fredag 19. august 2011

Høstblomster


Jeg har begynt å tenke på hva slags blomster jeg skal ha ute i høst. Sommerblomstene har mildt sagt sett bedre tider, så jeg merker det kribler litt etter å kjøpe inn nye! Men jeg har visst en tendens til å glemme at også høstblomster må vannes, så jeg burde nok ikke velge de mest ømfintlige...



Den vakreste av dem alle: Hortensia i høstfarger!




...og to skjønnheter i rosalilla!



Hva slags blomster har du om høsten?


Nå skal Ferdinand, Constanse og jeg ta fredagshandelen. Augusta har dratt på overnattingsbesøk, så i kveld har jeg lovet Ferdinand at han skal få se på film og spise popcorn med oss voksne. Jeg ser at han setter pris på egentid med oss, og han er jo tross alt eldst, selv om mellomstesøster bare er 1,5 år yngre.



Nå- ut i regnværet!





ha en feiende flott fredag!

4 kommentarer:

Nettelita sa...

Blomstene i mine blomsterkasser er helt visne.. Jeg tenkte å plante litt eføy og lyng der nå jeg, selv om det blir veldig høst! Men jeg er ikke akkurat noen mester grønn! :)

Kos dere masse i dag! :) Sikkert deilig å ha mamma og pappa litt for seg selv..
Jeg skriver lister og huskelapper over alt jeg må huske til dåpen! Det er ekstra viktig siden vi ikke skal være hjemme!

God klem Anette

Tonje Merethe sa...

Her er det snart bare pelargoniaene som lever. Kjøpte inn Erica igår, og det ble veldig fint ved siden av et norgesglass med rosa/lilla kubbelys. Kan være det blir en krysantemum også her. Liker godt sterke farger ute om høsten.

Så deilig med en slik kveld for Ferdinand. Det er gull verdt. Vi har en kosedag uten barnehagen idag. Snehvit på film og dynene i stua. Snart ut på kafèbesøk.

Ha en fin helg

KROnPRINSESSENE sa...

Samme problemstilling her!
Jeg hadde også innlegg for noen dager siden, der jeg spurte om råd...
Fikk mange svar, så nå gjelder det bare å bestemme seg :)
Enn så lenge koser jeg meg med oliventre.
GOD HELG til deg og dine.
Egentid er gull verdt og nødvendig iblant ;)
Klem May Helen

Anonym sa...

Viktig med alenetid for storebrødre og -søstre av og til, ja!:)

I fjor fikk jeg en sånn lengsel etter høsten i slutten av august, at jeg byttet ut stemorsblomstene jeg hadde i zinkbøtter på trappa med rosa Erica omkranset av reinsmose! Det ble veldig dekorativt, og holdt seg fint gjennom høsten og vinteren! I år står rosa Georginer, rosa ildtopp++ i full blomst, så i år blir det ikke bytte før temp nærmer seg minusgrader!:)

Må forøvrig nevne at jeg elsker bloggen din, og syns du virker som et flott og varmt menneske med gode verdier!!

Klem fra Hege, uten egen blogg, men med 5 barn og hektisk hverdag:)