lørdag 9. juli 2011

Hortensia og dårlig samvittighet!


Jeg liker blomster, og har mange favoritter! Hortensia er en av dem! Disse to på bildet kjøpte jeg i mai i år, og jeg har hatt så mye glede av dem!

Først var blomstene sart rosa, og jeg kunne ikke se meg mett på fargen...


Så ble de knallrosa, og lyste opp med sin flotte farge. Det fine med hortensia er at man kan klippe av èn gren, også har man jo den vakreste blomsterbukett!



Nå er den mer gammelrosa, den er vel rett og slett på vei til å visne. Men samtidig på sitt aller vakreste synes jeg... Disse to skal absolutt plantes ut i hagen, så håper jeg vi får slike flotte blomster til neste år også!


Så til den dårlige samvittigheten... Som mange andre bloggere merker jeg at det er vanskelig å rekke alt man gjerne vil... Jeg får nesten daglig spørsmål i kommentarfeltet eller på mail, og må nok innse at jeg får svart altfor få.. Mailene blir gjerne liggende en stund, og når jeg bestemmer meg for å ta i et tak og svare, er mange av spørsmålene jeg har fått trolig "utdatert".

Jeg vil så gjerne svare, og føler at det er ren høflighet igrunn også! Nå har jeg bestemt meg for å prøve og  svare på alle mailer jeg får, så send gjerne mail hvis du lurer på noe! Mailene som har hopet seg opp i innboksen må jeg dessverre la ligge ubesvart, men spør på nytt hvis du ikke har fått svar! Håpet mitt er at ALLE skal få svar, selv om det kanskje tar noen dager!


To ting jeg ofte får spørsmål om er de lystette liftgardinene våre, og jeg har avtalt med et par lesere at jeg skal høre med hun som har sydd dem om hun vil sy på bestilling! Og det forsto jeg på mamma (som er venninna til sydama:)) at hun kan, men jeg er litt usikker på hvordan det evt blir å sy for de som bor langt unna, hvordan man kan frakte dem blant annet! Jeg skal undersøke nærmere!

Jeg får også spørsmål om hustypen vår, og da har jeg pleid å sende linken til tegningene som lå på nettet. Men nå finnes de ikke lenger, jeg tror ikke leverandøren bruker hustypen mer.. Jeg skal få laget et innlegg med forklaring og kanskje bilder, håper det kan hjelpe!



ha en koselig lørdagskveld!




Det er utrolige 2000 unike besøkere på bloggen min hver dag... Tusen takk for at DU er innom!

14 kommentarer:

Whitebite sa...

kjære Silje!
ikke la samvittigheten gnage..
Tror de fleste forstår at det begrenser seg hva man kan svare på når man har så mange lesere og et liv med 3 små utenom.
Jeg er ennå strålende fornøyd med noen kommentarer jeg fikk fra deg en gang! Noen deler aldri ut kommentarer til "små"bloggere som meg..

Hortensia er min favoritt også!
De varer jo såå lenge, og er bare utrolig vakre.
Har ganske mange selv..

Ha en koselig lørdagskveld Silje!
klem;o)

Tindrande Auge sa...

kjempeflotte blomster ♥ ;) jeg har kjøpt meg en slik selv og de er bare NYDELIGE ;) Ha en flott helg videre :D

Klemmer fra Nina

RoseSommer sa...

Jeg har plantet ut flere tidligere år, og nå er de på vei med knopper i år igjen! Det fine er at de kan stå i skyggen, og allikevel blomstre fint sent på sommeren.
Takk for fine bilder fra Brekkeparken igjen. Får litt "hjemmelengsel" til Skien når jeg ser dem.

KROnPRINSESSENE sa...

Fantastiske farger disse blomstene dine har hatt...
Elsker jo rosa ;)
Skjønner godt at du ikke rekker å svare alle, med så mange lesere.
Synes det er vanskelig selv. Særlig nå i disse ferie tider!
Nyt sommer dagene sammen med din kjære familie.
Så kan vi blogge mer når høsten kommer ;)
Klem May Helen

Karina sa...

Hei! Og vel fortjent med masse besøk på bloggen din! Jeg er fast leser og setter stor pris på det du skriver. Får masse inspirasjon fra deg!
God sommer til deg og familien din!
Mvh Karina

Domek Brzozowy sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Domek Brzozowy sa...

Mam na imię Emilka mieszkam w Polsce. Zaglądam na Pani stronę i jestem nią zachwycona i pełna uznania. Życze Pani i Pani rodzinie dużo szczęscia

Anonym sa...

Hei Silje!

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du ikke svarer på alle spørsmål og mail. Jeg er sikkert en av tusen som har sendt deg en mai, men ikke med spørsmål -fordi du foreslo det:) Har ikke tenkt tanken en gang at det er dårlig gjort eller noe, at du ikke har svart. Har full forståelse for at husmortilværelsen og blogging tar det meste av din tid. Og slik skal det vel også være:)

God sommer til deg og dine.
Klem fra meg fra Bergen!

Anne Line sa...

Hei
Snille du, ikke la samvittigheten gnage. Enhver som følger bloggen din vet hvor mye du ha å gjøre, med hjem og tre barn! Til og med en nyfødt en :-)

personlig tror jeg mange av svarene på spørsmål som ofte har gjentatt seg enkelt kan letes opp i tidligere innlegg, feks ved å bruke "søk" funksjonen., istedetfor å sende mail. Har selv funnet ut mye der, feks. navn på veggfarge, kjøkkeninnredning mm. Kanskje du kan tipse om det?

Vil så gjerne ar du fortsetter å blogge og ikke "brenner" deg ut på din dårlige samvittighet. Ingen som leser fast her er i tvil om din velvilje, det tror jeg er helt sikkert. Så gjør det DU orker :-) Setter stor pris på din vakre blogg.

Beste hilsen Anne Line

marita sa...

Utrulig flott fargeforrandring på hortensiaen :) Også må du ikkje ha dårlig samvittighet for ikkje å få svart på alt av spørsmål :) Vil mykje heller ha nye blogginnlegg enn at tida skal bli brukt opp på å svare på spørsmål :)

Beth sa...

Det er riktig sommer når man har noen vakre Hortensiar rund seg...
Nyyyt dagene og glem all dårlig samvittighet!

Klem...

Linda* sa...

ååå, du har en superfin bogg! Er innom daglig!
Fargeendringene på hortensiaen er pga endring av ph i jorden ( har jeg hørt), så du får nyte den fine fargen den har nå, for det er mulig den endrer seg igjen :)

Og du skal så absolutt ikke ha dårlig samvittighet!

Sommerhilsen fra regnfulle trøndelag!

Anonym sa...

Hei :)
Jeg legger meg gjerne på venteliste for bestilling av lystette gardiner, om det lar seg gjøre! De er jo bare så nydelige! Skal ikke plage deg med ny mail, forstår godt du ikke kan svare alle ;) Kanskje du kan lage et blogginnlegg når du vet hvordan det kan gjøres med bestilling av liftgardin?
Hilsen Hilde

Anonym sa...

Kjære Silje:)

Den vakre hortensiaen din visner ikke, men er på vei til å få høst farge! Den kommer til å bli så vakker etterhvert, så du må for all del bare la den stå. Etterpå kan du faktisk ta dem inn å tørke. Dårlig samvittighet - glem det - nyt tilværelsen, familien og det deilige hjemmet ditt.

Sommerhilsen fra Sølvi