tirsdag 16. august 2011

Foldvik Familiepark


I dag har vi hatt en herlig dag sammen, hele familien! Mannen min tok en fridag fra jobb, og slike dager elsker jeg, at alle har fri sammen, midt i uka. Vi reiste til Foldvik Familiepark i Stavern i Vestfold, et utrolig flott sted!

Ungene fikk blant annet hoppe i høy...


       
   
 
...sitte på Blåtass og ri på hest....



...og klappe kaniner. I tillegg var det hoppeputer, traktorkjøring, tråsykler, minigolf og mange flotte lekeapparater. Et fantastisk sted for barn, ungene ville ikke reise derfra!

Augusta sin spenne er fra lille martine, og kan virkelig anbefales. Jeg synes sløyfer og spenner er nydelig på små jenter, men siden Augusta har tynt og glatt hår, er det mange som sklir av. Denne typen derimot blir sittende, så det får være dagens andre anbefaling;)





Foffa er maskoten på gården, og gikk rundt og hilste på barna. Med Gøteborg-turen friskt i minne, hvor Augusta fikk fullstendig panikk da Liseberg-kaninen ville gi henne en klem, var vi føre var i dag, og jeg bar en lettere hysterisk jente forbi denne gangen, mens storebror gjerne ville hilse på.

I et koselig hus kalt Fødestua fantes mange kaniner, kattunger og nyfødte kyllinger.



Augusta kunne hoppet i timesvis, og i ballene kunne de vært en hel dag! Vi må rett og slett tilbake hit, og ta med alle vennene våre!



De tre bukkene Bruse!



Tusen takk for alle de kjempekoselige ordene dere skriver til meg! Jeg får mye skryt, men føler at det er litt ufortjent, for jeg er hverken supermamma eller en bedre husmor enn noen andre! Husk at det er mye juks på bloggen, huset vårt er aldri helt ryddig, det bare ser sånn ut på bildene;) Men som jeg har nevnt før er det ihvertfall èn ting jeg føler jeg prioriterer, og det er tid med familien min. Jeg bruker heller tid på ungene enn å gjøre husarbeid dagen lang, selv om det sikkert hadde vært behov for det;)

Men igjen, tusen takk for gode ord! Jeg mener ikke å fremstille meg som perfekt, for det er jeg selvfølgelig ikke! For meg (og for andre!) skal bloggen min være et fristed, og derfor velger jeg å skrive om positive ting!




ha en fin onsdag alle sammen!


11 kommentarer:

Fru Eriksen sa...

Foldvik er et supert sted!!

Viktig poeng du har! Selv om de fleste hus ser rimelig strøkne ut på bloggebilder, er det veldig mulig at man kun har ryddet det som synes akkurat på bildet... Hmm... hehe! Jeg synes det er viktig å ha et levende hus, hvor barn kan trives og være barn, enn at man skal la huset se ut som et utstillingsvindu til alle døgnets tider...
Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Klem fra Kathrine!

Petrine sa...

Koselige bilder på en koselig blogg :)
Bloggen er et deilig fristed å ha synes jeg - kan vise fram akkurat det en vil :)

Fjordheim sa...

Høres ut som et helt perfekt sted for en barnefamilie.
Nei hvem av oss er perfekte.
Men det er veldig koselig å lese og se bilder på bloggen din. Jeg sysn også at bloggen skal være en positiv opplevelse for en selv. Og det er ikke så positivt å vise frem alt rotet som ofte regjerer i huset.
Jeg må flire litt for meg selv når folk mener jeg er så effektiv. Men det er jo fordi en jo må ha litt å fortelle når en skriver på bloggen, og da blir det jo om det en gjør. Selv om en ikke gjør så mye hele tiden.
Ønsker deg en herlig dag sammen med familien. Kos dere :)

RoseSommer sa...

Bloggen din er veldig koselig, Silje. Og vi som leser har nok såpass livserfaring så vi vet at unger roter, støv kommer, maling flasser og gress gror. Men du viser oss de fine, koselige tingene dine, de rene ungene dine og fine steder du besøker. Det er vi andre glade for, så tusen takk!!!
Hilsen fra Larvik
(Og ta gjerne barna med på en høsttur til Bøkeskogen her i byen. Der er det ingen nifse esel heller :-)

Anaruh sa...

Vi var i Foldvik i fjor med barna som da var 1 og 3 år og det var helt fantastisk! Kan virkelig anbefales for familier som har barn som er litt for små til Dyreparken i Kristiansand og andre familieparker. Foldvik er passe stor, har dyr og leker og det überkule toget som tøffer gjennom skogen :D

Kine sa...

Så koselig :) Foldvik familiepark ligger fem minutter fra hvor jeg bor ;) Og med en dyreelskende sønn så har vi vært der masse :D

Kristine sa...

Ser ut som dere har hatt det kjempefint. Masse fine bilder. Likte spesielt godt det med føttene i ballrommet:

ELIN sa...

Dette så ut som et kjempeflott sted for barna. Lett å forstå at de storkoste seg her. Herlige bilder, og takk for spenne anbefalingen (den kommer til nytte hos oss :)! Klemmer fra Elin

visbysjarm sa...

Det så ut som en koselig dag med familien! Skulle gjerne hatt flere slike dager her:) Hvor i vestfold ligger denne parken?

Ha en fin kveld ;-)

Jordmoren sa...

På Foldvik er det bare supert for småbarn!

Nydelig blogg du har, jeg kjente det rumlet i magen av eplekaken din!

Anonym sa...

Var på Foldvik med barna mine på søndag. Tre-åringen min storkoste seg! Takk for en kjempekoselig blogg. Som småbarnsmamma får jeg masse inspirasjon :-) klem fra Anita