fredag 26. august 2011

Gammel barnebok på veggen!


Herlige fredag!

For en tid tibake kom jeg over et gammelt hefte med dyremotiv, i gulnet papir og med håndskrevet hilsen på første side, gledelig jul, Gunnar, hilsen tante og onkel.

Jeg elsker slike gamle motiv og trykk, og i stedet for å la heftet bli liggende i en skuff rev jeg sidene forsiktig fra hverandre, og hengte dem opp på veggen til Ferdinand. Det er dyremotiv på begge sider, og siden jeg brukte skoletyggis til å feste dem med, kan de snues etter ønske. Ferdinand elsker dyr, og kommer sikkert til å like disse, selv om han er stor gutt som akkurat har mistet sin første tann:)




Og det er en grunn til at jeg kun viser nærbilder, resten av rommet er dessverre ikke like ryddig...;)




 I loftstua har jeg hengt opp en månedsplakat for August, i herlige farger!




 Nå må jeg finne frem finstasen, vi skal nemlig i bursdag i dag!




ha en flott fredag!

18 kommentarer:

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Hvor ser det bare hyggeligt ud.
Dejlige farver...
Ha´en dejlig weekend.

Knus Susi

Anne sa...

Så koselig det er på barnerommet :)

Ha en herlig helg! :)
Klem Anne

Anonym sa...

Om skoletyggisen henger på for lenge kan det fort bli fettflekker på arket når du tar tyggisen av! Nydelige bilder er det!

Vimså sa...

Flotte bilder..
Kjekt å få slike ting opp av skuffer..
God helg, og kos dokk på bursdag.
Klem Mari Johanne

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det var veldig koselig å se de gamle barnebokbildene! Kjempegod ide!

Talentina sa...

herlige bilder og detaljer tar jeg tilbake til barndommen:) god helg

Jussara sa...

OLA REALMENTE AS ESTAMPAS ANTIGAS SAO LINDAS TAMBEM GOSTO MUITO AS SUAS FICARAM LINDAS NA PAREDE.

ABRAÇOS. JUSSARA.

Fro (Idyll på landet...) sa...

Åh - så fint med boka på veggen, det passet jo perfekt!

Klem

Fru.Underberget sa...

FOr en kjempefin ide, skjønne bilder til barnerommet! Dette likte jeg!
Selv har jeg opplevd at skoletyggis kan gi flekker, så kanskje du vil prøve ut en annen måte å henge dem opp hvis du skal bytte side etterhvert.

nord i bygdo sa...

Så koseleg med gammeldagse dyremotiv på barnerommet! Og så lurt å bruke skoletyggis, enkelt å få opp og enkelt å ta ned. Flotte bilder fra den koselege heimen din :) God helg til deg og dine :) Kristina

Christine C sa...

Så herlig bruk av en koselig gammel bok, og et fint tips til barnerommet - da er det jo bare å bytte ut bilder etter hvert som man vil ha noe nytt.
Ha en finfin helg :-))

Sara sa...

Me gusta la idea y queda muy bien,saludos desde España.

Cecilie's hverdagslykke sa...

Åå så koslig. Kjempegod idè å gjør det på den måten! Ha ei riktig god helg, klemmer fra Cecilies hverdagslykke

bella interiørblogg sa...

Så god ide:) Så kreativ du er:)

Ønsker deg en fin helg!

Hilsen fra
Bella:)

HjemmeKos sa...

Så gøy å se..har nemlig liggende noen lignende og hadde samme tanke !! Kjempefint ;)

Christine sa...

So flotte bilete. Kjekt å kunna bruka de på veggen i staden for "skuffe fyll" ;)

Ønske deg ein finfin lørdagskveld :)

Klem frå Christine

Veronica sa...

Kjempesøte bilder.
Det var en utrolig god ide. Dyrebilder er jo alltid fint.
Fortsatt god helg til deg!

loftkroken sa...

Det var kjempelurt og fint :)
Koselig barnerom <3

Klem fra meg