onsdag 24. august 2011

Muffinstips og stor gutt!


I helga bakte ungene og jeg eplemuffins, som vi skulle ha med på tur i skogen. Men siden regnet øste ned spiste vi dem hjemme, og var gode og mette da vi dro på tur senere på ettermiddagen. Da vi skulle bake oppdaget vi at vi manglet egg, så da ble det ferdigmiks i stedet, lyse muffins fra Toro (greit å ha på lur;)) Vi skrellet norske epler, som vi delte i biter og rullet i kanel og sukker. Så helte vi muffinsrøra i formene, og puttet eplebitene oppi, og strødde hvitt perlesukker over. Makan til saftige muffins skal man lete lenge etter, også så fort gjort da;)



Og så til den store, gode gutten min! Ferdinand er raskt i gang om morgenen, og har kledd på seg før jeg kommer meg ut av senga som regel. I dag forsvant han ned, og mens jeg kledde på meg og stelte Constanse, hørte jeg han styrte med noe på kjøkkenet. "Nå kan du komme ned, du kan glede deg!" sa han, og spente gikk Augusta, lillemor og jeg ned. På kjøkkenbordet sto tre asjetter, alle med hver sin brødskive med smør og brunost på. Og et glass til hver, som han helte melk i. Mens vi satt oss tente han et lys, og hentet avisa... Er det rart jeg fikk en tåre i øyekroken?? Hverdagslykke på sitt beste

Og vet dere hva, nå har den store femåringen vår en løs tann! Gjett om han er spent:) (og jeg også:))


Takk for alt skryt om sofaen, vi er virkelig storfornøyde med den! Den er kjøpt på Trendmøbler i Skien, til dere som lurte på det:)




ha en herlig kveld!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det samme gjorde jeg med lys toro mix. Bare at jeg tok revet gulrot og kanel i. De ble sååååå gode!!
Alltid så koselig å lese bloggen din. :-)

Tonje fra Lamhaugen sa...

For en nydelig guttunge :rørt: Så heldig du er :)

Kine sa...

Herlighet så flink gutten din er da:) det varmer jo et mammahjerte når man får sånn oppvartning :)

Myke minutter sa...

Å, det var et rørende lite hverdagsglimt! :) Det er sånt som varmer et mammahjerte langt inn i hjerteroten. Min femåring mistet sin første tann denne uken, såå stolt! Takk for muffinstipset! Jeg tyr også til Toro lyse muffins hvis jeg skal bruke ferdigmiks, synes de er nærmest hjemmelagede. Ha en fortsatt finfin onsdagskveld :)

Hegeslilleboble sa...

Ååå, så koselig da! Flink, stor gutt:).

visbysjarm sa...

Så nydelig gutt du har! Så koselig å starte dagen med noe slikt. Herlig! ;-)

Kine sa...

namnamnam! fikk lyst på muffins NÅ :)

Så utrolig nydelig Ferdinand er! SMELT

Fjordheim sa...

Fikk tårer i øynene jeg også av å lese om den flinke gutten din. Så koselig at de kommer på slike ting.
Ønsker deg en herlig torsdag :)

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

Så herlig gjort av han, sånt smeltar ei mamma ja!! Sofaen dikka var kjempefin! Akkurat sånn sofaløsning er det samme me (etter litt overtaling av mannen her òg, ja:)) er ute etter! Så takk for info om kor de har kjøpt den! Har også sett på ein lignande ein tidligare på Trend møbler, så no trur eg rett og slett eg likar den butikken! Ha ein fin torsdag!

Anonym sa...

For en hærlig litn fyr!!!

Vivian sa...

Flinke gutten din. Kan tenke du var stolt!
Og Toro muffins har jeg brukt mange ganger, og de blir alltid gode:)

Har ikke prøvd eple muffins, men nå skal jeg det:)

Klem Vivi

Beth sa...

Ååå, du er vel heldig som kommer til ferdig frokost? Så flink han er...:-)
Eplebiter i muffins hørtes jammen godt ut, det har jeg aldri prøvd før.

Jansson bygger hus sa...

Smelt, for en god gutt!! :)

Eplemuffins må jeg lage en dag skjønner jeg :)

God natt!!

Mona sa...

For en herlig gutt!!!!!!!! og ja, Toro er en venn i nøden!!!!
Ha en god dag med de søte ungene dine:)
Klem fra Mona

Veronica sa...

Så lurt med de muffinsene. :)
Så snill og god gutt du har, er bare så herlig når de får sånne innfall. :-)

lillpastill sa...

Takk for tipset..

For en herlig gutt du har.. Snakk om å sjarmere mammahjertet.. Tihi.. Nydelige barn er de alle 3!

Ønsker dere en fortryllende dag

Klemmer fra meg

Karianne sa...

Skjønne gutten ;) - får tårer i øynene jeg også....

Karianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.