torsdag 9. juni 2011

Verdens beste dyrepark!


Vel, nå har ikke jeg vært i alle verdens dyreparker. Men jeg kunne fint jobbet med å reklamere for Dyreparken i Kristiansand tror jeg! Jeg kan nesten ikke tenke meg et flottere sted, for både små og store!



Vi tilbragte tirsdag denne uka der, og som alltid var det en flott opplevelse! Blå himmel og sol hadde vi også, som selvfølgelig hever opplevelsen noen hakk! Det er absolutt å anbefale å reise dit utenom høysesongen, jeg føler ihvertfall at vi får sett og opplevd mye mer da.



Augusta og Ferdinand elsker Dyreparken de også. Å se deres glede og engasjement varmer et mammahjerte!



Løver må være et av verdens vakreste dyr! Ihvertfall pappa-løvene:) Fine navn har de også, Aslan og Aragorn. Flotte navn til flotte løver!



Denne påfuglen kom bort til oss da vi spiste lunsj. Helt bort altså, og jeg vet ikke om jeg var så begeistret for det.



Mannen min og de store gikk inn til apene og lemurene, og der er det ikke lov til å ta på dyrene! Men etter et lite ubevoktet øyeblikk oppdaget mannen at Ferdinand satt på huk og klappet lemuren (på bildet) på ryggen. Mens den satt med armene rett ut! Kan ikke annet enn å smile når jeg ser det for meg:)



"Mamma, jeg er glad i musen min...." sa Augusta, og ga den en klem. Nok en gang smeltet mammahjertet;)




En tur opp til Kutoppen ble det også!



En shabby kamel, og unger med skrekkblandet fryd foran...



..løven som bor i røverhuset i Kardemomme By! De trodde nemlig den var ekte;) Herlige barnesinn. Det er jo nesten ikke forskjell på den og en levende, ikke sant?:)



En nybakt kanelbolle i Kardemomme By smakte fortreffelig...



Utsikten fra tårnet til Tobias.



 Vi skal garantert tilbake neste år. Om ikke før...;)


Norske Interiørblogger kan man nå stemme på de beste interiørbloggene i 2011. Min blogg er (utrolig nok!) nominert i kategorien Landliv, og hvis noen har lyst til å gi meg sin stemme, kan man gjøre det HER!




ha en fin torsdag!

7 kommentarer:

Talentina sa...

Å det ser ut som en herlig dag i herlige omgivelser! jeg synes kardemommeby er den koseligste byen i Norge:) hihi ja det er verdt å besøke dyreparken! jeg har aldri vært der utenfor høysesongen men kan tenke meg det er en helt annen ro da:)

Ha en super kveld:)

Mathildes skatter... sa...

Enig, det er absolutt en av de beste dyreparkene. Det er så fælt å gå i dyreparker med stort sett bare betong og små bur. I Kristiansand dyrepark er det bare stas. Skjønner godt at han klappet lemuren. Jeg gjorde det selv (ups). Var også så heldig å få gå inn til lemurene en vinter jeg var der. Det var stas. Nå fikk jeg lyst til å legge sommerferien til sørlandet. Herlige bilder.

Kine sa...

Åhh jeg elsker Dyreparken omtrent like mye som sønnen min :)
og vi er der ca to ganger hver vår/sommer. Er veldig glad for at vi tok turen i påsken. For nå hadde jeg ikke hatt sjangs med bekkenløsning:(
Litt lei meg for det altså!!

Og jeg har allerede stemt på deg ;))
Elsker bloggen din, og må innom så fort jeg ser du har oppdatert :)

Kristine sa...

Ser ut som om dere har hatt en riktig fin tur!
Jeg kan skrive under på at det er en flott park! Vi har årskort for tredje året tror jeg det er, og vi tar turen rett som det er.
Det som er fint med å bo så nærme og ha årskort er at man kan ta et par timer om gangen, og se/gjøre litt forskjellig fra gang til gang :-)

klem Kristine

Siv sa...

Ååååå...jeg får tårer i øyekroken her ;)
Jeg elsker denne parken, var der i fjor.
Har veldig lyst til å ta en tur i år også, men vi skal ta ferien til Danmark i Lalandia i år.
Men fikk såååå lyst her nå altså, vi får se ;)

DU HAR HELT RETT !
VERDENS BESTE DYREPARK .)

Du har et nydelig hjem og noen skjønne barn ♥

Lykke til i NIB :)

Gode dager ønskes deg !

Ann-Kristin sa...

Flotte bilder, Silje.

Og bloggen din fortjener absolutt å få maaaange stemmer, den er veldig inspirerende for oss andre.

Må innrømme at jeg har blitt litt avhengig av å sjekke den daglig.

Har et spørsmål: Det er et bilde av noen (kanel?) snurringser på forsiden din som jeg lenge har prøvd å finne oppskriften på, kan du hjelpe meg med det?

Hverdagsgleder sa...

Flotter bilder !! Har tenkt oss ned dit i år vi også :-))Masse dyr og moro for barna ! Ha en fin helg !!