fredag 1. juli 2011

Julihage


1.juli, 15 grader og regn. Ikke helt været vi håper på, men sommeren er enda ung;)

I hagen er roseblomstringen i full gang. Med tanke på at veldig mange av rosebuskene ble plantet sent i fjor sommer, er jeg veldig imponert over blomstringen! Lykkefund har masse knopper, og to blomster har sprunget ut, i den søteste farge og med den nydeligste duft. Denne kan visst vokse veldig fort, håper det stemmer hos meg også;)



Rosa roser er det mange av. Min favoritt er nok Astrid Lindgren, jeg liker så godt den sarte fargen.



Schneewittchen er også kjempefin, men kommer ikke til sin fulle rett på bildene.



En av de eldste i hagen, og den jeg gang på gang må fullrose. Nydelige Winchester Cathedral. Knoppene er lys rosa, og blomstene kremhvite.






Nina Weibull er også i blomst, og Bonica er like før..



 Hagen sett fra balkongen i 2.etasje.



En liten oppdatering fra grønnsakshagen også. Nepene har blitt tatt vekk, de vokste seg så store at de skygget for alle de andre. I stedet fikk gulrøtter plass der, men de går det ganske treigt med må jeg si! Hurtigvoksende du liksom... Nye reddiker er på plass, og endelig er erteblomstene i gang. Persillen er på full fart oppover, og jeg tar meg noen smaksprøver når jeg går forbi for å henge opp en vask..



Nå skal tre søte små bades, og i kveld må mannen og jeg planlegge litt. Han skal på Ikea i morgen for å handle det vi skal ha av klesoppbevaring på soverommet, når garderoben gjøres om til barnerom. For meg er virkelig planleggingen halve moroa! Jeg har også kjøpt to interiørblader i dag, håper å få sett gjennom de også!




ha en fin fredag!

7 kommentarer:

RoseSommer sa...

Koselig i hagen din nå. Roser er så utrolig vakre, og de ser ut som om dine er så friske og fine uten utøy og sykdom.
God helg!

Fotograf Tanja Myrbråten sa...

Å så maange fine blomster du har :) Roser er så fint

Mitt lille hus på landet sa...

Nydelig! Vakkert!

Hanne Mette sa...

For en rosehage du har! Blir helt imponert jeg. Min favoritt i hagen er Fairy. I fjor fikk jeg masse lus på som ødla litt, men i år har jeg sprayet dem skikkelig med en gang så det ser ut som de holder seg unna.
Tror jeg må må skaffe med en Astrid Lindgren også. Den var kjempefin.
Klem fra Hanne Mette

Livet er heeerlig sa...

Hei Silje!
Så utrolig kjekt å følge med på hagen deres :)
Vi er i en planleggingsprosess, så jeg suger til meg all inspirasjon. Vi har bestemt oss for Lykkefunn vi også og litt andre typer roser... Litt som deg, utrolig kjekt med planlegging :) Vi er på stadiet med bygging av terasse, så vi er ikke komt så langt ennå! Lurte på en ting, hva heter fargen dere har malt terassen med?
Ha en strålende flott lørdag
*Siv*

Line sa...

Nydelige bilder!

Fikk virkelig sommerstemning jeg nå :o)



Fin kveld til deg!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh, nå er det blitt kanllfint i hagen din. Nyt!