikke Augusta lenger bare èn mus, men to. Hun fikk velge en leke da hun var i byen med mormoren sin, og valgte en miniutgave av sin elskede bamse. Nå er det storemusen og lillemusen, og dobbelt opp med både drama (musene er ikke alltid greie mot hverandre!) og bursdager. Da er det ekstra godt man er uthvilt;)

9 kommentarer:

Ana sa...

Tengo 4 niños y se de lo que me hablas, solo cerrar los ojos unos minutos y estamos completas otra vez.Saludos desde España.Ana

Mammamisia sa...

Piękny pokoik. Idealny dla dziewczynki. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu! Iza

hjertero.com sa...

Akkurat det skulle jeg ha gjort idag! Jeg har nemlig også gått rundt som en zombie... Hadde besøk va en venninne som til vanlig bor i Bergen, så det drøyde igår kveld/ natt. Da er det ikke like stilig når minstet våkner 04.30 og holder det gående til man "like gjerne kan stå opp". Snart kommer mannen hjem etter 12 timer på jobb... Puh! MEN, nå sover begge barna søtt, klokken har bare akkurat passert 19, jeg har cola til kjøling og popkorn som venter på å få eksplodere ut over hele kjøkkenet. Mao, jeg skal innta horisontalen og se på Idol og be mannen bære meg i seng når jeg ikke orker mer! Haha :)

Goood helg til dere, så ses vi på mandag ja. Glede seg, glede seg... :)

Klem fra Silje

GITTE sa...

Kjenner til zombie-følelsen:) Er vidunderlig med en liten blund på ettermiddagen:) Det burde vi unne oss oftere...
Ha en strålende helg!
Klem Gitte

Kine sa...

Kjempeviktig å ta seg en femminutter! Det må jeg også bli flinkere til :)

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

Kjekk oppdagelse, tenk at noko så raskt og effektivt kan ha så stor effekt! Kjenner meg igjen i den zombiefølelsen på ettermiddagen, for så å bli veldig opplagt når det er på tide å legge seg, kvifor er det slik??? Ja, ja...:)
Kjempefine bilder, forresten!
god helg!!!

Talentina sa...

huff ja må huske å hvile! vinner ikke noe på å være zombie.. fine bilder fra jenterommet! du må ha en fin helg med dine:)

KRISTIN - Vingesus og Julebrus sa...

Kjenner meg igjen...Trøtt i firetiden og lys våken ved midnatt. Får man til å sove max 15 minutter på dagen, så er det bare å gjøre det. Som du sier - det gjør underverker!

Flotte bilder av nydelig jenterom!

Ha en fin helg! KLEM!

Hundremeterskogen sa...

Herlig innlegg!! Kjenner meg igjen i det du skriver... ;) Riktig god helg til deg og dine <3

Klem