søndag 19. juni 2011

Hva gjør man...


...når man får en melding tidlig en søndags formiddag fra kjære familiemedlemmer som gjerne vil komme på besøk? Jo, man svarer "klart det!", hopper i dusjen, baker en sjokladekake (mannen skal ha æren for den), støvsuger raskt over gulvene...



...tørker over vask og speil på badene, tenner lys, plukker inn regnvåte blomster fra hagen...





...tenner enda noen lys, pynter kaka, koker kaffe..



...ser på søte små som leker...


   

...og ender opp med at en regnfull søndagsformiddag uten planer forvandles til en koselig sammenkomst med familie man ser altfor sjeldent...



...og man rekker til og med en kosestund innimellom slagene...




ha en flott søndag du også!

25 kommentarer:

Tante Hilde sa...

Det går unna, det er helt sikkert. hyggelig med besøk da. Kos dere
klem fra tante

Min Verden sa...

skønne billeder :)

Cosmos sa...

>Godt jobba
og tenker dere koste dere masse
sånn melding er koselig å få, men dessverre alt for sjeldent.. burde vært flinkere selv også til sånne impulsbesøk

Tulip sa...

Du verden hva dere rakk før gjestene kom!

Sikkert en hyggelig søndagsstund med familiebesøk!

Lena sa...

Gosj, så enkelt hadde det ikke vært gjort hos meg...
Herlige bilder - kan tenke meg dere koser dere!

;o)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Du er ei kjempeflink husmor, med en kjempeflink mann som lager sjokoladekake! En skjønn familie!

Kine sa...

Fine dere var på det siste bildet! :)

Mademoiselle Black sa...

Dejlig billeder og måde at tilbringe søndagen på :-)

Lina sa...

Så herlege bilete, Silje! :) Kaka såg berre rå-lekker ut. Du har ein nydeleg familie :) :)

Karin sa...

Hei super Silje,nå har jeg definitivt kåra deg til ÅRETS SUPERMAMMA! Du fikser det meste,har 3 smårollinger og har et nydelig hjem.Jeg syns du er sååå flink.Bildene dine er en nytelse for øye... Klem fra Karin (en fast leser)

Gårdejerinden sa...

Åh sikke dejligt det ser ud :0)
God søndag..

Anonym sa...

Det virker som om du fikk en hektisk dag,men alltid hyggelig med besøk. Flotte bilder,headingen på bloggen din er kjempefin. Ha en fin søndag videre.

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Utrolig hva man får til sånn helt på sparket liksom...

Jeg jobber meget bra under press, så noen ganger får en gjort mye mere på meget kort tid :)

Utrolig herlige bilder du har hatt tid til å knippse mellom slagene :)

Håper dere koser dere alle sammen !!

Ha en fortsatt strålende søndag <3

Klem Heidi

Merethe sa...

wow Silje, du er flink til å ta sånt noe på strak arm altså!! Vi fikk også overaskende familiebesøk i dag, men alt jeg rakk var å sette Nora i gang med å lage lapper og å tenne lys! :D Kunne ikke sammlenlignes med ditt bord, men det var koselig læll! Du er skikkelig god på at gjestene føler seg velkomne du! btw så smeltet jeg totalt av det nederste bildet ditt, og hele innlegget forøvrig! :) Gode du!

Mogi`s Cottage sa...

Hi, the pictures are great, the three kids and you with the kids. Wonderful to see.
Thanks for the beautiful pictures you always have. They are so amazing.
Have a good week. Tina

Bente sa...

Du er jammen flink til å nyte de viktige, små øyeblikkene!
Så flott dere har det :-)

Ps. Håper saken det sto om i Pd.no for litt siden løser seg på best mulig måte for dere og deres nanoer!

beste hilsen Bente

Bente sa...

Naboer, skulle det selvfølgelig stå :-)

brattebakken.com sa...

Du er så fantastisk flink! Jeg, som småbarnsmor, kan ikke skjønne hvordan du får tid til alt!
Virkelig flink er du :)

Klemmer fra Eldbjørg

brattebakken.com sa...

Du er så fantastisk flink! Jeg, som småbarnsmor, kan ikke skjønne hvordan du får tid til alt!
Virkelig flink er du :)

Klemmer fra Eldbjørg

Theas Hjem sa...

Nydelige bilder :) Virkelig en fin blogg du har!! Og familiebesøk på en regnfull søndag er jo kjempekoselig:)
Fortsatt fin søndagskveld!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Man får til det man vil pleier jeg å si... Utrolig koselige bilder i alle fall....
Håper dagen var flott!
klem

Svart/Hvit sa...

Hehe, det høres akkurat ut som meg :)
Og lysestaken, baaaare hyggelig Silje. Bra at du likte den. Så fint du hadde pyntet den ;)

Ha en fortsatt fin søndagskveld. Tror jeg må pakke litt til før jeg legger meg. Vi overtar det nye huset i morgen kl 11.00. Jippiiiii :)

Klem lene

Garden Angel sa...

Så koselig!
Der det er hjerterom er det husrom ;)
Nydelig ilustrert med vakre bilder!
Ha en flott uke!

ennahs lille hjørne sa...

Herlige bilder:) så vakkert pynta bord med de blomstene!!!
Artig med slike impulsbesøk i hvertfall når man får tatt å pynta å ordna litt.

Skal si du har flik mann som lager så fin kake!
Ha en fin uke, med dine skjønne barn

Benedicte sa...

Sånt elsker jeg! Kanskje hektisk en stund, men veldig koselig:))

Liker godt de svarte føttene til Augusta, akkurat sånn som sommerføtter skal være på barna nå;) Min sønns føtter får jeg nesten ikke rene, hehe!

Klem
Benedicte