søndag 28. august 2011

På epleslang


jakke fra lille martine

 


I dag har ungene og jeg vært på epleslang:) Men vi kjenner hun som eier hagen da, så da er det vel litt lov?

Vi setter stor pris på å bo i nybygd hus, men jeg skulle gjerne hatt en hage med gamle frukttrær! Da er det godt å kunne besøke noen som har det.






På vei hjem stoppet vi og plukket solsikker, og kjøpte noen høstblomster til trappa.

I år skulle jeg faktisk ønske sommeren varte litt lenger, for første gang i mitt liv tror jeg! Eller rettere sagt venter jeg fortsatt på at sommeren skal komme, for jeg føler liksom at den ikke har vært her... Men samtidig er høsten min favoritt, og den gleder jeg meg alltid til. For to år siden hadde jeg nylig vært innlagt på slagenheten med halvsidige lammelser, og var under utredning hele høsten. I fjor var jeg ny-gravid (og veldig glad for det!), trøtt og kvalm. I år er jeg hjemme i permisjon med verdens søteste baby, og jeg skal nyte høsten til det fulle! Liker du høsten?




ha en fin søndag!



17 kommentarer:

Talentina sa...

heisann ja høsten er en fin tid! da kan man endelig kle seg i herlige tykke gensere og tøffe sjal og støvletter. og sitte inne med en varm kopp te mens det blåser fælt ute :) gleder meg ja:) hehe håper du får nyte høsten fult ut i år da :) klem

Anonym sa...

Så godt å høre om dine tanker rundt høsten. Jeg er også glad i høsten, selv om sommeren er min absolutte favoritt. I år har vi nytt en fantastisk fin og varm sommer i Syden, så nå er jeg klar for høsten. Høsten er ikke annet enn flott.

Jeg synes altfor mange klager over mørketid og at det så trasig at det går mot vinter. Hvis litt flere bare kunne ønsker høsten velkommen og sett alt det fine den bærer med seg. Deilig, frisk luft, flotte høstfarger, stearinlys i alle krinkelkroker, god mat, strikkeklær, brettspill, fyr på peisen, og etterhvert juleplanlegging. Love it:)

Før vi vet orden av det er det vår igjen. Årene flyr avgårde.

God september til deg og dine. Gleder meg til masse fin høstblogging:)

heidi sitt ♥ sa...

Så herlig det så ut. Et gammelt epletre skulle alle hatt i hagen! Herlige bilder ")

Anonym sa...

Høsten er absolutt min favoritt årstid. Vi er ganske så heldige i Norge som har så klare og definerbare årstider (med unntak av årets sommer).
Det er dessverre ikke mange epler på epletreet vårt i år, men nok til at jeg kan bake et par eplekaker ;)
Ønsker deg en fin høst med masse kos og stearinlys :)
Ingunn

Gøril sa...

Jeg elsker høsten! Herlige og stemningsfulle kvelder med masse lys, og et lunere hjem. Ute kan man nyte fargefulle farger fra blader som faller fra trærne. Og hva er bedre enn å ta på seg en ullgenser og gå tur en vakker høstdag`? Som deg er jeg hjemme i permisjon med en liten babygutt denne høsten og har også planer om å nyte det til det fulle!

Ha en herlig kveld.
Klem fra meg

Roka Design sa...

Epleslang ja...det er mange år siden jeg har gjort:)
Gode barndommsminner det:)

I helgen har jeg lagd knekkebrød etter oppskriften du har på bloggen...og himmel hvor gode de var:)

Ha en fin kveld hos deg:)
Klem Kari

visbysjarm sa...

Ja, jeg elsker høsten ;-)

Så koselig med epleslang!

Denne høsten skal du kose deg masse og ha det superbra! Det fortjener du ;-)

Klem

hjertero.com sa...

-Og så er det jo så fint at vi kan møte høsten sammen med verdens skjønneste "barselgruppe"!! :)

Jeg liker igrunn alle årstider, men i år blir desverre høsten litt amputert: Jeg føler at jeg ikke har fått min sommer-dose og er litt redd for at vi skal få nok en iiiiskald vinter...

Ses imorgen! :)

Klem klem

Tonje fra Lamhaugen sa...

Nydelige bilder! Ser ut til at du fortjener en god høst, det har vært nok å "stri" med skjønner jeg.
Liker høsten selv jeg, det blir liksom lunere. Deilig med stearinlys som synes i kriker og kroker :) Lysten til å bake mer vender tilbake, og fargene utendørs blir spektakulære.
Varm klem til deg

Whitebite sa...

Jeg ELSKER høsten!
men den trenger ikke komme helt ennå..
Herlige bilder som alltid Silje!
(Nå har jeg et innlegg som omhandler deg inne hos meg. Gi beskjed dersom det er noe du vil ha endret!)

klem WB

Monica sa...

Jeg er kjempeglad i høsten! :) Eneste minus er at samboeren min er mye borte...han er nemlig IVRIG jeger! ;) Men sånn ellers, så koser jeg meg med høst! :)

Nå er vi forresten ferdig med restaurering og innredning av lekestua. Jeg har hentet inspirasjon til kjøkkenbenken her hos deg, så i innlegget mitt i kveld har jeg selvfølgelig linket hit til deg. Kom gjerne innom og se selv! :)
Tusen takk for masse herlig inspirasjon! :)

Røssyng - Dikt for dagen sa...

Hausten er ikkje nokon favoritt, men grei nok når den kjem. Likar vår og sumar eg... Likar ikkje når det er for mørkt ute. Så flotte bilete og fine innlegg her:) Godt Whitebite tipsa om deg!

Janne sa...

Fine bilder som alltid her i bloggen din. Ja, høsten er en flott tid på året. Sårlig utover nå når fargene kommer på sitt beste.

Minner meg på at jeg skal ta meg en tur ut i hagen min i morgen og sjekke epletrærne mine :)

Hilde sa...

Siden Whitebite snakket så fint om deg, måtte jeg inn her og lese litt. Så fin blogg du har :)

Håper du får den fine høsten du ønsker ;) Selv er jeg ikke så glad i høsten (bare når jeg er hjemme og kan krølle meg ned i sofaen med fyr i ovnen og masse stearinlys, men det kan jeg jo ikke heeele tiden...)

Livy sa...

Hei Silje!
JA - jeg ELSKER høsten! Men synes som deg at sommeren burde vart litt lenger før høsten kommer(men vi drar til Gran Canaria om 12 dager, så jeg overlever ;-)).

Vi er heldige som kan nyyyyyte denne deilig årstiden sammen med våre herlige små! For meg blir det iallefall siste gang jeg har permisjon med små barn.

Jeg er også glad vi bor i nytt hus, men savner som deg en godt opparbeidet hage med gamle frukttrær.

Ønsker deg en fin dag Silje! Klem fra Livy

Rosehagen sa...

Nydelige bilder og flotte ord;)
Jeg liker høsten veldig godt. Sommeren er alltid så hektisk, hage og lange lyse kvelder gir ikke rom for innepusling. Selvfølgelig kunne jeg ha prioritert det,men...
Så kommer høsten og kveldene blir mørkere og det blir litt mer innekos.
Når høststormene kommer er det "Kakao med krem" vær her i huset. Nybakte boller er heller ikke langt unna, levende lys ....
Vi har vært på fjellet i helga. Høstfargene har begynt å komme.

Ønsker deg en flott høst;)

Klem fra Ann-M.

Ellen sa...

Så herlige bilder av barna dine på epleslang:) Jeg liker godt høsten,får energi av høsten. men føler at i år kom aldri sommeren så jeg venter fortsatt på den..Håper du får en fin høst. Klem Ellen