torsdag 18. august 2011

Populær klassiker

       

I sommerferien vår var vi på tur til Stavern, en særdeles regntugn søndag. Klissvåte og kalde var vi store som små, men med søte butikker, koselig selskap og god pizza på restaurant ble det en flott og morsom dag alikevel, og en tur vi ikke vil glemme med det første!

Det vanker jo litt ekstra på ungene når det er ferie også, og i en koselig barnebutikk hadde de mange flotte og spesielle leker, nyproduserte men i gammel stil. Jeg kjøpte et fiskespill til de små, og det har virkelig vært stor suksess! De fisker fortsatt flere ganger i uka, og de fleste som kommer på besøk hit må også prøve fiskelykken;)



Dagens fangst!



 Jeg synes det er herlig med leker som faktisk er i bruk, for det er nok av de som bare blir liggende og rote til. Derfor tenkte jeg å tipse om slike type spill, det er jo faktisk moro for både voksne og barn!



Her er vi endelig i gang med å male huset. En vegg MÅ males i år, men jeg håper vi rekker to! Mannen har gått på med friskt mot, så tar jeg meg av de søte små. Det går veldig fint, men jeg er glad vi stort sett er to, hatten av for alenemødre!




ha en fin kveld!


6 kommentarer:

Hanne Mette sa...

Det så ut som et morsomt spill! Ikke alle leker som blir lekt med særlig mye nei, det kjenner jeg til.
Ha en fin kveld Silje.
Klem fra meg

Petrine sa...

Sån spill husker jeg vi hadde da jeg gikk i barnehagen :) Så moro!
Har forøvrig et retro-innlegg på bloggen i dag jeg også.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken söt leksak som dessutom hela familjen kan ha roligt med! Gillar skarpt gamla leksaker och har skaffat en till varje barn som de ska få ta med sig när de flyttar hemifrån... Gäller att planera framåt! ;0) Jag har en utlottning på bloggen nu där jag lottar ut en handsydd quilt efter egna önskemål.

Kraaam/ Anna

Anonym sa...

Åh, det husker jeg!! Kan du ikke fortelle hva butikken heter? vær ssssså snill......

silje-sin sa...

Hei anonym! Jeg vet faktisk ikke hva butikken heter.. Klarer ikke å huske det. Men det er en liten barnebutikk i Stavern sentrum, og det er jo ikke så stort.. De selger Maileg, leker og barneklær. Merket på spillet heter ihvertfall Retro Range Toys and Games. Håper du finner det!

Hanne Margrete sa...

Så koselig fiskespill! Dette tror jeg ville blitt populært her også! Jeg er helt enig i det med leker som ligger og slenger.. Jeg prøver å begrense det med å kjøpe foreks spill til bursdag og jul, eller klær(jenta godtar fortsatt det).

Ha en fin helg!
Klem fra Hanne:)