lørdag 18. juni 2011

What to do?


For en liten stund siden skrev jeg på bloggen at jeg ønsket meg så veldig denne lyse/adventsstaken! Og jammen er det kjekt med "bloggkollegaer", for Lene med bloggen svart/hvit skrev til meg og sa jeg kunne kjøpe hennes! Jeg ble hoppende glad, og det er jeg fortsatt! Takk igjen Lene:)



Jeg er trolig mer enn gjennomsnittlig opptatt av årstider, og tenkte det ville være koselig å pynte lysestaken med ting fra de ulike sesongene! Kongler og kastanjer på høsten, skjell og steiner fra varme strandturer om sommeren, ja, dere skjønner! Men så kommer vinglepetter'n i meg frem! Planen var nemlig å spraylakkere den hvit (ikke helt hvit, men sånn at den blir litt shibby shac, som mamma sier;)) Og jeg tror jeg ender opp med å gjøre det også... Ser for meg at pynten kommer litt bedre til rette da. Men siden jeg fremdeles er litt i tvil tenkte jeg å be mine lesere om råd, hva synes du?

(se bort fra støvsugerslangen, bunken med nyvaskete babypysjer på bordet og babyteppet som ligger over stolen;))


        

 Lillemor sover søtt og bryr seg ingenting om mammas "verdensproblemer"... Og godt er det;)


Rett før midnatt fredag kveld, bestemte jeg å fortsette med maleprosjektet jeg holder på med.. Det er et møbel som blir hvitt, og det skal flytte inn på rommet til Augusta! Nå er klokka snart 01, jeg sitter i maleklær, og det er nok på tide å vekke mannen som sover på sofaen (tradisjonen tro fredags kveld) og ta med meg min lille soveprinsesse opp på soverommet... Kanskje har jeg fått noen gode råd når jeg står opp i morgen?:)




ha en fin lørdag!


20 kommentarer:

Mona Christin sa...

Hei.

Den var fin. Kjekt med "kollegaer". Jeg hadde beholdt den som den er eller helt hvit, ikke noe mellomting.

Og vet du hva? Jeg la ikke merke til vaska og støvsugeren før du nevnte det. Sikkert fordi jeg er så vant til å se slikt hos meg.

Ha en fin helg.

Klem Mona C

aase sa...

Tja, si det du...jeg tror den hadde forblitt sort her, jeg synes også det passet der hos deg, siden du har mørke beslag på kommoden. Som oss andre skal du jo sikkert flyttew rundt på den og da spiller vel ikke det noen rolle. Nå synes jeg alikevel den passer best som sort til kongler, granbar og juleting, og best med hvit til sommer og skjell......Hmmmmmmmmmmmmm

Anonym sa...

Jeg ville beholdt den slik den er jeg:) Men det er du som er interiøreksperten!

I en Sving sa...

Jeg ville nok ha beholdt den slik som den er, men siden den er sort så er det jo ikke like lett å få pynten til å syntes alltid. Hva med å dekorere med en liten hvit heklet duk eller noen blonder?

Ha en flott lørdag!

Guttemamma sa...

Silje!
Jeg ville IKKE malt den hvit...har den selv, har hatt den et par år og den er SÅ fin til alle årstidene. Og vakker mot hvite møbler:-)
Klem♥

mali-mo sa...

Hehehehehe, dine fredagskvelder høres akkurat ut som mine ;) ;) ;)

RoseSommer sa...

Så heldig du var nå, for staken er virkelig fin. Tror også jeg ville beholdt den som den er, men du KAN jo få den mørk igjen hvis du ikke blir fornøyd med den som hvit.
God helg i finværet!

Siv Toril sa...

Så fiiin den staken var:) Er enig med de fleste her.... Ville absolutt beholdt den svart... Er fint med litt kontraster:) Og ei skjønn lita tulle du har <3 Klem

Norwaystyle sa...

Jeg ville også beholdt den slik den er :-). Lykke til med valget.

Kine sa...

Jeg syns det hørtes fint ut med hvitt :)
Jeg la heller ikke merke til "rotet" du nevnte ;-)

Lulla sa...

Ville beholdt den sort da det blir kontrast mot det hvite.
Har selv en sort lignende og pynter den med hvite silkeroser, gran og kongler til jul.
Nå på sommeren har jeg pyntet med en ”girlander” med grønne blader som ligner eføy og små hvite roser. Ville prøvd et år med de forskjellige sesongers pynt. Velger du å gjøre den hvit og angrer er det jo fort gjort med litt lakk fra Biltema, og vips er den sort igjen.
Ønsker deg uansett en god helg!

The Smiths sa...

Jeg ville malt den hvit!! =) Jeg tror hvit vil passe best til forskjellige farger og typer av pynt.

Tulip sa...

Ville heller ikke malt den hvit, for synes den er flott som den er, med litt kontraster mot alt det hvite. men; det er din lysestake, så ditt valg!

Kan fortsatt ikke se støvsugerslange eller babypysjer, og lurer på om synet mitt er verre enn fryktet???

Karin sa...

Hei Silje,kjempefin og arti lysestake,litt annerledes enn det jeg har sett.Jeg er kanskje enig i at den blir fin som hvit,men syns den var fin i svart også.Jeg har mange svarte ting og ville nok hatt den hvit.Så flott denne "verden" er siden vi kan hjelpe hverandre.Lillemora di er så nydelig Silje.God helg fra meg

polkadotpeticoat sa...

Love this and your previous post ladles!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Den var fantastisk fin... Veldig koselige de lysestakene der.
Ha en fin lørdag
klem

Anonym sa...

Kan du ikke bare ta stein, saks, papir og avgjøre på den måten? Eller du kan lage en avstemming i nabolaget?

Hilde sa...

Åå, jeg så absolutt beholdt den som den er!! Synes det en nyyydelig som sort.. :) Passer jo utrolig bra til stilen din, synes jeg :)

Anonym sa...

Hei Silje ... Er det heilt samme stake som du viste bilde av eller er det eit anna merke ? Syns den såg meir avlang ut under eller ??? Og eg trudde den var meir sånn mørk sinkgrå ?? Klem Janne

silje-sin sa...

Hei Janne! Jeg er enig i at den så mye gråere ut på bildet, men ellers er den helt lik, så jeg tror det må være den samme! Ha en fortsatt fin helg:)