søndag 3. juli 2011

Summertime...


...and the living is easy..

Vi er bevisste på å ikke stresse.. Hele året igrunn, å prøve å leve langsomt. Ingen faste fritidsaktiviteter (enn så lenge...) og innimellom la klokka leve sitt eget liv, så godt det går med hverdagsliv og jobb.. Det er fortsatt ikke ferietid for oss, men nå om sommeren lever vi virkelig easy...

Små øyeblikk, som å nusse bittelillesøster, eller å få en skål med popcorn..



...og ha filmkveld i loftstua!

Kommoden tv står på ble montert i dag, og passet fint inn synes jeg. Den rommer blant annet sengetøy.



...å ta seg en cowboystrekk mens storesøskenene ser på film er delig..



Hvite, svalende babytepper til varme sommerdager, og en stadig voksende stryketøyhaug...



Lyse sommerkvelder, med sommerlig sengetøy..



Sommerklær i søte farger, til ei søt frøken!



 Å oppdage at to små stoler blir to perfekte små bord...

Mens ungene så på film la jeg på plass sengetøyet vårt. Krøllete men i det minste velduftende...;) Og jeg må visst innse at vi ikke har plass til flere sengesett. Vi bruker jo ikke mer enn ett av gangen.. Men det finnes så mange fine. Disse har vi riktignok hatt i mange år, de blir mykere og bedre jo mer vasket de blir!


Ungene og jeg har tilbragt helgen ved sjøen, og huset er preget er utpakking og klesvask. Det tar jeg senere, nå blir det take away og litt tv.. Det kommer en dag i morgen også!




ha en koselig kveld!

14 kommentarer:

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Hei hei du :) Jeg kom ved en tilfeldighet over bloggen din, og ble raskt betatt :) Håper det er ok at jeg la deg til i bloggrullen min på min blogg. Hit kommer jeg gjerne tilbake :) Lurer på hvor det søte smykket på det ene bildet er fra også? :)

Myke minutter sa...

Herlig! :) Det er bare å nyte øyeblikkene, for sommeren går så fort. Det er slike dager vi skal leve på hele vinteren, pleier jeg å si. God ukestart :)

Nicole sa...

So schön

Liebe Grüße aus Deutschland sendet Nicole

Erika sa...

Nydelige bilder og koselig stemning! Fikk skikkelig sommerfølelse nå - herlig med slike dager :-) Har fulgt bloggen din lenge nå; du sprer glede og inspirerer! Takk Silje! Ha en fantastisk kveld!

Miriam sa...

Blir så glad av å lese om deg og dine fine. Det er så idyllisk!! Er kommoden fra Ikea? Her skal det planlegges vaskerom..

Vivian sa...

Så godt å ha mulighet til å leve langsomt. Viktig å ta vare på de øyeblikkene.

Klem Vivian

Hanne Mette sa...

Deilige dager! Ser ut som dere koser dere skikkelig. Vi gjør også det om dagen. Herlig!
Klem fra Hanne Mette

LykkeLise sa...

Bloggen din er helt fantastisk Silje, du har en nydelig familie:):)
Jeg titter ofte innom, men er ikke så flink til å legge igjen noen ord.. tenker at dere store bloggere ikke har så mye tid til oss andre;)
Men jeg er en fast leser av den fine
fine bloggen din:)

Ønsker deg og dine søte små en flott uke:)


Klem Lise

Karin sa...

Hei,jeg er også som andre her, betatt av bloggen din.Alltid så koslige bilder,å når du viser bilder av ungene dine,som er så skjønne og viser et dagligliv i heimen din med så koslige bilder så smelter jeg helt.Må bare få si at Constanse er så nydelig,men det er de alle sammen.Jeg er så glad du ikke slutta å blogge den gangen du lurte på det.Fortsatt god sommer.Klem fra Karin

Mette, Fjellro-sa ♥ sa...

Herleg innlegg Silje:)
Ja,det er viktig å nyte dagane og kvarandre...
Klem Mette.

mali-mo sa...

Koselige blder Silje, deilig sommerstemning. Her har vi langsom, koselig dag i regnet med to små ;)

Gleder meg tik å reise til Telemark senere i sommer, så får vi forhåpentligvis litt sol vi også ;)

God ny uke! Klem ;)

Kine sa...

Det er så godt å bare ta det h e l t med ro, bare VÆRE! :) Det er så viktig i en ellers hektisk hverdag :)

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

Koselige bilder med koselig stemning! SÅ enig i "lev-langsomt-strategien", trur ungane har veldig godt av det!
Ha ein fin dag!
Britt Kirsti

Silje sa...

Slikt et herlig innlegg : ))) Så godt, rett og slett <3 Jeg satt og smilte hele fra begynnelse til slutt : ))

Det er så godt å bare være og nyte.

Stor klæm fra Silje.