mandag 15. august 2011

Er det ikke rart...


I dag har jeg hatt alle tre ungene hjemme, som jeg har en til to dager i uka. Og det rare er at det er disse dagene jeg er absolutt mest effektiv her hjemme! I dag har jeg bl.a sådd eplesteiner (?) og bakt, i tillegg til daglige gjøremål (som å vaske klær og lage mat) og attpåtil har jeg fått tid til både kos, lesing og lek med ungene, til tross for at Constanse har sovet mye mindre enn hun pleier!

Jeg synes det er rart, for de dagene jeg bare har en baby hjemme får jeg ikke gjort halvparten så mye, for å ikke snakke om de dagene jeg har vært helt alene hjemme! Det er vel noe med at da har jeg liksom så god tid, og bare utsetter og utsetter... Vel, begge type dager er deilige, både de jeg får gjort masse og de da det går mest i babykos og tid foran pc'en. Men jeg tror igrunn jeg blir litt lat av å være alene!




Så var det disse eplesteinene! Farmor har verdens beste glassepler i hagen sin, og søstra mi og jeg var der og plukket noen i går. I dag har ungene og jeg sådd steiner i små potter, i håp om at vi kanskje får et eget glassepletre i hagen en dag! Om det går aner jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk!





       

En av grunnene til at jeg får gjort en del når ungene er hjemme, er at de stort sett er flinke til å leke sammen! (når de ikke herjer eller prøver å ta livet av hverandre...;)) Augusta er superstoresøster, og hjalp til med baking i går, og hun har lest bok for Constanse i dag!  Og siden Augusta og Ferdinand er så tette i alder, henger de stort sett sammen som erteris. Men som sagt, de kan gå i tottene på hverandre også. Da er det godt å ha en stor lekeplass ved siden av huset!


Nå er det tid for middag, og kvelden skal jeg tilbringe hos frisøren. Jeg var nemlig der for to dager siden også, og endte med lilla hår... Så nå skal det forhåpentligvis fikses opp i... Wish me luck!!




ha en god mandag!


13 kommentarer:

Tonje fra Lamhaugen sa...

Helt enig, jeg er også 1000 ganger mer effektiv med ungene hjemme. Det blir liksom for stille, om jeg er alene hjemme- og det er tussig å komme igang med det man skal. Håper glasseplesteinene gir avkastning! Klem fra Tonje

Anonym sa...

Hvis du ikke får til eplene fra frø, kan du ta med en kvist til f.eks gjennestad planteskole hvor de kan pode grenen slik at du får en levedyktig eple tre på få år :)

Pappa fikk morelltre til sin bursdag som var podet på Gjennestad. Helt super metode :)

Lykke til søte Silje!

Klem Siri

Sommerlyst sa...

He he helt enig. Kjenner meg veldig igjen. Kommer liksom fortere igang når man har barna hjemme! ( eller igang i det hele tatt) ;)
Svigermor plantet eplefrø i krukker før de flyttet herfra til/ sammen med ungene.
De har nå vokst seg store - de er vel 1 meter ca. Men jeg aner ingenting om når de kan plantes ut, så det må jeg lese meg litt opp på.

Ha en fin ettermiddag! Klem

Kine sa...

Sånn er det her også, er veldig mye mer effektiv når Even er hjemme :)
Når jeg er alene er det veldig lett så sette seg foran pc`en ;)

Kristin sa...

Merkelig det der. Akkurat sånn er det hos meg også:) Når jeg er alene må jeg liksom kose meg litt også syns jeg, og da kommer jeg liksom aldri igang ;)

Fjordheim sa...

Lilla er jo en flott farge, men kanskje ikke på håret. Håper det blir bedre nå.
Eplesteinene vil nok spire, men de må nok podes. Ser annonym har et tips til deg.
Ha ei riktig god uke :)

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så herlig! :) Nydelige bilder!

Ha en fin kveld vennen!

KLEM

Hanne Mette sa...

Det der kjenner jeg meg igjen i ja... Jeg er mest effektiv når jeg har mye å gjøre.
Høres ut som dere har kost dere i dag. De er jo bare skjønne de småttisene dine.♥
Klem fra Hanne Mette

visbysjarm sa...

Ja,det er en merkelig greie det der. Jeg får også gjort mye mer av dagens gjøremål,når sønnen min er rundt meg.Er jeg alene hjemme,blir jeg utrolig lat,og må nesten rive meg løs fra pc'n får å sette på en vask hehe ;-)

Så spennende med eplefør-plantingen. Håper du får det til! Det hadde vært moro!,og lykke til med turen til frisøren da ;-)

Mammamisia sa...

Piękne zdjęcia. Bardzo lubię odwiedzać Twój blog. Pozdrawiam - Iza

Line sa...

Når man sår eplefrø/steiner får man ikke samme type epler som man har sådd. Husker ikke hvorfor det er sånn men :) Tror du lykkes bedre ved å pode grenen. Uansett så er det veldig koslig med ting som vokser fra frø, det er gøy å følge med på uansett hvordan det blir synes jeg :D

ELIN sa...

Så flink og effektiv du er når ungene er hjemme! Lykke til med såingen. Vi har glassepler på hytta, og de er virkelig gode :) Lykke til hos frisøren! Ikke så gøy med lilla hår :) Klemmer fra Elin

Monica sa...

Sånn er det for meg også. Har jeg lite å gjøre, blir jeg fort sløv, har jeg mye blir jeg (overasskende) effektiv. Men er imponert over deg som har 3 små må jeg si!!
Men kan jeg spørre deg - er du hjemmeværende fulltid. Jeg drømmer litt om det i smug må jeg si, nå som vi venetr nr 2. Men er litt redd for at det skal bli vanskelig å komme tilbake i jobb hvis jeg hopper helt ut. Del gjerne dine erfaringer rundt dette hvis du har lyst da.