onsdag 15. juni 2011

Så var det endelig klart...


...for å høste de første grønnsakene i grønnsakshagen vår! Ungene løper ivrig ut i hagen hver morgen for å sjekke utviklingen, og siden en koselig leser fortalte meg at reddikene er ferdige når det røde synes, var det ingen tvil, nå kunne vi ut og plukke!




Ferdinand, nå kommer jeg!!


       

Stolte barn viser frem sine flotte resultater!




Så måtte de skylles...



..og smakes på. Ikke uventet likte ikke ungene reddikene så godt, men det gjør ikke noe, jeg spiser dem gjerne:) Men vet noen om det er en ting babyen kan reagere på når man ammer?

Nå må vi plante nye frø.. Og det blir nok minst like stas når gulrøttene er klare, og de elsker de jo å spise også!



 Rosebedet er stadig frodigere, og nå er den første rosa på vei til å blomstre...


 Ellers har vi (les mannen) fått feriepenger i dag, herlig! Og de har allerede fått bein å gå på.. Vi har nå fått nytt tv i stua, men bare fordi det vi hadde der skal opp i loftstua. Der begynner nemlig prosjektet med å gjøre om walk-in-closet'en til rom til Constanse. Jeg har også hentet en fin pakke på posten, som passer perfekt på kjøkkenet vårt! Mer om det en annen dag:)





ha en super kveld!


18 kommentarer:

RoseSommer sa...

Et utrolig sommerlig innlegg!
Jeg hadde besøk av en juniorgartner for noen uker siden, og gulrøtter og reddiker ble sådd. Gulrøttene har klart seg bra i sin store, dype potte.
Reddikene er det "noen" som har glemt å vanne. Nye er sådd nå, og de gror fint.
Ble misunnelig på deres. Selv om jeg igrunnen ikke liker dem jeg heller :-)

Gry sin lille verden sa...

Åh reddiker er kjempegodt - og så store og flotte de var :) Gleder meg til å ha en liten grønnsakshage jeg også til neste sommer :)

Hærlig når rosene begynner å sprette også - sommerlykke :)

Klem

Theas Hjem sa...

Så koselige bilder:) Nå fikk jeg virkelig sommerfølelse i kroppen :)
Du har virkelig en fin blogg!!

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så herlig! :) Nydelig! En dag skal jeg og Thea ordne kjøkkenhage vi også!

HURRA for feriepenger!

KLEM

Silvia sa...

Carino il tuo post.... non conosco la tua lingua per questo motivo scrivo n italiano. Bye

salige lavendel sa...

Dette var bare 100 % idylliske bilder =)

Anonym sa...

Hei SIlje!

Først av alt må jeg si at du har en nydelig blogg.
Det er en stor glede å lese innleggene dine, og bla i arkivet. Spesielt bildene fra barnerommene og fra julen. Sukk.. det må være godt å være dine barn:)

Jeg lurer på en ting!
Du er jo sykepleier. Var du i fast/full jobb før du gikk ut i permisjon og skal du tilbake i jobb når permisjonstiden er over?

Du svarer selvfølgelig bare om du ønsker.

Hilsen trebarnsmamma fra Bergen:)

polkadotpeticoat sa...

what a lovely post....so sweet!

Siv Toril sa...

Herlige og inspirerende bilder du viser Silje:)Følte nesten at spenningen til ungene var og ta og føle på igjennom bildene dine <3 Ønsker dere en fin kveld! Klem

silje-sin sa...

Hei trebarnsmamma fra Bergen:)

Takk for kjempekoselig hilsen, og (ufortjent) skryt;) Det er nok ikke alltid så moro å være barnet mitt, men jeg prøver så godt jeg kan å være en god mor!

Jeg har helt fra jeg fikk barn jobbet kun 50-60% som sykepleier, og en del på natt. Dessverre fungerte nattjobbingen dårlig etterhvert, så da jobbet jeg litt med andre ting i stedet, bla som lærervikar. Etter at jeg hadde min såkalte nevrologiske hendelse (jeg fikk halvsidig lammelse) for to år siden, var jeg sykemeldt et helt år. Og fra i fjor sommer begynte jeg å søke på jobber, men fikk dessverre ingen. Derfor ble det litt ekstravakter og lærervikarjobbing + dagpenger før jeg gikk ut i permisjon nå. Dette ble langt;)

Etter permisjonen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre! Håper å kunne unngå turnusarbeid, og være mest mulig hjemme med ungene. Så får vi se hva jeg får til:) For meg er ungene det viktigste nå, så kan jeg heller få meg en spennende karriere når de er eldre:)

klem fra Silje.

Anonym sa...

Takk for at du ville ta deg tid til å svare. Det er koselig:)
Har fulgt bloggen din lenge nå, og føler på så mange måter at vi er veldig lik:) Like gamle, like mange barn, jeg jobber også i helsevesenet i turnus og har tidligere jobbet natt. Men for meg, som for deg, er det viktig å ha tid til ungene ved siden av. Desverre er det få som forstår det i dagens samfunn. Man får liten aksept for å ønske en rolig tilværelse hjemme med barna. Det er synd. For i mine øyne er det en fantatsisk investering. Som du sier, karriere kan komme seinere.


Jeg liker huset ditt kjempegodt og måten du skriver på. Håper du ikke "kjenner" på dette med å blogge bilder av barna. For du har aldri, aldri lagt ut upassende bilder av dine skjønne små. Heller aldri skrevet upassende innlegg. Egentlig så savner jeg litt mer "barn, baking og barnerom". Selv om blomsterbildene og hagebildene dine er HELT nydelige. Er superspent på å se rommet til Constanse.

Og jo, du ER en flink mamma. Du skal ikke undervurdere deg selv. Dine tre små er heldig som har deg til mamma. Som jeg pleier å si til mine barn: takk for at dere valgte meg til å være mammaen deres.. så sier jeg til deg, jeg tror dine små har valgt akkurat deg:)

Gleder meg til å følge bloggen din videre.
Du er vel den eneste jeg vet om som "begynner" julen tidligere enn meg. Love it:)

silje-sin sa...

Hei igjen anonym:) Begynte akkurat på et svar som ble ganske langt, kanskje du kan sende meg en mail eller legge meg til som venn på facebook (hvis du er der) så kan vi fortsette praten der?:) Kjempekoselig å "treffe" noen som liker og prioriterer det samme som meg! Mailadressa mi er siljewest@hotmail.com, den bruker jeg også på FB. Bare hvis du vil da:)

Hanne Mette sa...

Så stas! De ser veldig fornøyde og kry ut. :)
Reddiker er kjempegodt i salat synes jeg, men ungene plukker dem ut ja.
Ha en fin dag.
Klem fra meg

Lillan sa...

herlige bilder av glade barn:) sommerklem Lillan

Sweet Chili. sa...

Å, så koselig dere har det:) Når jeg ser bildene dine gleder jeg meg til å lage kjøkkenhage med min egen lille frøken. Hun må bare bli litt eldre først:)

Jeg er også kjempespent på rommet til Constance og hvordan dere får det til. Som de andre barnerommene blir nok det også superfint. Gleder meg til å se bilder:)

Ha en fin dag Silje!

Klem, Pernille

Vitaboet sa...

For en koselig liten reise dere gjort. Fra et lite frø i en liten pose, til å ta opp disse små reddikene fra hagen. Koselig!

Dine barn er så søte som sukker.

Klem Camilla

HusmorDronninga sa...

Ååå.. det er så kos å hente fra egen hage altså!
Gleder meg virkelig til mine redikker er klare til innhøsting! De vokser jo som ugress om dagen ;)

Anonym sa...

Hei Silje!
Nydelig kjøkkenhage du har! Ser utrolig kjekt ut! Angående amming og reddik... Jeg er jordmor, og pleier å si at man kan spise det meste, så lenge det ikke er spesielle matvareallergier i familien som man må ta hensyn til. Det er dumt å holde seg borte fra matvarer fordi man ikke vet om akkuratt ditt barn blir urolig av den matvaren. Prøv deg frem, og se hvordan hun har det etterpå... Jeg har i alle fall ikke hørt at man ikke skal spise reddiker når man ammer. Lykke til, søte Silje!