lørdag 4. juni 2011

Paviljong


I år har vi fått oss paviljong på verandaen, og vi er kjempefornøyde! Der den står hadde vi utemøblene tidligere også, men de var sjelden i bruk, rett og slett fordi sola står på her hele dagen. Og det skal man jo ikke klage på, men det ble altfor varmt å sitte der, og ihvertfall å spise der! Vi hadde markise, men den laget bare skygge på den innerste delen.



Og siden husene står tett i tett her vi bor (og det er kjempekoselig!) er det en fin måte å skjerme uteplassen litt på. Jeg elsker den svale lufta som er inne i paviljongen, jeg har nemlig ikke blitt så glad i å steke i sola på mine eldre dager;)

Idèen og inspirasjonen til paviljongen har jeg fått hos Lisbeth sin lille verden, som har en kjempeflott paviljong i hagen sin! Vår kommer fra Jysk, og er 3 x 4 meter. I stedet for å bruke sideveggene som fulgte med, har jeg kjøpt blondegardiner på Kid og hengt opp på den ene langsiden. Paviljongen står utenfor stuevinduene våre, så den gjør at det er svalere inne også, og det er koselig å se blondegardinene blafre når jeg sitter i sofaen:)




 Jeg ser at bildene fortsatt blir veldig uklare på bloggen. Irriterende! Men jeg tror de blir bedre hvis man klikker på dem og de blir forstørret.




Utsikten min fra "godstolen": Barn som lager sølekaker, grønt gress, blå himmel, hvite syriner og lekestua. Og nabohusene:) I dag har alle barna lekt sammen ute, de løper fra hage til hage!



Det var så herlig å se og høre Ferdinand i dag. Han bakte dobbeltpepra pepperkaker, og jeg smilte da han målte opp og helte oppi. Ingen tvil om at gutten min er glad i å bake:)

På sidene mot verandaen vokser to klematis, morsomt å se hvordan de klatrer oppover!



 Vi er kjempefornøyde med paviljongen, den gir skjerming og et deilig sted å slappe av i skyggen, for både store og små!



Her er ungene på vei i seng (ihvertfall de to eldste), og det er tid for litt avslapning i sofaen for de voksne. Lurer på å overtale mannen til å se EatPrayLove med Julia Roberts, som vi fikk låne for en stund siden! Noen som har sett den?




ha en fin kveld du som er innom her!


31 kommentarer:

Unni sa...

Så flott det ble:)

Det er virkelig inspirerende å lese bloggen din. Flott stykke med fine bilder i "Boligdrøm" også forresten.
Er innom bloggen din hver dag, selv om jeg ikke er så flink til å kommentere.

Takk for at du inspirere meg med flotte bilder og tips:)

ennahs lille hjørne sa...

Åij så fint det ble. Deilig å sitte å kose seg der inne ja kan jeg tenke meg. Nydelige blomster har du også:)

jeg skal besøke plantasjen i morra, så håper jeg får med meg noen vakre sommer blomster også;)

Ha en fiiiin lørdagskveld.
Klem

Villasol sa...

Kjempe koselig! Likte veldig godt de gardinene. Mye finere enn de veggene som følger med. Ble en kjempefin plass. Og bildene dine er nydelige!
Kos dere masse!
Klem Ingun

RosMari sa...

Så flott paviljong og deilig med en usjenert plass. Må nyte tiden ute når været tillater det... Ha en fortsatt fin helg!

Tulip sa...

SWå fin uteplass. Ja sant, det er praktisk og lurt med paviljong, da en føler en sitter mer skjermet for sola og for innsyn.

Fine bilder!

Karin sa...

Vi har også hatt paviljongen i ti år nå, og bytter ut straks de slites ut. Det gir en herlig atmosfære på terassen. Gratulerer!

Rosa muffins sa...

Det var en utrolig koselig paviljong :) Vakre sommerbilder du viser. Vi er i gang med å lage oss terrasse og har "åpnet opp" ved å ta vekk gamle levegger etc. Deilig når lyset slipper inn og en får en lys og lekker uteplass. Gleder meg til vår er ferdig. Kos deg på den fine uteplassen deres så lenge :) Håper det blir fint sommervær i ukene som kommer :)

mali-mo sa...

Så flott paviljong! Kjempelurt å ha den på verandaen, et smart tips. Her drømmer jeg fremdeles om veranda jeg da, så jeger nok et sykke unna paviljong, hehe ;) Vår veranda blir litt opp i luften, så vi må ha proff hjelp (og fetere bankkonto ;))

Tusen takk for en veldig rørende og fin hilsen inne hos meg. Jeg satte veldig stor pris på den Silje ;)

Ønsker dere en flott lørdagskvel, her er lillemali og lillebror i seng og meg og mannen ska straks kose oss med hjemmelaget pizza og smågodt ;) Mums ;)

Klem ;)

Anonym sa...

Hei!!
Kjempeflott ble det... Hvor har du kjøpt de flotte hagemøblene dine??

RoseSommer sa...

Så utrolig koselig. Og jeg lurer som forrige kommentator på hvor du har fått tak i hvite "rotting"-stoler? Har ikke funnet dem der jeg har lett. Og så lurer jeg også på hva du gjødsler plantene med? Anabole steroider?? Flotte er de, iallefall.
Fortsatt god helg!

Krabat sa...

Takk for insirasjon til dukkestuen! Bilder er lagt ut på bloggen min. Klem

silje-sin sa...

Hei:) Stolene er kjøpt hos Oasen hageland! De var fra i fjor, men kanskje de har i år også?

RoseSommer: Anabole steroider, ha ha;) Den var god:) De er kjøpt denne uka, så det er nok heller hagesenterene som skal ha skryt isåfall:)Takk for alle hyggelige hilsener du skriver til meg!

Fortsatt god helg til dere også!

Petrine sa...

Kjempe fin paviljong. Nå fikk jeg litt inspirasjon :)

Kos deg videre!

Silje sin blogg sa...

Så koselig det var med paviljong! Vurderer selv en så jeg kan skjerme litt da vi bor midt i! Så mye fine blomster du har allerede;)

Trine - Franske drømmer sa...

så nydelig det ble!
kunne flyttet inn på flekken ;)
Flinke dere er :)

Ikke sett eat,pray,love, men lest boken, og den falt jeg veldig for i allefall ;)

Klemmer

Min stil sa...

Heisan du.
Så flott det ble. Hærlig bilder du viser.
Ha en fin fin helg.
Klæmmer Susanne

MissMette sa...

Hei Silje :)
Nydelige bilder du viser... og så
flott paviljong, virkelig koselig
med gardinene du har hengt opp her.
Ble som du sier koseligere. Godt
med sol og varme, men ikke fult så
godt å sitte i sola, deilig med
litt skygge og sval bris...

Nydelig innlegg i Boligdrøm ღ
så gøy å se deg og hjemmet ditt
i et interiør magasin ღ dette skal
jeg gjemme godt... Ønsker deg en
fortsatt strålende helg, kos deg
masse med dine ღ klem fra Mette

Anne sa...

Paviljongen din er jo kjempefin! Har ikke vært så superbegeistret for de, men fikk et litt annet bilde nå :) Og så flott det ble med alle blomstrene :) Superkoselige sommerbilder hos deg :)

Klem Anne ♥

Kine sa...

Så fin paviljong! Utrolig stilig å bruke en blondegardin i stedet for sideveggene, det må jo bli såå mye penere :D:D
Dere har veldig fin uteplass altså! Kunne tenkt meg paviljong selv, men den får nok ikke plass på verandaen vår, så måtte nok hatt den i hagen...!

making baking & creating sa...

excellent idea for resting on hot and sunny days. Greetings from Poland.

Grys lille sa...

Så koselig det ble! Koser meg virkelig med innleggene dine! Vi er jo i gang med lekestua til ungene, og nå forstår jeg veldig godt det du skrev om at tok lang tid med all malingen!:) Det går i hvertfall fremover!:)
Er du i full gang med dåpsplanleggingen nå?:)

Ha en herlig lørdagskveld!
klem

hobbyvimsa sa...

Heisann!!

Ble kjempe koslig:)

ha en fin kveld:)

Klem linda:)

Nicco sa...

God kveld!
Det ble veldig koselig med den paviljongen.
Her er både hage og terrasse i koasmodus, så jeg får drømme meg bort i dine bilder så lenge.
Ha en fin kveld du også.
Inspirerende og koselig blogg.

Klem Nicco

Livy sa...

Det ble KNALLFINT!! Vi har også vurdert en slik en, men er litt redd for at det skal ta mye lys fra stua inne - synes du det har blitt mye mørkere med den inne i stua deres?

jeg har ikke sett filmen, men kan godt tenke meg å se den :-)

Ønsker deg en fiiiin kveld! Klem fra Livy

Lady E sa...

Så utolig flott!! Ble så lekkert, og så veldig svalt og godt ut under den. =)

Kose dere masse.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så flott det vart! Lurt med blondegardiner! Leste om deg i Boligdrøm. Skikkeleg flott reportasje, det må ha vore gøy å vere med på:))
Ha ein fin sommerdag!
Klem:)

Beth sa...

Så utrolig koselig uteplass du har laget?
Heldige deg som har plass til en sånn pavelijong. Jeg ønsket meg en sånn på den ene terrassen vår i fjor, men desverre var terrassen litt for smal til at vi fikk plass.
Her kan sommerdagene virkelig nytes!

Klem Beth`s småting...

Anns draum sa...

Dette blei veldig kosleg;) Synest desse lyse paviljongane er finast!! Mange synest eg blir så mørke, då kan man jo igrunn sitte inne;) Din slapp gjennom så masse lys! Herleg med masse sommarblomster, vi er på flyttefot så her har vi ikkje kjøpt nokon blomster i år:( Men seinare kanskje;)

Klem frå Ann

Mari e Léo sa...

muito bonito, aconchegante!
=)

Augustsnuppe sa...

Så flott det ble med paviljongen, kan jeg spørre hvor mye du ga for de blonde gardinene du har henkt opp?
Ha en fin sommmer.

Yvonne

Drømmehuset mitt sa...

Hei

Så fin uteplass dere har, jeg har lenge vert på jakt etter sånne utemøbler i hvit, hvor er de kjøpt?

Klem Janne