torsdag 28. juli 2011

Tilbake...


De siste dagene har vært tunge for oss, som for alle andre. Et av våre nærmeste familiemedlemmer var på Utøya, men kom heldigvis unna med livet i behold. Det er vi så ubeskrivelig takknemmelige for, men samtidig tenker vi på alle de som mistet sine kjære.

Med små barn rundt seg tvinges man til å fungere i hverdagen, på tross av katastrofer og elendighet. Vi har vært på en liten ferie til herlige Göteborg denne uka, og har heldigvis klart å kose oss, selv om tankene raskt vandret avsted...




Liseberg er et herlig sted å være, og ungene var i ekstase! Unntatt da Liseberg-kaninen ville ha kos av Augusta, da fikk hun helt panikk!



Det finnes mange flotte butikker i Göteborg, og det ble litt shopping! Men bare et par ting til oss selv, resten er faktisk julegaver! Nå er jeg over halvveis med gavene. Noen synes nok det er sprøtt å tenke på julegaver i juli, men jeg begynner alltid så tidlig. Man får så mye mer for pengene, og slipper stresset i desember.



Nå vasker vi klær, og jobber litt i hagen. Senere skal resten av ripsene plukkes inn, i kveld står saftkoking på programmet!




Kanelboller i Haga!



ha en fin kveld, og ta godt vare på hverandre!


13 kommentarer:

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

Ja det er godt å være "tilbake".
Godt at deres beskjente kom unna, men fælt ja som du sier...
Fine bilder her.

Fru Eriksen sa...

Ja, nå begynner jeg også å samle meg litt. vi var bare 100 meter unna bomba og merket og så mye trist... Vanskelig å forklare de små hvorfor det skjedde. Håper han lille min kommer over sjokket. Vi ble også filmet på overvåkningskamera. Lagt ut filmen på min blogg...

Godt å komme seg litt bort da, og tenke på noe annet! Og utrolig godt at de man kjenner har klart seg bra!!

Daria sa...

I've been afraid, that you will stop blogging. Fine, that everything is ok now.
WIsh you and your family happy and peaceful days!

Daria

Kine sa...

Jeg bare elsker Haga:) det er så koselig der:))

Flink som er kommet så langt på julegavene da...det har jeg ikke begynt å tenke på ennå.
Synes det er vanskelig å skulle kjøpe ting så tidlig!!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så deilig det ser ut som dere har hatt det! Liseberg er så fint:)

Ønsker dere en fin kveld!

Kleem

Elin sa...

Hei, hei Silje!

Det ser ut som om dere har hatt noen fine dager tross alt! Og det er viktig!
Vi har også ei frøken som ikke er spesielt glad i Liseberg kaninen. Hun vil ikke til Sverige i det hele tatt... for der er det grønne kaniner!

Klem!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje.
Så hyggelig dette både så og hørtes ut. Fint i Liseberg. Koselige bilder.
Godt å høre at deres familiemedlem kom seg velberget fra Utøya. Ufattelig trist det som har skjedd.

Lykke til med små og store gjøremål.

Klem Trine

Augustsnuppe sa...

Er helt tragisk og uvirkelig det som har skjedd. Tror enda jeg ikke helt forstår det. Lille trygge Norge. Godt det gikk bra med deres kjente. Godt å nyte noen gode dager sammen med familien:) Fortsatt god sommer.
Yvonne

Hanne Mette sa...

Mange varme tanker til dere Silje.
God klem fra meg

Har en drøm... sa...

Huff, så trist og høre om deres kjære som var på Utøya og fikk føle galskapen på kroppen...
Og så godt hun/han kom seg unna ♥
Har vært veldig preget her hjemme vi og, selv om vi ikke er berørt personlig, så har vi perifere bekjente som savner sine...

Vi il aldri, aldri glemme de omkomne, de skadde, overlevende og enner og familie av alle berørte, de il alltid være i hjertet mitt ♥
Jeg er også så utrolig stolt over vårt herlige land - fy søren for en solidaritet og kjærlighet - DET er vakkert ♥

Så fint at dere har koset dere i Liseberg;) Der er det jo helt fantastisk og være med de små;)
Fine bilder!

Ha fortsatt fine sommerdager;)

Klem Line

Vita rosor och förgätmigej sa...

Man saknar ord för att beskriva hur man känner inför det som hänt... De räcker liksom inte till inför det obegripliga och fruktansvärda. Hur kan någon vara så ond? Ren och skär ondska är det enda jag kan se som förklaring idag...

Kram/ Anna

Kristine sa...

Godt å høre deres kjære kom hjem. Forferdelig trist at så mange andre ikke gjorde det..

Ser ut som en kjempe koselig tur til Göteborg! :-) Har du forresten et godt overnattingstips der til familie på 5 med barn på dine barns alder??

Klem K :-)

Vivian sa...

Godt å høre at deres kjære er kommet uskadd fra tragedien. Men for en opplevelse det må ha vært!!!

Liseberg er fint, var der for noen år siden før barna kom. Nå gleder jeg meg til å ta de med på sommerferie dit!!

Jøss så flink du er med julegavene!!!

Klem Vivian