lørdag 6. august 2011

Sommersøtt


En dag i løpet av ferieuka vår i Vrådal, tok svigermor, Augusta og jeg en jentetur til Fyresdal, med ett mål for øyet, en nydelig butikk som heter Oleas Hus. Det er ikke lange kjøreturen mellom bygdene, men veien er ganske svingete. Jeg merket at Augustamor ble mer og mer stille i baksetet, og de som kjenner henne vet at hun vanligvis skravler som en foss. Mistanken min ble straks bekreftet, hun var bilsyk, og kastet opp over hele seg...



Vi kjørte svigermors bil, og hadde ingenting med oss (note to self: Alltid ha med våtservietter på tur, uansett!). Ut av bilen med oss alle, og for å gjøre historien kort, sto Augusta og jeg igjen mange klesplagg fattigere. Dermed ble første stopp i Fyresdal kles/leke/garnbutikken, og jeg må ærlig innrømme at forventningene ikke var skyhøye. Men det første som møtte oss var et stativ med noen få plagg, med 50% avslag! Og der hang de, en hvit tunika til meg, og to fantastiske hvite sommerkjoler til mine søte døtre!



Augusta fikk på seg ny kjole, og svinset barbeint og lykkelig ut av butikken. For hva er vel bedre enn å ha på en skikkelig prinsessekjole! (og for mammaen som elsker å kjøpe kjoler til jentene sine endte historien også ganske bra;))





Her er bittelillesøsters kjole, med søte roser på! Og tenk, alt til halv pris!



Litt interiørshopping ble det også, og som dere vet,
når enden er god, er allting godt!



I dag står operasjon flytte-alle-klær-fra-garderoben-til-andre-oppbevaringssteder på programmet hos oss... Og i går kom ungenes fine tante med enda noen bedårende plagg til de små, så kanskje jeg må knipse noen bilder også!



ha en herlig lørdag!

6 kommentarer:

MariCrea sa...

What beautiful dresses!
Have a nice weekend
Mari

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så nydelige kjoler...
Deilig med epletrær og egne dyrkede grønnsaker a.... kos!
Ha en fin helg!
Klem

Christine C sa...

Snakk om hell i uhell - det var riktig søte kjoler til søte jenter :-))

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

For noen skjønne kjoler!!

marita sa...

Nydelige kjola! :) Kjekt at det kunne komme noke godt ut av bilsjuka til Augusta :)

Ingrid sa...

Hei
Jeg leser bloggen din fast, men har ikke egen blogg ennå. Jeg er fra Skien, men oppholder meg mye i Fyresdal da min kjære er derfra. Ville bare si det var flott at du nevnte Oleas hus. Det er en flott butikk, og jeg gjør mitt ytterste for å kjøpe noe der hver gang jeg er innom. Må støtte de lokale vettu ;)
vet ikke om du og leserne er klar over det, men Oleas har sin egen blogg: http://www.oleashus.no/
og de er også på Facebook.

Uansett, takk for god inspirasjon og oppmuntrende lesning titt og ofte på bloggen din :)