fredag 19. august 2011

Ny, gammel vekt


Advarsel: Dere som synes det er altfor tidlig å begynne å tenke på høsten, burde forlate bloggen nå;)


I dag kom endelig arbeidslysten min snikende, eller i det minste lysten til å pynte! Om sommeren bruker jeg (naturlig nok!) minimal tid på å ordne inne, men når høsten nærmer seg er det koselig å stelle litt igjen. Få vekk døde fluer fra vinduskarmen, og pynte med stearinlys og nye blomster. I dag nådde ikke gradestokken høyere enn 13 grader, men jeg håper enda på noen fine og varme solskinnsdager.





Når jeg først begynner å ordne her hjemme, tar det ikke lange tiden før hele huset er snudd opp ned.. Jeg kan nemlig ikke tørke støv på kjøkkenet uten å gjøre noe i stua også, og så i gangen... Og plutselig har alle ting flyttet plass. Nå begynner jeg å få orden igjen, og det er uten tvil høstfarger som preger pyntingen nå.



Og i dag kom heldigvis lysten til å lage en god og sunn middag også, og jeg koste meg lenge på kjøkkenet.



Her er fredagsmysen godt i gang, håper du også har det fint!



ha en fin kveld!

14 kommentarer:

Lina sa...

Silje, min store inspirasjon! :) bloggen din gir meg ei heilt spesiell kjensle, som eg kun får når eg er her inne og les. Ei kjensle av lukkeleg barndom, matlaging saman med Mamma, gode lukter, koseleg pynt, og rett og slett kun gode minner. I dag har eg gjort det same som deg! Eg synst ikkje det er for tidleg med hauststemning ;) koseleg, som du seier. Klem Lina

Karinaen - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Herlige høststemningsbilder :) Her i huset blir det ikke snakk om høst før etter vi har hatt de to siste ukene med ferie på Gran Canaria. Bare en uke igjen på jobb før det. Men alltid koselig med høstinspirasjon :)

Ha en deilig fredagskveld :)
Klem Karina

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisveis:)
jeg har samme type vekt..just Love it...
koselig der i vinduskarmen din...
ha en fin kveld
klemklem

RoseSommer sa...

Å, heisann, det ble koselig. Hvorfor kom jeg til å tenke på Carl Larsson da jeg så vekten? Er det en sånn på hans bilder?
Jeg har en liten giveaway hos meg nå. Titt gjerne inn og se om det er noe du kunne tenkt deg. Og god helg. Vi får sol imorra!!

Shabby Charm sa...

Enig, litt høst må vi starte med nå :) Så koselig du har stylet :) I morgen blir det høstblomster på verandaen her også. Usikker på hva det blir enda.

KLEM fra MAIA

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

så koselig pynt med den gamle vekta og epler... stemingsfullt
Ha en fin helg
klem

Ania sa...

Hei! Høres ut som om fiskespillet er kjøpt på Superkid. De har nettbutikk, men bare med klær. Går jo an å sende en mail og høre? Selv ble jeg inspirert til å dra til den butikken i morgen:-) Morsomt å se at dere har hatt fine stunder på Foldvik og i Stavern, det er steder i vårt nærmiljø som vi selv bruker ofte!

Barnelykke sa...

Høsten er definitivt på vei enten vi liker det eller ei. Såpass småkjølig her at jeg egentlig har lyst å fyre i ovnen, men lar vær bare fordi jeg så sårt ønsker meg litt mer sommer :)

B I R T E

Lene sa...

Høsten er god, så lenge man ikke snakke rom julen her i blogglandia enda er jeg fornøyd:-)

Beth sa...

Joda, jeg må innrømme at høsten er like om hjørnet, men jeg vil så gjerne beholde sommeren bare en liiiten stund til!

bella interiørblogg sa...

så fin vekt og flotte bilder:)

Ønsker deg en fortsatt fin lørdag!

Hilsen fra
Bella:)

Hilde sa...

Jeg blir så inspirert av deg! :)

Veronica sa...

Skikkelig god høststemning i heimen din. Kjøkkenvekta er kjempefin.
Kjenner igjen det med å ikke få tørket så mye støv om sommeren og fluene som hoper seg opp i vinduskarmen. =)
Syntes det er litt herlig med høst, jeg.Epler, plommer, rognebær...
Klem

visbysjarm sa...

Hihi,det er flere som har startet tidlig høst. Her er det høst både inne og ute. Nå begynner tiden med masse innekos og tente lys ;-)

Nydelig vekt!

Ha en fin lørdagskveld! ;-)